کد خبر: ۲۸۴۱۷۶
زمان انتشار: ۰۸:۵۳     ۱۷ دی ۱۳۹۳
باید دید که آیا نبود نمایندگان اقتصاددان و با تجربه مجلس در کمیسیون «تلفیق بودجه ۹۴» که هواره نقش به سزایی در روند تصویب برنامه‌های اقتصادی داشته‌اند، تاثیری بر روند کیفیت بررسی و تصویب بودجه ۹۴ خواهد گذاشت؟
به گزارش پایگاه 598 به نقل از باشگاه خبرنگاران، کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی مسئول رسیدگی به لایحه بودجه سالانه کل کشور بوده و در آستانه بررسی لایحه بودجه کل کشور شکل می‌گیرد.
 
بر این اساس، ماده ۴۵ آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی تصریح می‌کند: «به منظور تنظیم اصول و مفاد برنامه‌های توسعه و لوایح بودجه کل کشور و ایجاد هماهنگی بین کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی، پس از تقدیم لایحه بودجه مربوطه توسط دولت به مجلس شورای اسلامی، کمیسیون تلفیق مرکب از اعضای زیر تشکیل می‌شود.
 
بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز شنبه (۲۴ اسفند ۹۲) ماده ۴۵ آیین نامه داخلی مجلس که در آن ترکیب اعضای کمیسیون تلفیق در زمان بررسی لایحه بودجه سالانه تغییر کرده است اصلاح شد، که بر اساس آن این کمیسیون از سال جاری در زمان بررسی لایحه بودجه سالانه با حضور ۹ نفر از کمیسیون برنامه و بودجه و ۳ نفر از سایر کمیسیون‌های تخصصی قبل از رسیدگی به این لایحه در صحن علنی به بررسی لایحه بودجه می‌پردازد.
 
اعضای کمیسیون‌ها توسط کمیسیون‌های مربوطه انتخاب و به هیأت رئیسه مجلس معرفی می‌شوند و مأموریت آن تا تصویب نهایی قانون برنامه توسعه و یا لایحه بودجه سالانه کل کشور ادامه می‌یابد.
 
لازم به ذکر است بر اساس ماده یک قانون مدنی، در صورتی که ظرف مدت ۵ روز از ابلاغ یک قانون توسط رئیس مجلس، رئیس جمهور آن را برای اجرا به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ نکند، رئیس مجلس می‌تواند مستقیما آن را برای اجرا ابلاغ کند.

برای مشاهده اسامی اعضای کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 94 اینجا کلیک کنید.

در جلسه عصر روز یکشنبه (۱۴ دیماه) کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، ۹ نفر از ۲۹ عضو این کمیسیون برای عضویت در کمیسیون تلفیق بودجه ۱۳۹۴ انتخاب شدند، که بر اساس این رای‌گیری سید سعید زمانیان دهکردی، غلامرضا تاجگردون، قاسم عزیزی، عزت الله یوسفیان ملا، اسماعیل جلیلی، رجب رحمانی، احمد امیرآبادی فراهانی، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی و سیدعبدالکریم هاشمی نخل ابراهیمی به عنوان منتخبان کمیسیون برنامه و بودجه برای عضویت در کمیسیون تلفیق معرفی شدند.

با یک مقایسه ساده می‌توانیم جای خالی برخی از اعضای کمیسیون برنامه بودجه را در کمیسیون تلفیق مشاهده کنیم، نمایندگانی همچون احمد توکلی، غلامرضا مصباحی مقدم، الیاس نادران، رضا عبداللهی، محمدقسیم عثمانی، جعفر قادری، علی‌محمد احمدی، هادی قوامی و غلامرضا کاتب.

احمد توکلی، الیاس نادران، غلامرضا مصباحی مقدم، جعفر قادری، ۴ نفری هستند که طی ۳ سال اخیر از اعضای موثر کمیسیون‌های اقتصادی و برنامه و بودجه مجلس و اثر گذار در مذاکرات و پیشنهادات بودجه‌‌ای بودند که جای خالی این ۴ نفر در کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۴ مشاهده می‌شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها