کد خبر: ۲۸۶۱۰۹
زمان انتشار: ۰۸:۵۷     ۲۴ دی ۱۳۹۳
مسئول کارگروه بین الملل بنیاد خاتم الاوصیا در گفتگو با ۵۹۸:
حجت الاسلام والمسلمین براتی با اشاره به اينكه در اعصار مختلف علما براي افزايش وحدت در جهان اسلام تعاملات گسترده اي با مسلمان در اقصي نقاط جهان داشته‌اند بيان كرد: در زمان آيت الله بروجردي تعاملات زيادي بين حوزه‌های علميه شيعه و مصر بوده است. بايد اقدامات عملي در اين زمينه صورت بگيرد اين اقدام عملي شامل پرهيز از هرگونه مواردي است كه بتواند بين مسلمانان ايجاد اختلاف كند.
حجت الاسلام والمسلمین براتی از فعالین فرهنگی در زمینه وحدت و جهان اسلام و مسئول کارگروه بین الملل بنیاد خاتم الاوصیا در گفتگو با خبرنگار پایگاه 598 در خصوص اهميت وحدت اظهار داشت: وحدت بين مسلمانان يك مسئله مبتلا به است و خاص امروز نيست.

وي با بيان اينكه برخلاف تصور برخي وحدت يك نياز سياسي براساس شرايط استة تصريح كرد: لزوم و وجود دعوت و عمل به وحدت يك امر اعتقادي و دستور حضرت حق تعالي است كه در آيات متعددي در قرآن نيز همواره بر آن تاكيد شده است.

مسئول کارگروه بین الملل بنیاد خاتم الاوصیا با بيان اينكه در قرآن كريم به كرات اصحاب و ياران و تابعين پيامبر را به وحدت دعوت و از تنازع و اختلاف برحذر می‌دارد خاطرنشان كرد: در قرآن تفرقه را موجب فشل شدن جامعه اسلامي می‌داند از همين رو موضوع وحدت يك مسئله اعتقادي و قرآني است.

 فعال فرهنگی در زمینه وحدت و جهان اسلام با تاكيد براينكه در سيره پيامبر (ص) و اهل بيت(ع) نيز همواره وحدت بين مسلمانان مورد توجه و تاكيد بوده است، تصريح كرد: بامراجعه به كتب روايي می‌توان به اين موضوع مهم نزد بزرگان و علما پي برد، در گذشته نيز موارد بسياري نشان می‌دهد كه عالمان و انديشمندان مسلمان مردم را دعوت به تعامل کرده‌اند.

حجت الاسلام براتي با اشاره به اينكه در اعصار مختلف علما براي افزايش وحدت در جهان اسلام تعاملات گسترده اي با مسلمان در اقصي نقاط جهان داشته‌اند بيان كرد: در زمان آيت الله بروجردي تعاملات زيادي بين  حوزه‌های علميه شيعه و مصر بوده است.

وي با بيان اينكه عالمان جهان اسلام همواره بر وحدت تاكيد دارند خاطرنشان كرد: در كنار اين دعوت‌ها بايد يك سري اقدامات در راستاي عملياتي شدن اين وحدت صورت بگيرد.

فعال فرهنگی در زمینه وحدت و جهان اسلام با بيان اينكه وحدت تنها با انتشار بيانيه و برگزاري همایش‌ها خلاصه نمی‌شود، گفت: بايد اقدامات عملي در اين زمينه صورت بگيرد اين اقدام عملي شامل پرهيز از هرگونه مواردي است كه بتواند بين مسلمانان ايجاد اختلاف كند.

وي پرهيز هیئت‌های شيعيان از هرگونه سخنان و اشعار و روش‌هایی كه سبب ناراحتي و تشويش اهل سنت می‌شود را از جمله راهكارهاي پرهيز از تفرقه عنوان كرد و افزود: عالمان ديني همواره اين تذكرات را داده‌اند و بر همه مردم است كه اين توصیه‌ها را مورد توجه قرار دهند از همين رو  بايد به گونه اي زندگي كنيم كه دشمن براي ايجاد تفرقه به جامعه ما طمع نكند.

وي در پايان تصريح كرد: افراط گري در همه اقشار وجود دارد و هركدام از مذاهب گاها با افراط و تفريط مواجه می‌شوند و در طول تاريخ هم از اين دست موارد داشته‌ایم اما يكي از عوامل تشديد كننده اين تفرقه استناد به رفتار طرف مقابل است آنچه را انديشمندان و علماي اسلامي بايد مورد توجه قرار دهند اين است كه بايد از هرگونه افراط گري برائت جست.

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها