کد خبر: ۲۸۰۹۳۸
زمان انتشار: ۱۲:۰۲     ۰۶ دی ۱۳۹۳
استكبار جهاني سعي داشت تا منافقين در گسترش جمهوري بدون لفظ اسلامي به خيابان‌ها بيايند و نيز شعارهايي عليه فلسطين، لبنان و انقلاب اسلامي سر دهند؛ هرچند به اين شعارها قانع نشدند و به جوهره اصلي ايثار و شهادت كه عاشورا و كربلاي حسيني است، حمله و حرمت شكني كردند.
به گزارش پایگاه 598 ، مجتبی شاکری عضو شوراي مركزي جمعيت ايثارگران و چهارمین دوره شورای شهر تهران به مناسبت فرارسيدن يوم الله ۹ دي در گفت‌وگو با يالثارات يكي از مفاهيم توليد شده توسط مردم در آن روز را تبيين نمود. وي در اين رابطه به يالثارات گفت:

ريشه حماسه ۹ دي از زبان فتنه‌گران

بر اساس قضایایی که در هفتم دی ماه ۸۸ اتفاق افتاد مردم کشورمان به طور خود جوش دو روز بعد از آن در دفاع از نظام جمهوري اسلامي و ولايت فقيه به صحنه آمدند که در نوع خود بی نظیر بود. من فکر می کنم ریشه حماسه ۹ دی که واكنشي به اهانت به سید الشهدا و مراسم عاشورای حسینی بود ادامه همان جریان فتنه ای بود که اتفاق افتاد و طی آن یک فرصت بی نظیر ۸۵ درصدی حضور مردم در صحنه انتخابات با بی درایتی و خیانت برخی تبدیل به تهدید بزرگ برای نظام شد که هنوز هم آثار آن موجود است.

ريشه حماسه۹دی را بايد از زبان خود کسانی که از عوامل فتنه بودند شنيد. چنانچه ۵ فتنه گر خارج‌نشین ، يعني سروش ، کدیور، گنجی، بازرگان و مهاجرانی طی نامه‌ای سرگشاده انتقاداتی را به نظام ولایت فقیه، ساختار نظام، اختیارات ولی فقیه و ارکان اساسی نظام بیان کردند. مهتر از همه شخص سروش به تنهایی نامه ای سراسر توهین خطاب به مقام معظم رهبری نوشت و در آن ذکر کرد که ما۲۰ سال برای رسیدن به این موقعیت کار فرهنگی كرده بوديم.

خط قرمزي كه توليد شد

این نشان می داد که فتنه گران از سالهای پایانی عمر حضرت امام تلاش خود را آغاز کرده بودند. یعنی برای رواج سکولاریسم طی این مدت فعالیت کرده بودند تا بتوانند اندیشه های خودشان را آنچنان در جامعه رسوخ دهند و به تبع آن شعارهای ساختار شکنانه مرگ بر اصل ولایت فقیه و شعار نه غزه نه لبنان در جامعه سر داده شود. آنها حریم مبارزه و رقابت انتخاباتی را تبدیل به خصومت با دین و سید الشهدا نمودند. اما بن مایه های دینی و جوهره اعتقادی مردم به غلیان آمد و خطی ترسیم شد که همه آن را با عنوان خط قرمز نظام مي شناسند و تا به امروز نيز همچنان پررنگ و مشخص باقي مانده است.

براساس اين خط قرمز ترسيمي کسی ياراي تبرئه تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان جریان فتنه را ندارد.لذا براساس اين خط قرمز ، در این بزنگاه ، همه باید موضع خویش را به روشنی بیان کنند؛ از رئیس‌جمهور گرفته تا وزرایي که از مجلس محترم رای اعتماد گرفته اند.

لذا اگر چه اهانتی که به سید الشهدا صورت گرفت رنج‌آور و استخوان‌سوز بود ولی مرزی برای شناختن چهره‌های انقلاب از چهره های بی بصیرتی که با بیگانگان و کینه‌ورزان خارجی نشسته و علیه انقلاب توطئه می‌کنند تعيين كرد.

جن‌زده‌ها

بنده در یک جلسه غیر علنی در شورای شهر تهران در زمان رياست آقای مسجد جامعی به عنوان انتقاد درونی به همه دوستانی که در جلسه بودند عرض کردم که ما باید صادقانه حرف بزنیم و مواضعمان را روشن و شفاف بیان کنیم. ما به عنوان اصولگرایان به قضیه یازده روز خانه نشینی احمدی نژاد انتقاد داشته و آن را کاری غلط می دانیم.

همانجا خطاب به آقای مسجد جامعی گفتم مقام معظم رهبری بیش از۲۵۰بار واژه فتنه را به کار بردند ؛ چرا دوستان شما حاضر نیستند حتی یک بار اين واژه را به کار ببرند و در مقابل آن حالتی مثل جن زده ها پيدا مي كنند؟!. شما باید همانطوری که ما اصولگرایان کار خانه نشینی احمدی نژاد را غلط می‌دانیم و به آن انتقاد داریم بیایید و اعلام کنید کار آقای موسوی و کروبی اشتباه بوده است. همچنین کار آقای هاشمی و خاتمی هم اشتباه بوده است. چرا که موضع خود را اعلام نکردند و حتی همین الان هم نمی کنند یعنی حاضر نیستند در مورد واژه فتنه حرف بزنند و چهره واقعی کسانی را که طراح فتنه بودند افشا کنند.

۳ كاري كه ولي‌امر منع كرد و موسوي انجام داد

میرحسین بعد از اینکه نتیجه انتخابات معلوم شد به ديدار مقام معظم رهبري رفت و ايشان وي را از انجام سه كار منع كردند.

یکی اینکه اعلام راهپیمایی نکند ؛ دوم اینکه درتجمعات حضور نیابد و سخنرانی نکندو سوم اینکه بر خلاف ساز وکارهای قانونی عمل نکند.

ولی او هر سه را انجام داد ، اردوکشی خیابانی کرد و در جمع معترضان سخنرانی کرد و گفت ای مردم رای شما را دزدیده اند و من اعتمادی به شورای نگهبان ندارم و هم اینکه خواستار ابطال انتخابات شد.

بنابراين موسوی و کروبی و هم حامیان همیشگی اینها یعنی خاتمی و هاشمی همه در قضایای فتنه سهیم هستند و نباید هیچ مسامحه ای صورت گیرد و ان‌شاءالله خط قرمزی که مردم در ۹دی ترسیم کردند برای همیشه باقی خواهد ماند.

اشتباه محاسباتي در مورد دين

عضو شوراي مركزي جمعيت ايثارگران مقايسه حماسه ۹ دي با پيروزي انقلاب اسلامي چيزي را دور از ذهن ندانست و دربيان علت اين مقايسه گفت: ما از يك عرصه بسيار مهم كه مورد برنامه‌ريزي عملياتي استكبار قرار گرفته بود ، عبور كرديم. بعد از ارتحال امام خميني(ره) دشمنان با برنامه‌ريزي درصدد استحاله انقلاب اسلامي برآمده بودند.

وی گفت با شكل‌گيري حلقه كيان، اصول و ارزش‌هاي اسلام همچون عصمت، وحي، تقليد، ادعيه‌ها زير سؤال برده شد. شبيخون، تهاجم، غارت و ناتوي فرهنگي كه مقام معظم رهبري بارها در سخنانشان تبيين كردند در واقع تصويري از تفكري بود كه عقبه آن در خارج از كشور به نام سكولار شكل گرفته بود و توسط افرادي همانند فوكوياما و هانتينگتون تبليغ مي‌شد.

دشمنان در دوران دولت اصلاحات علاوه بر فراهم‌كردن زمينه‌هايي براي ضربه به اقتصاد كشور، پروژه‌هاي ديگري از جمله فتح سنگر به سنگر، فشار از پائين و چانه‌زني از بالا، حاكميت دوگانه، خروج از نظام ، ۱۸ تير، نامه جام زهر و تحريم انتخابات مجلس هفتم را به اجرا درآوردند كه جلوه‌هاي مختلف دشمني با ارزش‌ها و نظام اسلامي بود. دشمن در ارزيابي خود از عمق علاقه مردم نسبت به دين و ولايت فقيه دچار اشتباه شد كه از اشتباهات راهبردی آنها در ۳ دهه اخير است.

استكبار جهاني سعي داشت تا منافقين در گسترش جمهوري بدون لفظ اسلامي به خيابان‌ها بيايند و نيز شعارهايي عليه فلسطين، لبنان و انقلاب اسلامي سر دهند؛ هرچند به اين شعارها قانع نشدند و به جوهره اصلي ايثار و شهادت كه عاشورا و كربلاي حسيني است، حمله و حرمت شكني كردند. استكبار جهاني در رسيدن به هدف خود يك اصل را فراموش كرده و آن خدا، دين و ‌قرآن كريم است و مردم هوشيار و با بصيرت متوجه شدند كه نقشه‌هاي دشمنان فراتر از اينها است جريان فتنه علاوه بر جوهره و تفكر انقلاب اسلامي، به حضرت سيدالشهدا(ع) نيز بي‌احترامي كردند و به‎راستي بر اساس پيوندي كه مردم با آموزه‌هاي ديني دارند، پاسخي روشن به دسيسه‌هاي استعماري داده و شعار «يا ليتني كنّا معك» را به خوبي ظهور و بروز دادند. هرچند دفاع مقدس با حماسه ۹ دي قابل مقايسه نيست ولي مردم در اين حماسه دست به ابتكاراتي زدند و شعارهايي سر دادند كه برخاسته از عمق وجود آنها بود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها