کد خبر: ۲۸۱۴۱
زمان انتشار: ۰۹:۴۲     ۰۵ آذر ۱۳۹۰
برخی از این جراید از بیرون خط می‌گیرند تا نگذارند در این عرصه، کشور به خودکفایی برسد و محتاج واردات لباس و مانتو از خارج باقی بماند.
سید محمد حسینی ـ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ـ در مراسم اختتامیه اولین نمایشگاه ملی مد و مانتو گفت: بحث ساماندهی مد و لباس تنها وظیفه وزارت ارشاد نیست
به گزارش فارس وزیر ارشاد معتقد است که برای موفقیت این طرح که تاکنون مغفول بوده به همت همه دستگاه‌ها و وزارت‌خانه‌ها ذی ربط نیاز است. همچنین این کار بدون همکاری بخش خصوصی محقق نمی‌شود. حسینی ضمن انتقاد از اتخاذ رویه انتقادی توسط برخی از رسانه‌ها نسبت به این حرکت گفت: برخی عادت دارند تنها انتقاد کنند.
او گفت: برخی از این جراید از بیرون خط می‌گیرند تا نگذارند در این عرصه کشور به خودکفایی برسد و محتاج واردات لباس و مانتو از خارج باقی بماند.وزیر ارشاد گفت: این نمایشگاه اولین گام بوده است و مسلما بهترین نیست و تمام سعی خود را داریم تا در نمایشگاه فجر این نقیصه را برطرف کنیم.
حسینی خاطرنشان کرد: آخرین مصوبه کارگروه ساماندهی مد ولباس ایجاد کارگروه‌های استانی در هر یک از ادارات کل ارشاد استان هاست تا متناسب با فرهنگ بومی هراستان نسبت به ساماندهی لباس و مانتو اقدام کنند.
عیسی کشاورز ـ دبیرکارگروه ساماندهی مد و لباس ـ در مراسم اختتامیه اولین نمایشگاه ملی مد و مانتو خاطرنشان کرد: همان گونه که فرش ایرانی در دنیا شناخته شده است باید لباس و پوشاک ایرانی ـ اسلامی نیز در دنیا مطرح شود.
او گفت:هم اکنون مانتو به نوعی یک برند است و زنان مسلمان در دنیا از بعد از انقلاب از این پوشش ایرانی استفاده می‌کنند.
اولین ژورنال مانتو هم رو نمایی شد
در این مراسم همچنین از ژورنال مانتو رونمایی شد. مدل‌هایی این ژورنال آثار برتر اولین نمایشگاه ملی مد و مانتو است.
در پایان این مراسم مدل «چکاوک» اثر تولیدی «اسکان» توسط بازدیدکنندگان از نمایشگاه به عنوان انتخاب شایسته مردمی برگزیده شد.
همچنین مدل‌های برتر مانتو در بخش مجلسی،عمومی،اداری و چرم همین طورمانتوهای تولیدی معرفی شدند.
در بخش مانتوهای مجلسی مقام اول مدل «آتنا» اثر سهیل عباسی،مقام دوم مدل «زیگورات» اثر مهلا زمانی و مقام سوم مدل «پروانه دوخت» اثر شرکت «آفاق اورانوس شرق» به عنوان برندگان انتخاب شدند.
در بخش مانتوی عمومی مدل «برگ» اثر ترنج فلاحتی مقام اول، مدل «بنفش» اثر فرامز فرمانی مقام دوم و مدل «زمرد» اثر مینو پدرام مقام سوم را کسب کردند.
در بخش مانتوی اداری مدل «ازار» اثر وجیه محدثی برنده شد. در بخش مانتوی چرم نیز مدل «لیلیوم» اثر زهره عظیمی مقام اول را کسب کرد و مدل کمرطرح دار اثر شرکت چرم پارس مقام دوم را به دست اورد.
در بخش تولیدی ها مدل چرمینه از تولیدی پیام ، مدل کوک‌دوزی از تولیدی سوگل ، مدل پالتو یقه گلچین از تولیدی بقایی،مدل سوئیت گلدوزی از تولیدی گلبرگ و مدل عروسک از تولیدی نسترن به ترتیب مقام‌های اول تا پنجم را به دست آوردند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها