کد خبر: ۲۸۴۸۹۸
زمان انتشار: ۱۱:۵۰     ۲۰ دی ۱۳۹۳
سرمربي تیم فوتبال پرسپوليس گفت: «در السد سخت‌ترین تمرینات را برای من و ناصر و یک بازیکن الجزایری دیگر که خارجی بودیم در نظر می‌گرفتند و می‌گفتند چون خارجی هستید و پول خوب می‌گیرید باید مثل کارگر کار کنید!»

به گزارش پایگاه 598، حميد درخشان در‌ مورد آخرين وضعيت پرسپوليس، حضور علي کريمي در تمرينات، انتقادهايي که بابت خريدهاي پرسپوليس از او انجام شده‌ و مسائل مختلف ديگر به سوالات پاسخ مي‌دهد.

 

* وقتی از ماشین‌تان پیاده شدید، مشغول داد‌ و بیداد بودید و به آن طرف خط دستوراتی می‌دادید. آیا با این اعصاب تمرکز کافی برای زیر نظر گرفتن تمرین شاگردانتان را دارید؟

- به‌هرحال کار در پرسپولیس بسیار سخت است، به جرأت به شما می‌گویم هیچ باشگاهی به اندازه پرسپولیس و استقلال گرفتاری و مشکلات ندارد. شما می‌بینید فلان باشگاه صنعتی یا دولتی یک دهم داستان‌های ما را هم ندارد. پول قرارداد بازیکن به موقع و بدون آنکه همبازیانش بفهمند یا مربی تیم دخالتی کند از سوی باشگاه به حسابش واریز می‌شود و آن بازیکن با خیال راحت سر تمرین می‌‌رود و با تمرکز بالا وارد زمین مسابقه می‌شود اما ما... البته باید پذیرفت، باشگاه پرسپولیس هم یکسری مشکلات و محدودیت‌ دارد و به‌هرحال من فقط یک سرمربی نیستم و باید در برخی امور دیگر هم پا پیش بگذارم و وساطت کنم.

 

* در چند نوبت از خرید‌‌های جدید اظهار‌ نارضایتی کردید. وقتی بازیکن خوب پیدا نمی‌شد چه اصراری به خرید داشتید؟

- اتفاقاً سؤال خوبی را مطرح کردید. من نگفتم از خرید‌هایم ناراضی‌ام. گفتم ستاره‌هایی مد‌نظرم بود که نتوانستم بخرم و با‌توجه به بضاعت باشگاه خرید کردم. شما یک روزی به بازار می‌روید تا لباس بخرید. مثلاً 500 هزار تومان هم بیشتر در جیب‌تان ندارید. طبیعی است به اندازه جیب‌تان خرید می‌کنید؛ نمی‌روید جنس یک میلیون تومانی بخرید. اصلاً نمی‌توانید چنین کاری کنید. آیا قید خرید را می‌زنید؟

 

* بستگی به نیاز آدم‌ها دارد!

- آفرین! من بر اساس نیازم خرید کردم. نگاه من به لیگ قهرمانان آسیا بود. باید بازیکنانی به تیم اضافه می‌کردم که در این رقابت‌ها بتوانند به پرسپولیس کمک کنند.

 

* آیا بابک حاتمی، تادئو، همامی و... می‌توانند در لیگ قهرمانان آسیا به شما کمک کنند؟

- بابک حاتمی بازیکنی دونده و مدافعی قدرتی و سرعتی است که می‌تواند در پرسپولیس جهش خوبی داشته باشد. توانایی‌های تادئو را هم ان‌شا‌ء‌ا... خودتان خواهید دید!

 

* ولی عکسی که از او دیدیم، خیلی عجیب بود و حکایت از اضافه وزن بالای تادئو داشت!

- ما بیشتر از یک ماه فرصت داریم که او را آماده کنیم. به‌هرحال بازیکنی که از تمرین دور باشد اضافه وزن پیدا می‌کند اما شما قد تادئو را هم در نظر بگیرید. مسلم بدانید به زودی زود او هم تراشیده‌تر شده و به وزن ایده‌آل خواهد رسید. به نظرم کمی درباره تادئو بزرگنمایی شد.

 

* وقتی تصمیم گرفتید شماره 22 را به تادئو بدهید و از دادن پیراهن شماره 7 به این برزیلی تازه‌وارد منصرف شدید این بحث مطرح شد که ای کاش باشگاه پرسپولیس هم مثل آ.ث.‌میلان که شماره 6 فرانکو باره‌سی را بایگانی کرد، پرسپولیس هم شماره 7 پروین را بایگانی کند. نظر شما چیست؟

- من هم موافقم. آقای پروین اسطوره پرسپولیس است و چه خوب می‌شود این اتفاق بیفتد.

 

* راستی درباره مسعود همامی هم توضیح می‌دهید؟

- بی‌ادعا و زحمتکش. واقعاً همامی گلر خوبی است. از تجربه کافی هم برخوردار است و در همین چند روز هم خیلی خوب و با‌انگیزه تمرین می‌کند. او در کنار سوشا مکانی می‌توانند آرامش خوبی درون دروازه پرسپولیس در نیم‌فصل دوم به وجود بیاورند.

 

* نیلسون هم سر تمرین آمد. آیا قرار است او به پرسپولیس برگردد؟

- (بلادرنگ) هرگز! او به خاطر برخی مسائل مالی و... آمده بود و قرار است مشکلات خود را با باشگاه حل کند اما همین‌جا تأکید می‌کنم بازیکن خارجی به ایران می‌آید که به فوتبال ما کمک کند نه اینکه ما به فوتبالیست خارجی کمک کنیم!

 

* یعنی چه؟ می‌شود واضح‌تر بگویید؟

- می‌توانید از ناصر محمد‌خانی بپرسید. زمانی که به اتفاق در السد قطر بازی می‌کردیم یک مربی یوگسلاو داشتیم که واقعاً خدا از او نگذرد! باورتان نمی‌شود بیچاره‌مان کرده بود، سخت‌ترین تمرینات را برای من و ناصر و یک بازیکن الجزایری دیگر که خارجی بودیم در نظر می‌گرفت و همواره هم می‌گفت چون خارجی هستید و پول خوب می‌گیرید باید مثل کارگر برای من کار کنید!

 

* جداً؟!

- به شدت بد‌اخلاق و سختگیر بود. باورتان نمی‌شود، داشتم از تب می‌سوختم اما اجبار کرد که باید کنار زمین بدوم و تمرین کنم. حالا شما گرمای کشور قطر را در تابستان در نظر بگیرید. آنتی‌بیوتیک خوردم و حدود 45 دقیقه دویدم که مربی یوگسلاو یادش رفت ساعتش را نگاه کند و سوت بزند! آنقدر دویدم که از حال رفتم... یا اینکه همیشه در تمرینات، ما خارجی‌ها بیشتر می‌دویدیم. چند دور که می‌دویدیم به نوبت قطری‌ها از حال می‌رفتند و روی زمین می‌افتادند ولی ما خارجی‌ها حق نداشتیم به هر دلیلی تمرین را ترک کنیم. یک بار برگشتم نگاه کردم دیدم فقط من، ناصر و بازیکن الجزایری می‌دویم و بقیه در حال استراحت و آب خوردن هستند. اینها را گفتم تا بدانید بازیکن خارجی باید بداند چرا به یک کشور غریبه رفته است.

 

* منظورتان مشخصاً نیلسون برزیلی است؟

- بله، متأسفانه او هم از برخی بازیکنان ایرانی یاد گرفته بود که دستش را بگیرد یا پایش را بهانه کند و از تمرین طفره برود! من سر در نمی‌آورم که چرا باید یک خارجی چنین اجازه‌ای به خودش بدهد؟ یا اینکه چون سوشا مکانی فیکس شده من از لحاظ روحی‌ و روانی باید تقویت شوم! آخر یعنی چه؟ من اگر بخواهم کمک کنم باید به سوشا مکانی کمک کنم که ایرانی است و 27 سال بیشتر سن و سال ندارد نه یک خارجی 38 و 39 ساله! نیلسون باید با یک دست هم برای من بازی می‌کرد که نکرد! یک حرف‌هایی را نمی‌شود زد... بگذریم!

 

* فکر می‌کنید این حمایت شما از سوشا مکانی در نیم‌فصل دوم جواب بدهد؟ آیا او دیگر اشتباهات نیم‌فصل اول را تکرار نخواهد کرد؟

- لطفاً از قول من بنویسید که اگر هم قرار به اشتباه کردن باشد بگذارید سوشا مکانی اشتباه کند. او دروازه‌بانی جوان است و بالاخره درست می‌شود. نه اینکه یک گلر خارجی 39 ساله که کل دنیا را هم گشته، بیاید و اشتباه کند. نیلسون باید در حد ستاره برای من کار می‌کرد که نکرد. شما هم زیاد فکرتان را مشغول نکنید. سوشا مکانی به من قول داده که با نیم‌فصل اول متفاوت باشد و فرصت کافی هم در اختیار دارد.

 

* با دعوت محمد‌رضا خانزاده بالاخره پرسپولیس هم در تیم‌ملی صاحب نماینده شد. در این رابطه روز چهار‌شنبه صحبت کردید اما با این حال می‌خواهیم بیشتر بشنویم.

- به محمد‌رضا که بازیکن جوانی است تبریک گفتم و به او تأکید کردم به عنوان نماینده پرسپولیس مراقب خودش در استرالیا باشد. ان‌شا‌ءا... خانزاده بتواند به میدان برود و خودی نشان بدهد. هرچند معتقدم جای محمد نوری بهترین هافبک حال حاضر ایران هم در جام ملت‌های آسیا خالی است. البته الان وقت مناسبی برای انتقاد نیست و همه باید به تیم‌ملی کمک و از تیم کشورمان حمایت کنیم.

 

* مثل اینکه خیلی به محمد نوری اعتقاد دارید؟

- محمد نوری هافبکی است که مثل آرژانتینی‌ها حرفه‌ای و حساب‌شده بازی می‌کند. مثل برزیلی‌ها تکنیکی و مثل هلندی‌ها گلزن است. از همه اینها گذشته در زمین مسابقه مثل یک مربی است و توانایی فرماندهی تیم را دارد. حیف شد که او به استرالیا نرفت اما همانطور که گفتم بهتر است به نظر سرمربی تیم‌ملی احترام بگذاریم چون به قول خود محمد، مسئول نتایج تیم ایران در جام ملت‌ها اول کارلوس کی روش است.

 

* فردا (یک‌شنبه) اولین بازی ما مقابل بحرین برگزار می‌شود. فکر می‌کنید تیم ایران برابر این حریف عربی چه نتیجه‌ای کسب کند؟

- چند جایی از قول برخی ملی‌پوشان و حتی خبرنگاران خواندم که بحث خوردن 6 گل از ایران در رویا‌رویی قبلی مطرح شده است. به نظرم این تفکر اشتباهی است. این بحرین با آن بحرینی که 6 گل از ما خورد فرق می‌کند و بسیار خطرناک است. دست‌کم گرفتن این تیم نوعی خود‌کشی است. همین تیم اخیراً 4 گل به عربستان زده. البته مطمئن هستم کی روش یک مربی حرفه‌ای است و خودش به این موضوع واقف است.

 

* سؤال آخر ما به علی کریمی مربوط می‌شود. شما اخیراً توضیحاتی درباره حضور او در تمرینات پرسپولیس داده‌اید اما به تازگی کریمی به دفتر باشگاه رفت و ملاقاتی با طاهری مدیر تام‌الاختیار پرسپولیس داشت. آیا قرار است عضو کادرفنی شود یا اینکه...؟

- علی کریمی یک پرسپولیسی به تمام معناست. تعصب بسیاری به تیم محبوبش دارد و هواداران و بازیکنان تیم هم خیلی دوستش دارند. نمی‌دانم شما شنیدید، او در تمرینات اخیر با محمد نوری، محسن بنگر و حتی جوانان تیم ما رابطه بسیار خوبی برقرار کرده و می‌‌تواند خیلی به ما کمک کند. ما در پرسپولیس برای علی پستی تعریف نمی‌کنیم. او خودش باید تصمیم بگیرد در هر جایی که بخواهد بیاید و کمک کند. علی کریمی هم باید یک گوشه کار را در پرسپولیس بگیرد و امیدوارم از همین‌جا استارت بزند. می‌دانم روزی مربی بزرگی خواهد شد چون جنم مربیگری را دارد.

خبر ورزشی

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها