کد خبر: ۲۸۱۲۴۸
زمان انتشار: ۱۱:۱۶     ۰۷ دی ۱۳۹۳
لاریجانی در تایید تذکر توکلی و رسایی درباره سخنان نوبخت:
رئیس مجلس با بیان اینکه روال قانونی در کشور حاکم است، گفت: هیچ نشانه‌ای مبنی بر تخلف مجلس در تهیه گزارش برداشت ۴.۱ میلیارد دلاری دولت از صندوق توسعه ملی ندیدم و آقایان دولتی‌ها باید مطیع قانون باشند.
به گزارش سرویس خانه ملت پایگاه 598 ، «مجلس روالی قانونی کار را طی کرده است و آقایان دولتی‌ها توجه داشته باشند که باید مطیع قانون باشند.» این پاسخ علی لاریجانی به تذکر احمد توکلی در مورد اظهارات روز گذشته سخنگوی دولت است که گفته بود: «مگر مي‌شود 4.1 ميليارد دلار از صندوقي برداشت كرد كه زيرنظر هيات امنايي متشكل از سه قوه اداره مي‌شود و مجلس هم در اين صندوق نماينده دارد كه آن نماينده، حق راي هم دارد. كساني كه اين موضوع را بر مبناي گزارش غيرقطعي ديوان محاسبات اعلام كرده‌اند، بايد از پيشگاه ملت عذرخواهي كنند.» نوبخت در واقع پاسخ اظهارات احمد توکلی را داده بود. اظهاراتی که به دولت می گفت بخاطر برداشت غیرقانونی 4.1 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی باید از مردم عذرخواهی کند. این بحث صبح امروز به صحن علنی مجلس رسید. نکته ی جالب توجه این است که تخلف دولت در این زمینه و ادبیات نامناسب سخنگوی دولت موجب شده که حتی عضو شاخص جبهه پایداری که همواره مخالف احمد توکلی بوده و اکنون هم این دو از منتقدین هم محسوب می شوند، به سخنان نوبخت اعتراض کند. گرچه سخنان روز گذشته نوبخت، اعتراض اقتصادی یک نماینده مجلس را به سمت و سوی تقابل دولت با مجلس جهت دهی کرد، اما باید دقت داشت جنجال های سیاسی پرده بر تخلفی که اکنون مورد اعتراض است، نیندازد.

توکلی: اظهارات اخیر سخنگوی دولت به شأن مجلس لطمه می زند
احمد توکلی صبح امروز یکشنبه در صحن مجلس، طی تذکری مستند به بند ۱۱ ماده ۲۴ آیین‌نامه داخلی مجلس و همچنین اصل ۵۴ قانون اساسی، اظهار کرد: کمیسیون برنامه و بودجه بر اساس گزارش رسمی دیوان محاسبات گزارشی منتشر کرده که در مجلس قابل قرائت است و با تشخیص مجلس به قوه قضائیه ارجاع می‌شود.

وی افزود: کمیسیون این گزارش را به دیوان محاسبات داده و کمیسیون برنامه و بودجه تأیید کرده و نمی‌توان گفت چون دادسرای دیوان در این زمینه حکم نداده قابل استناد نیست.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: این که سخنگوی دولت می‌گوید گزارش خلاف است و گوینده باید عذرخواهی کند درست نیست، افتخار من این است که اگر اشتباهی کرده باشم نه تنها از دولت بلکه از آحاد ملت عذرخواهی کنم اما این اظهارات به شأن مجلس لطمه می‌زند لذا لازم است از حق نمایندگان و مجلس دفاع کنیم و شما ـ رئیس مجلس ـ باید از حق مجلس دفاع کنید.

در ادامه لاریجانی در پاسخ به تذکر توکلی بیان داشت: روال قانونی در کشور حاکم است و دیوان محاسبات یک مرجع رسمی است و گزارشی که می‌دهد در کمیسیون بودجه مورد بررسی قرار گرفته و مطابق ماده ۲۳۶ گزارش می‌دهد و هیچ نشانه‌ای مبنی بر اینکه تخلف قانونی در روال کار مجلس صورت گرفته باشد ندیدیم.

وی همچنین یادآور شد: آقایان دولتی‌ها توجه داشته باشند که باید مطیع قانون باشند.

رسایی: مجلس ناظر بر دولت است یا دولت ناظر بر مجلس؟
حجت‌الاسلام حمید رسایی نماینده مردم تهران نیز در ادامه طی تذکر آیین‌نامه‌ای اظهار داشت: تذکر من در تکمیل سخنان آقای احمد توکلی است. آقای نوبخت سخنگوی دولت بعد از گزارش دیوان محاسبات و کمیسیون برنامه و بودجه می‌گوید برداشت ۴.۱ میلیارد دلاری از صندوق توسعه ملی دروغ است و عین این تعبیر را به کار می‌برد.

رسایی با تأکید بر اینکه هیچ روزنامه‌ای این حرف را نمی‌زند، خاطرنشان کرد:‌ دولت می‌آید مجلس را به دروغ‌گویی متهم می‌کند، در حالی که خیلی چیزهای دیگر هست که مردم به آن اعتراض دارند، مثلاً می‌گویند شما گفتید نان ۳۰ درصد گران شده است، در حالی که ۱۰۰درصد گران شده و شما مردم را تشویق کردید که در بورس سرمایه‌گذاری کنند که حمایت بکنید اما حمایت نکردید، آن وقت بیایند مجلس را متهم کنند به خاطر اینکه کار نظارتی انجام داده است.

وی با اشاره به اینکه این ادبیات، ادبیات خوبی نیست، تصریح کرد: خیلی راحت یک قوه را متهم به دروغ‌گویی می‌کنند، آیا ما ناظر بر دولت هستیم تا دولت ناظر بر ما؟! چون ایشان بعد می‌گوید آنها این حرف را مطرح کرده‌اند باید عذرخواهی کنند یعنی مجلس باید بیاید عذرخواهی کند.

علی لاریجانی در توضیح تذکر رسایی تأکید کرد: ادبیات دولت ادبیات نادرستی است و دولت دقت داشته باشد که مرجع رسمی دیوان محاسبات است و اگر دولت مطلبی دارد باید در کمیسیون ارائه دهد و کمیسیون در مجموع تشخیص دهد که این خلاف رخ داده است یا نه؟

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۶ - ۰۸ دی ۱۳۹۳
۰
۰
این آقایون زمان احمدی نژاد خواب تشریف داشتند.این همه پول جابجا کردن و اختلاس شد،احتمالا در خواب قیلوله بسر میبردن
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها