کد خبر: ۲۸۵۵۰۳
زمان انتشار: ۱۰:۰۰     ۲۲ دی ۱۳۹۳
آیت الله نمازی:
نماینده ولی فقیه درکاشان گفت: شایسته نیست رییس جمهور بر حفظ وحدت در جامعه تاکید کند و عده ای در نهادهای دولتی مشغول تسویه حساب های شخصی باشند و نیروها را از کار اخراج کنند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی، نماینده ولی فقیه در کاشان در خطبه های این هفته نماز جمعه کاشان در مصلای بقیه الله الاعظم این شهرستان با تبریک میلاد پیامبراکرم(ص) و امام جعفرصادق(ع) رییس مذهب جعفری و هفته وحدت به مسلمانان جهان گفت: خداوند قرآن و نبوت و امامت را رمز هدایت و سعادت و سربلندی و عزّت امت اسلامی قرارداده است.

 

وی افزود: معرفت الله، معرفت رسول و معرفت ائمه اطهار(ع) و همچنین وجود پیامبراکرم(ص) سرّ عالم هستی هستند که کشف آن از عهده بشریت خارج و از دایره معرفت انسان خارج و مافوق تصدیق و فهم انسان ها است.

 

آیت الله نمازی در ادامه با اشاره به این که صهیونیسم، واژه جدیدی نیست و اختلافات امروز جهان اسلام توسط دستگاه های جاسوسی صهیونیستی و آمریکا ایجاد شده است افزود: جدا کردن شیعه از سنی و به وجود آوردن داعش و النصره در جهان امروز پدیده جدیدی نیست چرا که از صدر اسلام وجود داشته است.

 

وی افزود: در چنین فضایی که دشمنان اسلام هر روز به دنبال اختلاف و تفرقه بین مسلمانان هستند حفظ وحدت و انسجام و برادری و دوستی و محبت نسبت به یکدیگر بیش از هر زمان دیگری احساس می شود.  

 

نماینده ولی فقیه درکاشان یادآورشد: برای مقابله با دشمنانی‌که برای سلطه بر مسلمانان بهترین شیوه را اختلاف و تفرقه قرارداده اند امام خمینی(ره) فقیه بصیرو عالم تیزبین به مسائل زمان و مکان از 12 تا 17 ربیع الاول را به عنوان هفته وحدت نامگذاری کرد تا بگوید تا زمانی‌که مسلمانان جهان با هم متحد باشند دشمنان اسلام هیچ غلطی نخواهند کرد.

 

برخی در لباس روحانیت هفته برائت را در مقابل هفته وحدت قرارداده اند

آیت الله نمازی تأکیدکرد: ما مسلمانان در هرکجا بر دشمن مسلط شده ایم به وسیله وحدت بوده است و در هرکجا ضربه خورده ایم از راه تفرقه و اختلاف بوده است.

 

به گفته وی امروز نیز در داخل کشور برخی از آنها نیز در لباس روحانیت هستند هفته برائت را در مقابل هفته وحدت مطرح کردند و به جای تبعیت از امام راحل با این اقدام خود موجب اختلاف و تنش در جامعه می شوند.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به تبدیل کردن منطقه به دریای خون توسط دشمنان اسلام گفت: دشمن با ایجاد اختلاف بین مسلمانان به قصد تجزیه کردن کشور های اسلامی وارد شده و قصد دارند عراق را به سه قسمت سنی و شیعه و کردنشین تقسیم کنند.

 

آیت الله نمازی یاد آورشد:  اما جمهوری اسلامی ایران به برکت اهل بیت و ولایت فقیه، امروز از تمامی بحران های پیش رو عبورکرده است و این فرصت گرانبهایی است که باید آن را گرامی داشته و با سرلوحه قراردادن توصیه های امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر حفظ وحدت و آرامش و انسجام و اتحاد ملی،  اجازه  نفوذ دشمن را به صفوف خودندهیم.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به برگزاری بیست و هشتمین کنگره وحدت اسلامی در تهران گفت: با برگزاری این کنگره در جمهوری اسلامی ایران به دنیا ثابت کردیم که ملت ایران پیشرو و پیشتاز در وحدت است و برای رسیدن به وحدت با شعار کفایت نمی کند.  

 

 تسویه حساب ها در وزارت خانه و سازمان ها بر خلاف توصیه های امام و رهبر و رییس جمهوری است

آیت الله نمازی در ادامه از تسویه حساب و اخراج برخی افراد از وزارت خانه، نهادها ، مراکز و دانشگاه ها اظهار تأسف کرد و این اقدام را برای کشور سمّی مهلک خواند و تأکید کرد: این شایسته نیست زمانی که رییس جمهوری ایران در کنفرانس وحدت اسلامی و اجلاس مسابقات قرآن دانشجویان همه را به وحدت توصیه می کند، اما عده ای از سازمان ها و نهادهای وابسته به دولت بر خلاف توصیه های امام و رهبرمعظم انقلاب و گفتار رییس جمهور رفتار کنند.  

 

نماینده ولی فقیه در کاشان متذکر شد: ما به همه دوستان، مسؤولان، دوستانه توصیه می کنیم این اقدام به مصلحت نظام و کشور و حتی مصلحت خود شما هم نیست چرا که این نظام بر پایه قطرات خون شهدا استوار است و هرکس بخواهد به نظام و مقدسات اسلام وخون شهدا بی‌توجهی‌کند منزوی خواهد شد.

 

درگذشت آیت الله انصاری شیرازی خسارت جبران ناپذیری بود

آیت الله نمازی در ادامه باتسلیت درگذشت آیت الله انصاری شیرازی، درگذشت این عالم ربانی را خسارت جبران ناپذیری برای اسلام و انقلاب اسلامی دانست و یادآورشد: این عالم برجسته و ناشناخته، یکی از شاگردان امام، آیت الله بروجردی و علامه طباطبایی بود که از پیشتازان نهضت امام بود.

 

وی افزود: آیت الله انصاری شیرازی یکی از 12 نفری بود که در سال 42 اعلام مرجعیت امام را امضاء و سخنرانی آتشین او علیه شاه باعث شد تا اورا به نائین و کوهدشت تبعید کنند.

 

توطئه مشترک غربی عربی برای فشار به ایران  

نماینده ولی فقیه در ادامه با اشاره به اعتراف مقامات غربی مبنی بر این که تحریم ها برای شکست کشورهای ضد استکباری نه تنها نتیجه نداده بلکه به زیان اروپایی ها بوده است    و روحیه  ضد استکباری را در ملت های آزاده تقویت کرده است گفت: توطئه مشترک غربی عربی برای فشار بر ملت ایران قیمت نفت را از صد دلار به 50 دلار کاهش دادند تا ملت ایران را به زانووسازش درآورند.

 

وی با اشاره به این که امام صادق فرمود خداوند دشمنان ما را احمق قرارداده است گفت: بعد از این همه تجربه طی 35 سال گذشته غربی ها و نوکران عرب آنها هنوز نمی دانند که در عاشورا یزیدیان آب فرات را بر یاران امام حسین بستند اما یاران امام حسین به زانو در نیامدند.

 

آیت الله نمازی تأکید کرد: صهیونیست وآمریکا و عربستان و بحرین باید بدانند ملت ایران با کاهش ارزش فروش نفت به زانو در نخواهد آمد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها