کد خبر: ۲۸۳۸۸۶
زمان انتشار: ۱۰:۲۹     ۱۶ دی ۱۳۹۳
محسن آقایی:
کارگردان مستند کوتاه "Open Happiness" به «نسیم» گفت: سایر جشنواره‌ها ویترینی برای ارائه تولیدات فیلمسازان هستند اما در جشنواره عمار نیت اصلی کشف فیلمساز است و در واقع این جشنواره فیلمساز تولید می‌کند

به گزارش پایگاه 598، محسن آقایی کارگردان مستند کوتاه " Open Happiness" محصول سفیرفیلم و فیلمساز حاضر در پنجمین جشنواره مردمی عمار در گفتگو با «نسیم» بیان کرد: عنوان کوتاه "اوپن هپینس" به معنای "شادی را باز کن" است. این جمله شعار تبلیغاتی شرکت آمریکایی کوکاکولا محسوب می شود. مدت زمان یکسال این شعار تبلیغاتی شرکت کوکاکولا بود و این شرکت در تمامی تبلیغات تلویزیونی و شهری و ... از این جمله استفاده می کرد.

*در فیلم هر نوشابه ای که باز می شود مانند یک چاشنی بمب عمل می کند

وی ادامه داد: هنگام باز کردن درب فلزی بطری های نوشابه کوکاکولا صدایی به وجود می آید که ما این صدا را روی انفجارهایی که در غزه رخ می داد گذاشتیم. یعنی در فیلم هر نوشابه ای که باز می شود مانند یک چاشنی بمب عمل می کند. صدای ریخته شدن نوشابه ها و کفی که دارند را هم با صدای شیون، جیغ، فریاد و گریه های مادران و زنان غزه جمع کرده ایم و صدای زاری این مادران دردمند زیر صدای نوشابه های گازدار گم می شود.

این کارگردان افزود: در انتهای جمله تبلیغاتی کوکاکولا که می گوید "شادی را باز کن" جمله "برای صهیونیست ها" را اضافه کرده ایم و به همین منظورعنوان فیلم "شادی را برای صهیونیست ها باز کن" شد.

وی در خصوص ایده این مستند توضیح داد: ایده این کار بر اساس طرحی از محمدرضا آقای امامقلی است که خود او هم مستندی شبیه به این کار داشتند ولی مستند من اجرای متفاوت کار او است.

*تصمیم داریم آن را در فضای مجازی به اشتراک بگذاریم

آقایی گفت: پس از نمایش این فیلم در جشنواره عمار تصمیم داریم آن را در فضای مجازی به اشتراک بگذاریم تا مردم بتوانند آن را ببینید و قضاوت کنند.

وی در مورد ویژگی های جشنواره عمار توضیح داد: تفاوت عمده جشنواره عمار با سایر جشنواره ها در این است که جشنواره عمار فیلمسازی است. سایر جشنواره ها ویترینی برای ارائه کارها و تولیدات فیلمسازان محسوب می شوند اما در جشنواره عمار نیت اصلی کشف فیلمساز است و در واقع  این جشنواره فیلمساز تولید می کند.

*عمار افراد مستعد را وارد جریان حرفه ای فیلمسازی می کند

این کارگردان گفت: جشنواره عمار افراد مستعد را وارد جریان حرفه ای فیلمسازی می کند و همین موضوع آن را از هر جهت ویژه و با اهمیت کرده است.

آقایی اضافه کرد: جشنواره عمار جشنواره ای رو به رشد است و فیلم هایی که امسال در آن بینیم نسبت به سال های گذشته از کیفیت بهتری برخوردارند که جای خشنودی است. تعداد فیلم های حرفه ای و خوش ساخت بالا رفته و بسیاری از این فیلم ها قبلا در جشنواره های معتبر شرکت کرده اند و حتی موفق به دریافت جوایزی هم شده اند. 

وی بیان کرد: قطعا در این جشنواره شاهد حضور فیلم هایی با کیفت های پایین تر هم هستیم که اگر با این چشم به آن ها نگاه کنیم که ساخته کارگردان های فیلم اولی هستند آن ها هم مقبول جلوه خواهند کرد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها