کد خبر: ۲۸۳۴۷۲
زمان انتشار: ۲۰:۳۵     ۱۴ دی ۱۳۹۳
پرسپولیسی ها برای ترمیم خط دفاعی خود قصد دارند از میان دو گزینه شیلیایی و عراقی یک نفر را برای همراهی خود به اردویشان اضافه کنند.
حمید درخشان برای ترمیم ضعف هایش در جناح چپ خط دفاعی قصد دارد یک مدافع خارجی با کیفیت جذب کند. قرمزها به همین دلیل نخست سراغ اسماعیل ضرغام عراقی رفتند. مدافع 20 ساله تیم های ملی عراق و پلیس این کشور که امروز صبح مقابل تیم ملی کشورمان هم به میدان آمد. گزینه دوم الکسیس نورامبوئنا است. مدافعی 30 ساله که اصلیتی فلسطینی دارد اما متولد سانتیاگو شیلی است و در لیگ لهستان توپ می زند. خبرنگار مشرق در گزارش زیر به بررسی کارنامه این دو مدافع پرداخته است:

ضرغام؛ سیم خاردار عراقی با خصوصیات هجومی
اسماعیل ضرغام 20 ساله از سال 2011 وارد ترکیب اصلی تیم پلیس در لیگ برتر عراق شده است. اسماعیل در فصل 2012-2011 وقتی تنها 17 سال داشت نه تنها در ترکیب تیم پلیس بازیهای خوبی به نمایش گذاشت که 2 گل هم وارد دروازه های الحدود و زخو کرد تا نشان دهد مدافع گلزنی است.

اسماعیل در لیگ 2013-2012 دومین تجربه اش در سطح اول عراق را با 5 گل زده پشت سر گذاشت که در نوع خود رکوردی جالب توجه بود. این بازیکن 18 ساله موفق شد تا دروازه تیم های الطلبه، المصافی، زخو، المیتا بصره و سلیمانیه را باز کند. قابل تامل اینکه گل آخر او در برابر سلیمانیه در دقیقه 75 بازی منجر به فرار شرطه ها از شکست شد.

فصل قبل (2014-2013) گلزنی های ضرغام همچنان ادامه یافت. مدافع مدنظر قرمزها هم به نفت جنوب گل زد و هم به نفت میسان. در بازی پلیس با میسان بازی با نتیجه 1-1 دنبال می‌شد که گلهای دقایق 80و75 اسماعیل باعث پیروزی شرطه‌ها شد. ضرغام یک گل هم در بازی یک طرفه پلیس و دهوک(0-5) به ثمر رساند تا طی سه فصل به عنوان یک مدافع 11 گل زده باشد.

دو بازیکن با کیفیت در تیررس پرسپولیس/ سیم خاردار عراقی یا مدافع فلسطینی +جدول

این بازیکن آینده دار در نیم فصل نخست لیگ جاری عراق هم 2 گل دیگر وارد دروازه تیم های نجف و الحدود کرد.

ضرغام در تیم ملی امید عراق هم مهره تاثیرگذاری است. او در پیروزی‌های امیدهای عراق برابر تایلند، عربستان، کویت و تاجیکستان حضوری پررنگ داشت ضمن اینکه در بازی بزرگسالان عراق برابر پرو(26 شهریور امسال) وارد ترکیب اصلی تیم کشورش شد.
به نظر می رسد عراقی ها آسان و ارزان راضی نشوند رضایت نامه این مدافع گلزن و جوان را به نام پرسپولیس صادر کنند، با این حال صید این شاه ماهی می تواند همه جوره به سود پرسپولیس باشد.


الکسیس یک مدافع فلسطینی شیلیایی

به گزارش مشرق، گزینه جدیدتر پرسپولیس در پست دفاع چپ الکسیس شیلیایی- فلسطینی است. بازیکنی 30 ساله که از سال 2008 تا به امروز فط در دو تیم لهستانی جاگیلونیا و بلچاتوف توپ زده است.

بر خلاف ضرغام الکسیس چندان اهل نفوذ و گل زدن نیست با این حال آمار نشان می دهد که تقریبا در اکثر فصول جزو انتخاب‌های نخست کادر فنی تیم هایش برای حضور در ترکیب اصلی بوده است. این مدافع طی حضورش در 7 دوره از ادوار لیگ برتر لهستان تنها 4 گل به ثمر رسانده است.
الکسیس فصل 2014-2013 را هم با بلچاتو در لیگ دسته اول لهستان سپری کرد اما توانست با این تیم قهرمان شود تا فصل جاری را دوباره در لیگ برتر دنبال کند.

مدافع مد نظر حمید درخشان اولین گلش در لیگ برتر لهستان را شنبه 5 آذر سال 90 به تیم سرشناس لودز زد. جالب اینکه 3 سال و 1 ماه و 9 روز قبل جاگیلونیا با همین گل لودز را از پیش روی خود برداشت. این مدافع فلسطینی آخرین بار شنبه 13 مهر سال 92 به کراکویا گل زد تا پس از آن 1 سال و 2 ماه و 30 روز را بی گل سپری کند.

دو بازیکن با کیفیت در تیررس پرسپولیس/ سیم خاردار عراقی یا مدافع فلسطینی +جدول

الکسیس مجموعا طی 8 فصل حضور در لهستان طی 157 دیدار 12861 دقیقه به میدان رفته که نمی تواند آمار بدی به حساب بیاید. دریافت تنها 29 کارت زرد و 2 کارت قرمز در این مدت هم بیانگر زیرکی این مدافع در فرار از دریافت کارت های زرد و قرمز به حساب خواهد آمد.  دریافت تنها یک کارت زرد در هر 443 دقیقه توسط یک مدافع نشان می دهد که الکسیس کارش را تا حدود زیادی خوب بلد است.

جدول عملکرد الکسیس در دوران بازی

دو بازیکن با کیفیت در تیررس پرسپولیس/ سیم خاردار عراقی یا مدافع فلسطینی +جدول
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها