کد خبر: ۲۸۲۹۹۹
زمان انتشار: ۱۳:۰۸     ۱۳ دی ۱۳۹۳
در سومین روز از پنجمین جشنواره مردمی فیلم عمار آثاری نظیر مستند «کوثر» ساخته مهدی خوش‌نژاد، «تاکسی»، «نمای بسته» و ... در سینما فلسطین اکران می‌شوند.
به گزارش پایگاه 598 ، اکران‌های آثار پنجمین جشنواره مردمی فیلم عمار از پنجشنبه 11 دی‌ماه در سینما فلسطین تهران آغاز شده است و سرویس سینمایی خبرگزاری فارس روزانه به معرفی آثار و جدول این اکران‌ها می‌پردازد.

بسته معرفی برخی از آثار روز سوم اکران سینما فلسطین به شرح زیر است:


کدام آثار در روز سوم «عمار» به روی پرده می‌روند؟

فیلم داستانی اولی ها (ساعت 18، سالن یک)

اولی ها ماجرای دخترکی به نام آذر است که می خواهد هر طور شده رضایت پدر را جلب کند تا فردا در مراسمی شرکت کند، اما پدرش موافق رفتن او نیست و چرا که می گوید باید صبح فردا گوسفندان را به چرا ببرد. آذر تمام شب را با ناراحتی سر می کند و از اینکه نمی تواند مثل دوستانش با لباس مورد علاقه خود در آن مراسم حاضر شود غصه دار است. صبح فردا پدر آذر با دادن بغچه ای او را برای بردن گله به چرا بدرقه می کند و خود به میان تجمع روستائیان می رساند که منتظر آمدن ماشین اند.

پدر که اول صبحی در میان مردم می لولد و مدام تسبیح سبز رنگش را می چرخاند، انگار می خواهد فتنه ای راه بیندازد! چند لحظه بعد همان درگیری که انتظارش می رفت رخ می دهد و جو متشنج می شود اما اهالی با وساطت به مشاجره او با یکی از ریش سفیدان روستا خاتمه می دهند. آن سوی کوه ها اما آذر گوسفندان را قدری رها کرده و خودش بالای تپه ای رفته و تمام فکرش پیش دوستانش هست. او وقتی به میان گله باز می گردد متوجه می شود یکی از گوسفندها نیست. آذر شروع می کند به گشتن دنبال آن گوسفند تا پیدایش کند اما تلاشش بی فایده ست. و با خود فکر می کند در این مدت مدید شاید این بدترین خبر از او به پدرش باشد...

اولی ها را موشکافانه تر باید دید، شاید یکبار دیدن برای فهمیدن برخی گفتگوهای فیلم کم باشد. «اولی ها» اثر بسیار هنرمندانه یونس شهباز کارگردان خوش لهجه و آذری زبان اهل مرند است. او این فیلم 15 دقیقه ای را در سال 93 ساخته. شهباز نویسندگی و کارگردانی حدود 25 نمایش‌نامه و فیلم‌نامه کوتاه و بلند را در کارنامه دارد، ضمن این که به عنوان بازیگر، تصویربردار، تدوین‌گر، تهیه‌کننده و عکاس در تولید بیش از 50 فیلم، مشارکت داشته است. او تاکنون قریب به 10 عنوان در جشنواره‌های مختلف کسب کرده است.


کدام آثار در روز سوم «عمار» به روی پرده می‌روند؟

مستند کوثر (ساعت 19:45، سالن یک)

مستند کوثر نگاهی گذرا به زندگی شغلی یک خبرنگار آزاد تونسی به نام کوثر بشراوی است. او از نسل موسس شبکه العربیه است، اما بخاطر خیانتی که مدیران این شبکه در عدم پایبندی به عهدشان داشتند کوثر وادار شد با این شبکه  قطع همکاری کند. او بخاطر انتفاضه مسجد الاقصی و عدم پیروی از سیاست مسئولان شبکه در قبال جنایات اسرائیل از ادامه همکاری با MBC سر باز می زند و و بخاطر حفظ حرمت انسان ها و کرامت انسانی از الجزیره استعفا می دهد تا حریت اش را از دست ندهد!

او گرچه از مشهورترین اصحاب رسانه در میان کشورهای عربی است، اما هیچ وعده و امکاناتی از قبیل حقوق و دستمزد بالا نمی تواند کوثر را از تصمیم خود و عقیده اش باز دارد ولو اینکه از کار برکنار شود. او اهل ایستادگی پای حق است و مقاومت را خانه خود می داند، چون زیر سقف آن است که احساس آرامش می کند. او از این شبکه به آن شبکه برای تحقق آرزوهای رسانه ای خود می رفته اما در خیلی از موارد مأیوس و ناامید شد. کوثر در طول این مستند مسئولیت کاروان صلح را برعهده می گیرد. او همراه با جمعی از مردم کشورهای مختلف، به سوریه سفر کردند تا صدای اعتراضات بین المللی علیه اقدامات تکفیری ها و کشورهای غربی را به گوش همه قدرت های استکباری جهانی برساند.

این مستند 28 دقیقه ای مستند به کارگردانی مهدی خوش‌نژاد و تهیه کنندگی سلیم غفوری و در موسسه فرهنگی میثاق تولید شده است. کوثر که پیشتر از شبکه افق پخش شده بود، امشب در سومین روز جشنواره عمار از ساعت 19:45 دقیقه به روی پرده سینما فلسطین می رود.

کدام آثار در روز سوم «عمار» به روی پرده می‌روند؟

مستند نمای بسته از همسایه شقایق ها (ساعت 18، سالن یک)

مستند «نمای بسته از همسایه شقایق ها» داستان زندگی خانم فلکیان یعنی همان «ننه عصمت» جشنواره عماری هاست که چند روز پیش در مراسم افتتاحیه پنجمین جشنواره فیلم عمار توسط مجری به روی سن دعوت شد تا در مراسم تقدیر از مسعود دهنمکی، یکی از لنگه های دستش بافته شده خود که قاب شده بود را به دهنمکی اهدا کند.

ننه عصمت یک پیرزن یزدی است که از زمان جنگ تا دو سال پیش برای رزمنده‌ها و مرزداران، هرسال 200 تا 250 تا هدیه برای رزمندگان و 100 تا 150 تا برای فروش، دستکش کاموایی می بافت، ولی بیست و چند سال اجازه نداده بود حتی اقوام نزدیکش از ماجرا بویی ببرند. او که روزگاری برای دستان رزمنده ها دستکش می بافت تا در برابر دشمن بایستند اما امروز حتی روی پایش نمی‌تواند راه برود.

کارگردان مستند «نمای بسته از همسایه شقایق ها» ایمان کیخا و تهیه کننده آن مرضیه قاسمی است. این مستند 16 دقیقه ای روایت ایثار یکی از آن هزاران زنی است که از ابتدای جنگ در حد توان به ندای امام روح الله لبیک گفتند و به قدر وسعشان دین خود را به انقلاب ادا کردند.


 کدام آثار در روز سوم «عمار» به روی پرده می‌روند؟

تاکسی،مدرسه (ساعت 18، سالن شماره یک)

مستند تاکسی، مدرسه ساخته مسعود کارگر روایتی 22 دقیقه ای از یک راننده سرویس مدرسه دخترانه است که هر روز فضایی مفرح و فرهنگی را برای دانش‌آموزان سرویس خود ایجاد کرده و از این فرصت کوتاه نهایت استفاده را می‌برد. آقای داماد برای دانش آموزان جزوه هایی کوچک چاپ می کند، گاهی از خاطرات جنگ برایشان می‌گوید، گاهی شعر زمزمه می‌کند و بعضی وقت ها هم سرود می خواند. آنچنان که بچه ها به شدت به او وابسته شده اند و دل کندن از او برایشان دشوار است.

مستند تاکسی، مدرسه به تهیه کنندگی سید جمال الدین عودسیمین و به سفارش موسسه فرهنگی‌هنری نجوای زلال هنر در سال 93 ساخته شده است. این مستند در سومین روز پنجمین جشنواره عمار، ساعت 18 در سالن یک پخش خواهد شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها