کد خبر: ۲۸۰۶۱۸
زمان انتشار: ۱۳:۲۳     ۰۴ دی ۱۳۹۳

به گزارش598،رییس فدراسیون غریق نجات و غواصی گفت: در طول ده سال گذشته 6 هزار نفر در سواحل کشور غرق شدند و نزدیک به 70 هزار نفر را از غرق شدگی نجات یافتند با اینکه تجهیزات زیادی هم در اختیار نداشتیم و فقط به سبب حضور منجی غریق در منطقه این موفقیت حاصل شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه گیلان،‌ سید مصطفی میرسلیم در جمع اصحاب رسانه استان گیلان،‌ اظهار کرد: اتفاقاتی که رخ می‌دهد به سواحل و کنار رودخانه‌ها برمی‌گردد که در آن منطقه ایستگاه ساحلی نداریم.

وی افزود: برای ساماندهی نقاط خطر آفرین از ده سال گذشته به این فکر افتادیم که راه‌حلی برای این مشکل پیدا کنیم، ‌در ابتدا اقدام به شناسایی نقاط خطر آفرین کردیم و از آستارا تا بندر ترکمن مجموع سواحل مورد بررسی قرار گرفت و غیر از جاهایی که ایستگاه ساحلی رسمی وجود دارد،‌ مراکز خطرآفرینی که مورد استقبال مردم و اغلب هم حادثه آفرین بود، بررسی شد لذا از منجیان غریق خود خواستیم تا در این مناطق مستقر شوند و با اطلاع رسانی به مردم کمک کنند.

رییس فدراسیون غریق نجات و غواصی گفت: در طول ده سال گذشته 6 هزار نفر در سواحل کشور غرق شدند، نزدیک به 70 هزار نفر از غرق شدگی نجات یافتند با اینکه تجهیزات زیادی هم در اختیار نداشتیم و فقط به سبب حضور منجی غریق در منطقه این موفقیت حاصل شد.

وی ادامه داد: باید اقدامات گسترده‌تری انجام گیرد، باید در حال حاضر تعداد ایستگاه‌های ساحلی را افزایش دهیم و برای جلوگیری از وقایع تلخ غرق شدگی باید طرح‌های سالم‌سازی توسعه یابد و به تعداد کافی باشد که نیاز توجه به بخش خصوصی وجود دارد که دولت در این زمینه می‌تواند با حمایت از بخش خصوصی کمک کند تا آنان اعتماد کنند که سرمایه شان از بین نمی‌رود.

میرسلیم بیان کرد: حدود 15 درصد از سواحل کشور مجهز به ایستگاه غریق نجات هستند که جوابگوی مراجعان است و بقیه مردم به جاهای غیر ساحلی مراجعه می‌کنند،‌ بنابراین باید به سمتی رفت که مجموعه ساحل‌ها مجهز شوند البته ساماندهی سواحل در بلند مدت نیاز به برنامه‌ریزی دارد و انشاالله توسعه ایستگاه‌های ساحلی شکل گیرد، البته ما می‌توانیم در کوتاه مدت هم شاهد شکل‌گیری این ایستگاه‌ها باشیم.

وی اضافه کرد: غیر از استقرار منجیان باید از وسایل کمک دهنده نظیر قایق‌های تندرو، الیاف‌هایی که به صورت تخته شنا هستند، هلی‌کوپتر و سیستم مخابراتی در اختیار قرار گیرد. اینها در کوتاه مدت می‌تواند صورت گیرد و اخیرا هم دولت مبالغی را به تایید رساند و برای ساماندهی سواحل در اختیار استانداران قرار گرفت که این مبالغ فقط توانست بخشی از حقوق منجیان را تامین کند.

رییس فدراسیون غریق نجات و غواصی کشور بیان کرد: اگر فقط دیه افرادی را که غرق می‌شوند، در نظر بگیرم به مبلغ هنگفتی می‌رسیم که اگر ما فقط بخش مختصری از آن را برای تجهیز کردن اختصاص دهیم، قطعا در کاهش خطر اثر گذار خواهد بود.

میرسلیم با تاکید بر اینکه برای خرید و تجهیز سواحل باید هزینه کنیم،‌ گفت: با مبلغی حدود 10 میلیارد تومان می‌توان در کوتاه مدت کار ساماندهی سواحل را به انجام رسانیم و کارخانجات داخلی هم شروع به ساخت تجهیزات مورد نیاز ما کرده‌اند. درسته که منجی غریق نظاره‌گر در ساحل است اما شرایط کاری مناسب را باید برایش فراهم کرد تا بتواند با اقتدار در سواحل حضور داشته باشد.

وی اضافه کرد: همکاری بقیه نهادها در این زمینه بسیار موثر است،‌ دستگاه‌هایی که وظیفه انتظامی و فرهنگی برای ارشاد مردم دارند، باید همکاری کنند که مجموع این کارها با آگاه سازی خوب انجام می‌گیرد که امیدواریم بتوانیم شرایط ایمنی مناسبی برای مردم ایجاد کنیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها