کد خبر: ۲۸۲۵۶۷
زمان انتشار: ۱۲:۲۸     ۱۱ دی ۱۳۹۳
انتقاد آیت الله سبط شیخ انصاری از رویکرد سیاسی و فرهنگی دولت:
مدیر حوزه علمیه شیخ انصاری دزفول ابراز داشت: حوادثی در ۹ دی اتفاق افتاد که برکات فراوانی برای کشور داشت و مردم در این روز به مهمترین تکلیف خود که “تبری” بود، عمل کردند و در آن روز اعلام کردند، از کسانی که موجب وهن مذهب و مقدسات شدند اعلام انزجار و نفرت کردند./ شرکت در برخی مجالس با رنگ و بوی خاص و عدم شرکت در برخی مراسمات با رنگ و بوی مذهب و غیرت دینی معیار و میزان پی بردن به یک سری از مسائل است.
به گزارش سرویس فرهنگی پایگاه 598، آیت الله سبط شیخ انصاری مدیر حوزه علمیه شیخ انصاری دزفول که  در جمع نمازگزاران و برخی مسئولین حاضر در مسجد ساکیان به سخنرانی می پرداخت با با بیان اینکه هر گروه در جامعه دارای وظایف خود است، وظیفه روحانیت را تبلیغ و ترویج دین و دفاع از ارزشهای قرآنی، اخلاقی و اعتقادی عنوان و گفت: وظیفه ذاتی روحانیت توجه به این مسائل در جامعه است.

وظیفه عالم دینی دفاع از اعتقادات دینی است

آیت الله شیخ ” رضا سبط شیخ انصاری”، با مورد اشاره قرار دادن روایاتی، قلم عالم را از خون شهید نیز بالاتر خواند و گفت: ممکن است در جامعه شرایطی بوجود آید که مردم به هر دلیل نسبت به آرمان شهدا و اعتقادات دینی بی تفاوت شوند و آنگاه وظیفه عالم دینی است که فریاد بزند و آن آرمان های فراموش شده را دوباره زنده کند.

رهیاب نیوز نوشت: این روحانی برجسته با تاکید بر اینکه همانطور که مسئولین دستگاه های اجرایی، عملکرد خود را تشریح می دهند باید روحانیون هم پاسخگو باشند تصریح کرد: باید روحانیون هم بیان کنند که در مقابل کدام عمل نادرست ایستاده اند و آنرا درست کرده اند.

بنده تا کنون به تکلیف خود عمل کرده ام

وی گفت: بنده در مقابل عمل نادرست و سیاست گذاری نادرستی که باعث بی بند و باری می شده، به تکلیف خود عمل کردم، حرف زدم و جلوی آن را گرفتم.

آیت الله سبط شیخ انصاری، با انتقاد از اظهار نظر برخی مسئولین در مورد مسائل دینی جامعه اظهار کرد: همانطور که مسئولین در رشته خود تخصص دارند، روحانیون هم در امور دینی متخصص هستند. اینکه فلان مدیر بگوید، افرادی در مسائلی اعتقادی دخالت می کنند! درست نیست. باید گفت: تو چرا دخالت می کنی؟ تو مسئول اجرایی هستی نه متخصص امور دینی.

۹ دی، یوم الله است

مدیر حوزه علمیه شیخ انصاری دزفول، با استناد به آیات قرآن، یوم الله را روزی خواند که در آن حادثه و رویدادی تاثیرگذار رقم خورده چه برای جمع و یا فرد، تأکید کرد: ۹ دی نیز یوم الله است.

وی ابراز داشت: حوادثی در ۹ دی اتفاق افتاد که برکات فراوانی برای کشور داشت و مردم در این روز به مهمترین تکلیف خود که "تبری” بود، عمل کردند و در آن روز اعلام کردند، از کسانی که موجب وهن مذهب و مقدسات شدند اعلام انزجار و نفرت کردند.

این استاد برجسته حوزه، این حرکت مردمی در ۹ دی را تفسیر عملی "ان الله لا یُغیرُ ما بقومٍ حتی یغیرُ ما بِانفسهم” دانست و اظهار کرد: اگر مردم در صحنه حضور نمی یافتند کشور با مشکات جدی مواجه می شد.

عدم حضور برخی از مسئولین در مراسم ۹ دی جای تاسف دارد

آیت الله سبط شیخ انصاری، با انتقاد از عدم حضور برخی مسئولین در همایش ۹ دی، تصریح کرد: عدم حضور برخی از مسئولین در مراسم ۹ دی جای تاسف دارد.

وی ادامه داد: ممکن است کسی علت نیامدن را بیماری قرار دهد ولی گاهی یک بیماری باعث می شود که انسان در برخی مجالس رفته و یا نرود.

این روحانی برجسته و سرشناس دزفول، با کنایه به عدم حضور برخی مسئولین در تجمع ۹ دی و حضور همان ها در تجمع کذایی در رودبند افزود: شرکت در برخی مجالس با رنگ و بوی خاص و عدم شرکت در برخی مراسمات با رنگ و بوی مذهب و غیرت دینی معیار و میزان پی بردن به یک سری از مسائل است.

"ارشاد” و "فرمانداری” مغازه نیست که افراد بر طبق میل خود آن را اداره کنند

عدم شرکت برخی مسئولین در جلسات شورای فرهنگی و عدم ارتباط با روحانیت آگاه و دلسوز، انتقاداتی بود که آیت الله سبط شیخ انصاری به مسئولی خاص عنوان و تصریح کرد: این قطع ارتباط مسئولین با روحانیت آگاه و دلسوز است که سبب تفسیر و نظر دهی در مورد موسیقی می شود. مگر تو کارشناس امور فقهی و دینی هستی.

وی، مسئولیت را وظیفه ای سنگین توصیف و ابراز داشت: "ارشاد” و "فرمانداری” مغازه نیست که افراد بر طبق میل خود آن را اداره کنند، افراد برای خدمت به مردم در جهت دفاع از ارزشهای خدایی، آرمان های اسلامی و دفاع از اهداف شهدا انتخاب شده اند.

آیت الله شیخ رضا سبط شیخ انصاری، ۹ دی را عمل مردم به دو وظیفه مهم ” تبری” و "تولی” برشمرد و تاکید کرد: علت عادی شدن زشتی ها و از بین رفتن قبح ها، عدم توجه به تبری و برائت جستن از بدی ها و ناپاکی ها در جامعه است. نباید مسئله تبری در جامعه اسلامی فراموش شود.

مسئولین بدانند، دزفول جوانان متدین و غیور فراوانی دارد

وی افزود: در این شهر جوانان متدین غیور فراوانی وجود دارد که گوششان کاملا شنوای حرف حق از سوی عالمان دینی هست ولی پایبندی آنها به قانون موجب می شود دست به هیچ حرکتی نزنند و آنهایی که بهتر از هر کس می دانند در چه جهتی حرکت می کنند بدانند” لطف حق با تو مدارا می کند، از سر حد بگذرد رسوا کند”.

رئیس حوزه علمیه آیت الله العظمی سبط شیخ انصاری، ادامه داد: از باب وظیفه شرعی خود را ملزم می دانم، عملی که جای تنفر و برائت باشد، تبرای خود را اعلام کنم.

آیت الله سبط شیخ انصاری با انتقاد شدید نسبت به احداث پیست دوچرخه سواری بانوان در دزفول گفت: دختران ما اهل نجابت هستند ولی بستر بی حجابی از طرف افرادی برای دختران ما ایجاد شده است.

وی با انتقاد شدید به برگزاری مسابقات دوچرخه سواری در یکی از جاده های بین شهری دزفول در منظر علنی، گفت: اینکه عده ای بدنبال گسترش فضای فعالیت دوچرخه سواری در سطح شهر هستند خلاف است.

این مدرس حوزه علمیه ادامه داد: بایدفضای مناسب و محصوری برای ورزش بانون در نظر گرفته شود نه اینکه خیابانهای دزفول تبدیل به پیست ای دوچرخه سواری بانوان شود.

دعوت از افراد مسئله دار در دانشگاه به چه معناست؟

وی با انتقاد از دعوت افراد خاص دانشگاه آزاد دزفول، گفت: چرا باید فردی به دانشگاه دعوت شود و اظهاراتی مخالف با حکم صریح قرآن در رابطه با حجاب عنوان کند. دعوت از افراد مسئله دار به چه معناست؟

این استاد حوزه ادامه داد: طراحان این برنامه هم می دانستند که این برنامه لغو خواهد شد و فقط برای اینکه زمینه را فراهم کنند برای ایجاد زمینه ای برای بحث در آن مورد موضوع را مطرح کردند. درست است که این مجلس کذایی برگزار نشد ولی به نظر بنده کسی که چنین طرحی را داده باید از کار برکنار کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۹ - ۱۲ دی ۱۳۹۳
۲
۰
سلام علیکم

الَّذِينَ يُبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ اللَّهِ وَيَخْشَوْنَهُ وَلَا يَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّهَ وَكَفَى بِاللَّهِ حَسِيبًا

کسانی که پيامهای خدا را می رسانند و از او می ترسند و از هيچ کس جز، اونمی ترسند ، خدا برای حساب کردن اعمالشان کافی است


جانم فدای علماء اعلام و حق گویان خداترس
پاسخ
یک دزفولی ساکن اهواز
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۲۴ - ۱۳ دی ۱۳۹۳
۱
۰
دزفول مدتهاست که نیازمند زعامت رسمی چنین مجتهد شجاع و ولایتمداری است.
آنچه البته به جایی نرسد فریاد است.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها