کد خبر: ۲۸۴۸۷۴
زمان انتشار: ۱۱:۱۱     ۲۰ دی ۱۳۹۳
مدیرکل محیط زیست استان تهران :
مدیرکل محیط زیست استان تهران با بیان اینکه هوای پایتخت استعداد اسیدی شدن دارد، گفت: زمانی‌‌‌ که شاخص آلاینده‌های منو‌کسید کربن و ناکس افزایش یابد و این امر با بارندگی همزمان شود، باران اسیدی رخ می‌دهد.

به گزارش پایگاه 598، محمدهادی حیدرزاده در گفت وگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس درباره بارش باران‌های اسیدی در تهران اظهار داشت: بارش‌های اسیدی زمانی در کلانشهر تهران رخ می‌دهد که میزان آلایندگی هوا در پایتخت افزایش قابل توجه‌ای یافته باشد. البته خوشبختانه همیشه بارندگی‌ها در این تهران پس از بهبود نسبی شرایط کیفی هوا رخ می‌‌دهد و بر همین اساس احتمال وقوع باران اسیدی خنثی می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا هیچ زمانی نبوده که به سبب بالا بودن غلظت آلاینده‌های جوی و بارندگی همزمان، شاهد بارش اسیدی باران در این کلانشهر باشیم، افزود: برخی مواقع این شرایط پیش‌ می‌آید البته این امر تمام دنیا را هم شامل می‌شود و فقط مربوط به کشور ما و تهران نیست.

به گفته وی، عمدتاً پیش از بارش باران شاهد ناپایداری‌های جوی هستیم که این امر از احتمال وقوع بارش‌های اسیدی می‌کاهد. باران اسیدی در مواقع خاص و هرچند سال یک بار رخ می‌‌دهد.

حیدرزاده در ادامه سخنان خود با بیان اینکه به سبب پارامترهای بالای برخی از آلاینده‌های هوای تهران استعداد اسیدی شدن را دارد، گفت: زمانی‌ که پارامتر آلاینده‌های منو‌اکسید کربن  و ناکس (NOX) افزایش یابد شاهد بروز باران‌‌های اسیدی خواهیم بود که البته شاخص کیفیت هوا در خصوص این آلایند‌های جوی عموما پایین است.

مدیرکل محیط زیست استان تهران همچنین در خصوص تشکیل کمیته کاهش آلودگی هوا پیش از افزایش میزان آلاینده‌‌های جوی و رسیدن به مواقع بحرانی بیان داشت: بر اساس قانون زمانی که آلودگی هوا به شرایط اضطرار برسد باید کمیته کاهش آلودگی هوا تشکیل شود اما ما حتی در شرایط هشدار نیز این کمیته را تشکیل داده‌ایم. شاید این مسئله نقطه ضعف قانون باشد. باید به سمت تشکیل جلسات این کمیته پیش از شرایط اضطرار باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در فصل زمستان به لحاظ اقلیمی باید منتظر بروز پدیده وارونگی دما باشیم البته در هفته‌های آینده به سبب کاهش دمای هوا احتمال بروز چنین شرایطی را نخواهیم داشت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها