کد خبر: ۲۸۴۸۶
زمان انتشار: ۱۳:۳۳     ۰۷ آذر ۱۳۹۰
بسیجی نمونه روحانیت افزود: این حوادث نشان می دهد که سیستم نظارتی در کشور یک سیستم ضعیفی است. یعنی سیستم دیوان محاسبات که زیر نظر مجلس است، باید خیلی جدی تر شود. چرا باید چنین اتفاقی بیفتد بعد از آن مشخص شود که چنین تخلفی صورت گرفته است.
شب گذشته حجت الاسلام محسنی اژه ای، ناظر ویژه پرونده فساد مالی بانکی اخیر،  آخرین وضعیت این پرونده را تشریح کرد. در همین راستا خبرنگار " بی باک" آسیبهای فرهنگی این فساد اقتصادی را در گفتگویی با حجت الاسلام حجت الاسلام خسروپناه به عنوان بسیجی نمونه روحانی مورد تقدیر حضرت امام خامنه ای، بررسی کرده است.

به گزارش بی باک، حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه، دیروز در همایش بزرگ بسیجیان که با حضور مقام معظم رهبری برگزار شد، به عنوان بسیجی نمونه روحانیت مورد تقدیر و تفقد حضرت امام خامنه ای قرار گرفت.

حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه رئیس مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران و از پیشروان فلسفه اسلامی در دهه اخیر با داشتن 28 کتاب و 100 مقاله علمی و پژوهشی موفق شد به عنوان بسیجی نمونه روحانیت مورد تقدیر مقام معظم رهبری قرار گیرد.

دکتر خسروپناه پیرامون میزان تاثیرگذاری فاصله گرفتن از ارزشهای دینی و الهی در وقوع مفاسدی چون اختلاس اقتصادی اخیر به خبرنگار بی باک گفت: این اختلاس یا هر هر تعبیر دیگری که درباره آن بخواهیم بکار ببریم، پدیده ای نیست که امسال اتفاق افتاده است بلکه آن از سالهای قبل شروع شده بود ولی در سال جهاد اقتصادی که همگان وظیفه مضاعفی در قبال مبارزه با مفاسد و موانع رشد اقتصادی کشور را دارند، تخلفشان لو رفت.



رئیس مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران پیرامون آسیبهای فرهنگی این نوع تخلفات اظهار داشت: این نوع تخلفات از حیث فرهنگی و اقتصادی ضربه زیادی می تواند به نظام بزند. مردم به این نظام و سیستم و همچنین نسبت به مسئولین نظام اعتماد زیادی دارند امّا این نوع تخلفات که در بانکها رخ می دهد، به اعتماد مردم آسیب می زند.

وی در ادامه ابراز داشت: البته اینکه مسئولین نظام اجماعا در مقابل این تخلف ایستادند و قوه قضائیه با جدیت پرونده را رسیدگی می کند، نکته مثبت قابل توجهی است که به قطع موجب ترمیم اعتماد آسیب دیده مردم می گردد.

بسیجی نمونه روحانیت افزود: این حوادث نشان می دهد که سیستم نظارتی در کشور یک سیستم ضعیفی است. یعنی سیستم دیوان محاسبات که زیر نظر مجلس است، باید خیلی جدی تر شود. چرا باید چنین اتفاقی بیفتد بعد از آن مشخص شود که چنین تخلفی صورت گرفته است.

ایشان همچنین پیرامون نقش و وظیفه علما و حوزه های علمیه در چنین مواردی گفت: حوزه های علمیه در ترویج مباحث فرهنگی و فکری نقش موثری می توانند ایفا بکنند. یعنی اندیشه اقتصاد اسلامی، اندیشه فرهنگ اسلامی و اندیشه سیاسی اسلامی، همه اینها باید از حوزه های علمیه رونق پیدا کند امّا اینکه با چه مدلی می توان این بحث را دنبال کرد، پیشنهادهای علمی می طلبد که در این میان حوزه های علمیه می توانند نقش داشته باشند ولی در بحث فرهنگ سازی هم باید نقش حوزه های علمیه را دید و حضور فعال آنها را در فرهنگ سازی عدالت خواهی و مقابله با تخلفات مشاهده کرد و از این طریق حوزه های علمیه برای توسعه و ترویج فرهگ اسلامی کمک گرفت.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها