کد خبر: ۲۸۴۰۵
زمان انتشار: ۰۲:۴۳     ۰۷ آذر ۱۳۹۰
وزرای امورخارجه کشورهای عضو اتحادیه عرب در نشست امروز، با اعمال برخی تحریم ها علیه سوریه موافقت کردند.

به گزارش سرويس بين الملل 598 به نقل از شبكه خبري العالم : "نبیل العربی" دبیرکل اتحادیه عرب با اعلام این تحریم ها، گفت در صورت امضای پروتکل ناظران، این اتحادیه در تحریم ها تجدیدنظر می کند.

"حمد بن جاسم" وزیر امورخارجه قطر نیز در پایان نشست امروز به خبرنگاران گفت، تصمیم های اتحادیه عرب ضد سوریه شامل توقف طرح های تجاری و سرمایه گذاری، و بلوکه کردن اموال نظام سوریه، و توقف همکاری ها با بانک مرزی این کشور است.

وزیر امورخارجه قطر همچنین درباره دخالتهای خارجی در سوریه در صورت ناتوانی اتحادیه عرب در حل موضوع سوریه، اظهار نگرانی کرد.

به گفته حمد بن جاسم، تحریم سوریه در اتحادیه عرب با مخالفت و اعتراض لبنان و عراق مواجه شد.

 موافقت ضمنی اعراب با دخالت خارجی درسوریه

"ولید المعلم" وزیر امورخارجه سوریه، دیروز در نامه ای به نبیل العربی، اتحادیه عرب را به اقدام برای بین المللی کردن مسأله سوریه، و باز کردن راه دخالتهای خارجی در این کشور متهم کرد.

ولید المعلم در این نامه گفت: سوریه بارها بر تلاش خود برای حفظ کار مشترک عربی در چارچوب اتحادیه عرب تاکید کرده، ولی صدور تصمیم اخیر این اتحادیه در تاریخ 24/11/2011 بیانگر چیزی جز موافقت ضمنی با بین المللی کردن اوضاع سوریه، و دخالت خارجی در امور داخلی این کشور نیست.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
مرد حق
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۴۲ - ۰۷ آذر ۱۳۹۰
۰
۰
كشور هاي عربي بايد در هم ريخته شوند ... همين كشورهاي عربي به ايران و ايران كم خيانت نكرده اند... از مكافات عمل غافل نشو... كثافت ترين و مردار ترين و عياش ترين و فاسد ترين و وحشي ترين قوم ها...
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها