کد خبر: ۲۸۵۱۹۵
زمان انتشار: ۰۹:۴۰     ۲۱ دی ۱۳۹۳
هاشمی رفسنجانی با اشاره به ترور آیت الله محمد خامنه ای اظهار داشت: از نظر [منافقین] شاید جرم ایشان این است که برادر بزرگش رئیس جمهور است.

رخدادهای 21 دی 1360

چکیده

  • آیت الله خامنه ای: برادران عزیز و انقلابی جهاد سازندگی مواظب باشید در قضاوت راجع به مسئله زمین از امام انقلابی تر نشوید و ببینید امام امت چه می گوید ؟ از رساله امام انقلابی تر نشوید.
  • شما برادران در باب زمین و اصلاحات ارضی در کیفیت و در نوع و جهت گیری آن باید ببینید امام امت و فقیه چه می گویند هر چه ایشان بگویند آن درست است .
  •  بر اساس گزارش های رسیده دیروز اجساد 20 دختر جوان از هموطنان عرب خوزستانی در کنار روستای دفار کشف شد که از سوی سربازان دشمن مورد تجاوز قرار گرفته و سپس با شلیک گلوله به شهادت رسیده اند .
  • طرح ترور آیت الله موحدی کرمانی نماینده مجلس شورای اسلامی عصر دیروز عقیم ماند و عاملان ترور قبل از آن که موفق به اجرای این طرح شوند به دام افتادند .
  • مهندس میرحسین موسوی نخست وزیر: ما احساس می کنیم که یک ابرقدرت معنوی هستیم و به هیچ وجه نمی توانیم در مقابل ارزش هایی که بخواهند به ضرر مستضعفین باشند سر تسلیم فرود بیاوریم .
  • ما با رسوم و عرف های بین المللی تا آن جا همراه هستیم که با مکتب ما سازگار باشد.
  •  آیت الله هاشمی رفسنجانی:  آقای سید محمد خامنه ای مردی  [است ] که نزدیک چهل سال از عمرش را فقط برای تحصیل ،‌ تبلیغ ، نوشتن و گفتن حق به سر برده بود و آینده عمرش را هم انشاء الله در این راه خواهد بود .

آیت الله خامنه ای : در قضاوت راجع به مسئله زمین از امام انقلابی تر نشوید

اعضای شورای مرکزی جهاد سازندگی استان خراسان همراه مسئولین جهادهای این استان صبح دیروز به حضور حضرت آیت الله خامنه ای رئیس جمهور کشورمان رسیده و با ایشان گفت و گو کردند. در این دیدار آیت الله خامنه ای اظهار داشتند : جهاد سازندگی یکی از نقاط روشن انقلاب ما است و جهاد و سپاه دو مولود همزاد هستند که دو جهت اساسی انقلاب اسلامی ما را مشخص می کنند و انقلاب را در این دو بعد تداوم می بخشند . همچنانکه اگر سپاه نبود یقینا وضعیت کنونی ما به این کیفیت نبود و به تعبیر امام امت کشور هم نبود اگر خدمات جهاد در بخش های مختلف سازندگی نبود باز هم وضعیت کنونی وجود نداشت .

 

رئیس جمهور ادامه دادند : سپاه و جهاد هر یک سهم موثری در سامان دادن وضع کنونی و بهنجاری آن داشتند و در این شکی نیست .  ایشان در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کردند : عده ای مایل بودند که جهاد سازندگی را تجزیه کنند ولی ما مقابل این امر ایستادیم و تا آخر هم خواهیم ایستاد و قبول نخواهیم کرد که جهاد  تجزیه شود .

رئیس جمهور تاکید کرد : جهاد باید با همین کیفیت که یک نهاد انقلابی و برآمده از متن و بطن انقلاب است جا و پایگاه خود را مشخص سازد و همان جا قرار گیرد زیرا اگر در غیر از جای خود قرار گیرد این دیگر جهاد نیست لذا باید تلاش کنید که جهاد در تعارض با ارگان های انقلابی دیگر قرار نگیرد .

آیت الله خامنه ای در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به حاضران اظهار داشتند : شما و خداوند در یک خط هستید و در این خط که حرکت می کنید جلوتر از خدا حرکت نکنید ، یعنی انقلابی تر از پیامبر و انقلابی تر از امام نباشید البته هرگز انقلابی تر از پیامبر کسی نیست اما برخی تصور می کنند در این شعار و حرکت تند دارند راهی انقلابی تر از پیامبر می پیمایند . همچنان که در صلح حدیبیه وقتی پیامبر با کفار قریش صلح کرد یک نفر از صحابه معروف پیامبر در این مورد به ایشان سخت اعتراض می کند حال آیا او از پیامبر انقلابی تر است ؟! پیامبر اکرم شعار تند آن ها را نمی دهد و آن اقدام حکیمانه را انجام داد که پس از دو سال اگر این صلح نبود فتح مکه در سال هشتم امکان نمی پذیرفت .

ایشان در ادامه خطاب به برادران جهاد سازندگی استان خراسان گفتند : برادران عزیز و انقلابی جهاد سازندگی مواظب باشید در قضاوت راجع به مسئله زمین از امام انقلابی تر نشوید و ببینید امام امت چه می گوید ؟ از رساله امام انقلابی تر نشوید ، به این گمان نباشید که امام از واقعیت های خارجی بی خبرند . خیر ایشان دقیقا در جریان کلیه مسائل هستند.

آیت الله خامنه ای ادامه دادند : روزی به اتفاق عده ای در حضور امام امت بودیم و پیرامون مسائل زمین صحبت شد ، ایشان در مورد مسئله مالک ،  فئودال و زمین دار توضیحات مبسوطی دادند و گفتند من این مسائل را می دانم.

آیت الله خامنه ای افزودند : شما برادران در باب زمین و اصلاحات ارضی توجه داشته باشید که این از فرائض قطعی ما است و از جمله کارهایی است که حتما باید انجام گیرد و اگر انجام نشود محققا یکی از پایه های انقلاب و جمهوری اسلامی ناقص است . در کیفیت و در نوع و جهت گیری آن باید ببینید امام امت و فقیه چه می گویند هر چه ایشان بگویند آن درست است . (1)

جنایت تاسف بار بعثی ها در خوزستان ؛ 20 دختر عرب خوزستانی پس از تجاوز به قتل رسیدند

دیروز سند دیگری از جنایات متجاوزان بعثی به سرکردگی صدام به دست آمد که حماسه مقاومت زنان عرب هم وطن ما را نشان می دهد که در برابر تجاوزگران صدامی با شجاعت ایستادگی و جان خود را نثار انقلاب اسلامی کردند. بر اساس گزارش های رسیده دیروز اجساد 20 دختر جوان از هموطنان عرب خوزستانی در کنار روستای دفار کشف شد که از سوی سربازان دشمن مورد تجاوز قرار گرفته و سپس با شلیک گلوله به شهادت رسیده اند . (2)

 

طرح ترور آیت الله موحدی کرمانی کشف و خنثی شد

طرح ترور آیت الله موحدی کرمانی نماینده مجلس شورای اسلامی عصر دیروز عقیم ماند و عاملان ترور قبل از آن که موفق به اجرای این طرح شوند به دام افتادند .  بر اساس گزارش های رسیده رئیس کلانتری 21 تهران و برخی پرسنل این کلانتری در زمینه ماجرا اظهار داشتند : ماموران اتومبیل گشتی کلانتری 21 تهران هنگام گشت در منطقه دو به یک موتور سوار که در حال کشیدن بنزین از باک یک اتومبیل ژیان بود ظنین شدند و آنان را مورد بازرسی  و تفتیش بدنی قرار دادند که در این تفتیش یک قبضه کلت و یک سه راهی که ظاهرا نارنجکی در میان آن جاسازی شده بود کشف شد و دستگیر شدگان به کلانتری اعزام شدند.

در بازجویی های اولیه دستگیر شدگان که خود را از گروهک منافقین معرفی کرده اند اعتراف کردند که قصد داشتند ساعت سه و نیم بعد از ظهر دیروز آیت الله موحدی کرمانی نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو هیئت اجرایی جامعه روحانیت مبارز تهران را ترور کنند.

آیت الله موحدی کرمانی در این ساعت در مسجد القدس کلاس درس داشته و مشغول تدریس بودند. گفتنی است یکی از منافقین دستگیر شده با خوردن سیانور به هلاکت رسیده و دیگری نیز که اقدام به خودکشی کرده بود با تلاش ماموران از مرگ نجات یافت . (3)

موسوی : ما گسترش توطئه های آمریکا را در منطقه پیش بینی می کنیم

مهندس میرحسین موسوی نخست وزیر ظهر دیروز در مصاحبه ای با مجله المنطق ارگان اتحادیه دانشجویان لبنان گفت : ما احساس می کنیم که یک ابرقدرت معنوی هستیم و به هیچ وجه نمی توانیم در مقابل ارزش هایی که بخواهند به ضرر مستضعفین باشند سر تسلیم فرود بیاوریم .

نخست وزیر در مورد تثبیت انقلاب نیز گفت : پس از حاکمیت یک خط که همان خط اسلام باشد تداوم انقلاب و حاکمیت دولت جمهوری اسلامی سریع تر شد و حتی به وضوح می توان این مسئله را در ادارات و جامعه مشاهده کرد .

وی در مورد طرح فهد نیز گفت : ما پیش بینی گسترش توطئه های آمریکا را در منطقه می کنیم و من تصور می کنم خوی تجاوزگری اسرائیل بیشتر خواهد شد ما در آینده باید منتظر خشونت بیشتر اسرائیل که ممکن است به حملات نظامی منجر شود باشیم با این توطئه آمریکا تلاش بسیار زیادی کرد کشورهای معترض به وجود اسرائیل را در منطقه تضعیف کند تا زمینه ای برای مانورهای نظامی خود در خلیج فارس و اقیانوس هند به دست بیاورد و به اعمال خود در منطقه مشروعیت ببخشد.

نخست وزیر در ادامه گفت : طرح فهد از این نظر که برای اولین بار در کشورهای اسلامی و عربی شناسایی اسرائیل را به صورت رسمی مطرح کرد یک پیروزی برای اسرائیل و آمریکا محسوب می شود ولی از دید مکتبی از آن جا که طرح مذکور باعث شناخته شدن دولت های مرتجع از سوی مردم کشورهای اسلامی و عربی شد یک شکست بزرگ برای این دولت ها محسوب می شود و روزی که جنایت دولت های منطقه بر ملت های خودشان آشکار شود این پیروزی بزرگی است که منجر به انقلاب گسترده در منطقه خواهد شد .

نخست وزیر در مورد عرف و رسوم دیپلماتیک نیز گفت : ما با این رسوم تا آن جا همراه هستیم که با مکتب ما سازگار باشد بیشتر این عرف ها برای حفظ ابرقدرت ها وضع شده اند و آن ها خودشان هر گاه که لازم باشد این عرف های بین المللی را نقض می کنند ما هم احساس می کنیم که یک ابرقدرت معنوی هستیم و به هیچ وجه نمی توانیم در مقابل ارزش های بین المللی که بخواهد به ضرر مستضعفین باشد سر تسلیم فرود آوریم . (4)

واکنش خواندنی هاشمی به ترور آیت الله محمد خامنه ای

آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز با اشاره به ترور آیت الله محمد خامنه ای اظهار داشت :  به لطف خداوند برادر عزیزمان و عنصر بسیار ارزشمند جمهوری اسلامی جناب آقای سید محمد خامنه ای نماینده محترم مجلس شورای اسلامی از مشهد از سوء قصد خائنان به ملت و و مملکت جان سالم بدر بردند .

وی ادامه داد : نکتة قابل توجه در این حرکت های مذبوحانه این است که منافقین و ضد انقلاب در ایران آنها که به خیال خودشان سابقة حرکات انقلابی دارند کارشان بجائی رسیده که در تاریخ ترورهای دنیا تنها شبیه کار اینها را ما در حرکت صهیونیستها در اسرائیل و حرکات سازمان هائی مثل مافیا و سیا و سازمان جهنمی جاسوسی انگلستان پیدا کنیم .

هدف منافقین ترور چهره های محبوب و خدوم ملت

هاشمی افزود : یک گروهی همتش را و هدفش را نابود کردن چهره های محبوب و خدوم یک ملت قرار بدهد در جا های دیگری مانظیرش را نمی توانیم پیدا بکنیم . سازمان مخوف تروریستی اسرائیلی در دورانی که در فلسطین ترور می کردند عیناً چنین بود . نمایندگان مردم را و شخصیت های محبوب را می زدند و سازمان سیا در سراسر دنیا چنین است یعنی هر جا چهره مؤثری را پیدا می کند با حیله های مختلف از میان بر می دارد و متأسفانه یا خوشبختانه کار منافقین ، ضد انقلاب ایران به این جا رسیده است که تنها کارشان دراین مدت ها آن طوری که دیدید از میان برداشتن چهره هائی است که در میان مردم نهایت محبوبیت را دارند و در تاریخ زندگیشان یک لکة سیاه دیده نمی شود.

تلاش 40 ساله محمد خامنه ای برای تحصیل ، تبلیغ ، نوشتن و گفتن حق

رئیس مجلس گفت :  آقای سید محمد خامنه ای مردی  [است ] که نزدیک چهل سال از عمرش را فقط برای تحصیل ،‌ تبلیغ ، نوشتن و گفتن حق به سر برده بود و آینده عمرش را هم انشاء الله در این راه خواهد بود .

هاشمی گفت :  حداقل اثر [ترور ایشان ]  این است که با این سوء قصد قلب نزدیک به یک میلیون از مردم مشهد را که به ایشان یا رأی داده بودند یا مربوط به خانه ای هستند که به او رأی داده است لرزاند و عصبانی کرد ...از نظر [منافقین] شاید جرم ایشان این است که برادر بزرگش رئیس جمهور است و یا عنصر با ارزشی در مجلس شورای اسلامی است و یا رئیس کمیسیون امور قضائی مجلس شورای اسلامی است . مجاهدین به اصطلاح خلق به دلیل این که مردم آنها را طرد کرده اند دارند از مردم انتقام می کشند در محاسبه سرانشان دیدید که آنها هر جا پا می گذارند مردم از آنها فرار می کنند . عقده ای در آن ها ایجاد شده که می خواهند از مردم انتقام بکشند و انتقام از مردم را فقط با ترور شخصیت های محبوب مردم می توانند بکشند.(5)

پی نوشت:

جمهوری اسلامی  ، 21 دی 1360 ، صفحه 10
اطلاعات ، 21 دی 1360 ، صفحه 2
اطلاعات ، 21 دی 1360 ، صفحه 1
کیهان ، 21 دی 1360 ، صفحه 15
مشروح مذاکرات مجلس ، 21 دی 1360

پژوهشگر: سید روح الله امین آبادی

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها