کد خبر: ۲۸۵۴۷
زمان انتشار: ۱۱:۱۰     ۰۸ آذر ۱۳۹۰
یک تحلیلگر مسائل خاورمیانه از تلاش آمریکا به همراه کشورهای اروپایی برای اجرای عملیات پرچم دروغین در سوریه خبر داد.
به گزارش سرويس بين الملل 598 به نقل از خبرگزاري فارس : «پیتر ایر» تحلیلگر مسایل سیاسی از تلاش آمریکا، فرانسه و انگلیس برای اجرای عملیات فریبکارانه سری درسوریه موسوم به «پرچم دروغین» خبر داد.

پیتر ایر در مقاله‌ی که روز یک‌شنبه در وبسایت پرس.تی.وی منتشر شد، فاش کرد آمریکا، انگلیس و فرانسه «بار دیگر سرگرم قدرت‌نمایی در سوریه هستند».

این کارشناس مسائل خاورمیانه افزود: آنها برای رسیدن به این هدف خود منتظر یافتن بهانه‌ای هستند؛ رویدادی از نوع «پرچم دروغین» مانند آنچه در یازده سپتامبر روی داد.

این تحلیلگر مسائل سیاسی افزود: این کشورها برای دست‌یابی به مجوز سازمان ملل برای ورود به سوریه، بهانه‌های بشردوستانه را که بهترین بهانه است، دستاویز قرار داده‌اند.

ایر افزود: مطمئنا فرانسه از متخصصان خود برای آموزش شبه‌نظامیان در نزدیکی مرز در ترکیه و لبنان استفاده می‌کند و آمریکا و انگلیس نیز برای تغییر رژیم دمشق به سختی تلاش خواهند کرد.

پرس‌تی‌وی در پایگاه خبری خود نوشت: عملیات پرچم دروغین به شیوه‌های عملیاتی نظامی، سیاسی و روانی گفته می‌­شود که از سوی ارتش‌های سری یا دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی، با هدف جلب توجه افکار عمومی به حوادث ساختگی و کاذب انجام می‌شود؛ حوادثی که بشدت بزرگنمایی‌شده است.

این تحلیلگر مسائل منطقه با اشاره به مواضع رژیم صهیونیستی ضد سوریه، افزود: در بالای این فهرست اسرائیل قرار دارد که برای حمله به سوریه و بهره‌برداری از انبار عظیم تسلیحاتی خود که از جانب آمریکا تامین می‌شود، لحظه‌شماری می‌کند.

ایر یادآوری کرد: توطئه ضد سوریه بخشی از برنامه آمریکا، انگلیس و فرانسه برای به دست گرفتن کنترل اتحادیه اروپا، خاورمیانه و دنیاست."

این تحلیلگر افزود: برنامه‌های آنها سه هدف عمده یعنی کنترل منابع طبیعی دنیا، کنترل بازار برای این منابع و کنترل گذرگاه‌های آبی و مسیر ترانزیت این منابع را در برمی‌گیرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها