کد خبر: ۲۸۵۵۸۷
زمان انتشار: ۱۱:۲۷     ۲۲ دی ۱۳۹۳
۳۳ سال پیش در چنین روزی
مهدی کروبی: به برادران سوری کمک می کنیم چون جنگ ایران و عراق و جنگ سوریه با اسرائیل جنگ با آمریکا است .

رخدادهای 22 دی 1360

چکیده

  • رئیس سازمان بازرسی کل کشور: حضرت امام خمینی طی رهنمودهای لازم تاکید کردند که گزارشات سازمان بازرسی کل کشور همه روزه به حضورشان تقدیم شود.
  • آیت الله مهدوی کنی: مقصود از وحد ت عبارت است از این که تنازع نکرده و دنبال اختلافات را نگیریم زیرا اصل اختلاف یک امر طبیعی است.
  • آیت الله منتظری در پیامی خطاب به آیت الله محمد خامنه ای ضمن اظهار نگرانی از ترور ایشان خواستار تعیین ارگانی برای تامین امنیت عمومی شد.
  • هیئت دولت جمهوری اسلامی در جلسه دیروز خود طرح بازگشایی دانشگاه ها را بررسی کرد.
  • حجت الاسلام حسن منفرد معاون وزیر صنایع و معادن هنگامی که از خیابان حنیف نژاد عبور می کرد توسط ضد انقلاب مورد حمله قرار گرفت .
  • مهدی کروبی: به برادران سوری کمک می کنیم چون جنک ایران و عراق و جنگ سوریه با اسرائیل جنگ با آمریکا است .

با دستور اکید امام ؛ گزارش سازمان بازرسی کل کشور هر روز تقدیم امام می شود

حجت الاسلام دکتر سید مصطفی محقق داماد رئیس سازمان بازرسی کل کشور صبح دیروز به حضور امام خمینی رهبر انقلاب رسید . رئیس سازمان بازرسی کل کشور در پایان این دیدار اظهار داشت : از جریان فعالیت های سازمان در دو هفته اخیر گزارشی به حضور امام تقدیم داشتم و حضرت امام خمینی طی رهنمودهای لازم تاکید کردند که گزارشات سازمان بازرسی کل کشور همه روزه به حضورشان تقدیم شود.(1)

آیت الله مهدوی کنی : اختلاف اشکال ندارد تنازع اشکال دارد

آیت الله مهدوی کنی طی سخنانی در چهارمین روز هفته وحدت اظهار داشت : رهبری صحیح و قاطع امام در مواقع و مقاطع حساس و آمادگی امت در مقابله با مشکلات و مصائب و صبر و شکیبایی آنان باعث شد که این انقلاب تداوم یابد .

وی ضمن اشاره به اقدامات تروریست ها عوامل خود فروخته خارجی گفت : یکی از عللی که ما امروز گرفتار تروریسم شده ایم این است که پیش بینی های لازم را نکردیم و فکر نمی کردیم که بین ملت ایران افرادی پیدا شوند که به این ملت خیانت کنند و اگر دور اندیشی های لازم در این موارد می شد این حوادث که ما گرفتار آن ها هستیم به وقوع نمی پیوست زیرا از هر طرف که کشته شوند به نفع آمریکا است زیرا این ها فریب خوردند و گمراه شدند و خداوند انشاء الله آن ها را بیدار کند..

 

آیت الله مهدوی کنی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت : مقصود از وحد ت عبارت است از این که تنازع نکرده و دنبال اختلافات را نگیریم زیرا اصل اختلاف یک امر طبیعی است در خلقت که اختلاف در خلقت ناگزیر اختلاف در سلیقه و طبع را ایجاد خواهد کرد لذا اختلاف به این معنا اشکال ندارد و آن چیزی که اشکال دارد تنازع است یعنی دو نفر که اختلاف فکر و سلیقه و نژاد دارند در مقابل هم بایستند و در مقابل هم موضع گیری کنند تا یکدیگر را از بین ببرند و شورا و مشاوره هم بدین علت است که اختلاف نظرها از بین برود و نظر اکثریت مطرح بشود و کسانی که در مقام تنازع باقی بمانند و رفع نزاع نکنند کسانی هستند که دنبال هوای نفسند و ایمان به خدا و قیامت ندارند.(2)

آیت الله منتظری خواستار تعیین فوری ارگانی برای تامین امنیت عمومی شد

آیت الله منتظری در پیامی خطاب به آیت الله محمد خامنه ای ضمن اظهار نگرانی از ترور ایشان خواستار تعیین ارگانی برای تامین امنیت عمومی شد. در بخشی از این پیام آمده است : انتظار عمومی از مجلس شورای اسلامی آن است که به زودی و با توجه به تمام ابعاد و جوانب به مسئله تامین امنیت عمومی که از چند وقت پیش در مجلس مطرح بوده با تعیین ارگان معینی زیر نظر افراد متعهد ، خیر و لایق رسیدگی و تصمیم قاطع اتخاذ نماید.(3)

طرح بازگشایی دانشگاه ها در هیئت دولت بررسی شد

هیئت دولت جمهوری اسلامی در جلسه دیروز خود طرح بازگشایی دانشگاه ها را بررسی کرد. در این جلسه دکتر نجفی وزیر فرهنگ و آموزش عالی گزارشی از مراحل اجرایی طرح بازگشایی دانشگاه ها ارائه داد که در این زمینه بحث و تبادل نظر به عمل آمد . (4)

ترور معاون وزیر صنایع و معادن نافرجام ماند

حجت الاسلام حسن منفرد معاون وزیر صنایع و معادن هنگامی که از خیابان حنیف نژاد عبور می کرد توسط ضد انقلاب مورد حمله قرار گرفت . بر اساس گزارش های رسیده ساعت 20 بعد از ظهر دیروز هنگامی که معاون وزیر صنایع با اتومبیل خود از خیابان حنیف نژاد عبور می کرد ناگهان دو ضد انقلاب موتور سوار راه را بر اتومبیل وی سد کردند و با اسلحه کمری به سوی وی شلیک کردند.

منافقین پس از تیراندازی از محل گریختند. حجت الاسلام منفرد بر اثر اصابت گلوله از ناحیه شانه مجروح شده و به بیمارستان انتقال یافت.(5)

مهدی کروبی : به سوریه کمک می کنیم چرا که جنگ اصلی با آمریکا است

مهدی کروبی نماینده الیگودرز در مجلس شورای اسلامی و سرپرست بنیاد شهید در گفت و گویی اظهار داشت : به برادران سوری کمک می کنیم چون جنک ایران و عراق و جنگ سوریه با اسرائیل جنگ با آمریکا است .

کروبی که تا دیروز از مبارزه نظامی با اسرائیل سخن می گفت امروز سخنان رئیس سابق موساد را در مذمت مبارزه با رژیم صهیونیستی مورد استناد قرار می دهد و مدعی می شود که مبارزه با اسرائیل در شرایط امروز به نفع اسرائیل است !

وی با اظهار تاسف از این که در شرایط جنگ با عراق هستیم گفت : البته ما متاسفین که درگیر این جنگ هستیم و نمی توانیم در هنگام توطئه مجلس اسرائیل در مورد الحاق بلندی های جولان به اسرائیل از برادران سوری دفاع کنیم به هر حال تا آن جا که در توان داشته باشیم به برادران سوری کمک خواهیم کرد چون جنگ ما با عراق جنگ با آمریکا است و جنگ سوریه با اسرائیل نیز جنگ با آمریکا است نبرد علیه صهیونیسم بدون امپریالیسم امکان ندارد . (6)

پی نوشت:

1-  اطلاعات ، 22 دی 1360 ، صفحه 2
2- کیهان ، 22 دی 1360 ، صفحه 2
3- جمهوری اسلامی  ، 22 دی 1360 ، صفحه 4
4- اطلاعات ، 22 دی 1360 ، صفحه 3
5- اطلاعات ، 22 دی 1360 ، صفحه 2
6- کیهان ، 22 دی 1360 ، صفحه 13 ، اظهارات مهدی کروبی در رابطه با ضرورت کمک به سوریه در سال 1360 را اگر با سخنان وی در مناظره با احمدی نژاد مقایسه کنیم عمق تفاوت دیدگاه از دیروز تا امروز مشخص خواهد شد ، او که روزگاری از ضرورت مبارزه با اسرائیل سخن می گفت در مناظره با رئیس جمهور سابق در نقش وکیل مدافع شیطان ظاهر شده و مدعی می شود که مبارزه با اسرائیل در شرایط امروز به نفع اسرائیل است !  کروبی که تا دیروز از مبارزه نظامی با اسرائیل سخن می گفت امروز سخنان رئیس سابق موساد را در مذمت مبارزه با رژیم صهیونیستی مورد استناد قرار می دهد ! انسان ها تغییر می کنند و تغییر ذاتی وجود انسان است ولی تغییر نیز قاعده و اصولی برای خود دارد ، یک شخصیت سیاسی که نظرات امروز او با ایده ها و اندیشه های دیروزش منطبق نیست هرگز حق ندارد با پرچم دیروز به میانه میدان آمده و رای جمع کند . این شخصیت می تواند به صراحت بگوید ای مردم من تا دیروز فکر می کردم مبارزه با آمریکا و اسرائیل از ضروریات انقلاب است و امروز چنین گمان نمی کنم و دوستی با این دو را پیش خواهم گرفت ! در این شرایط تغییر چنین فردی قابل پذیرش است ولی چه می توان گفت در مقابل کسانی که از دیروز تا امروز 180 درجه تغییر کرده اند و همچنان می گویند من همان فردی هستم که دهه 60 بودم !

پژوهشگر : سید روح الله امین آبادی

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها