کد خبر: ۲۸۷۷۴
زمان انتشار: ۱۴:۵۴     ۰۹ آذر ۱۳۹۰
جنبش سوسیالیستی پورتوریکو از کشورهای شرکت‌کننده در نشست "جامعه کشورهای آمریکای لاتین و حوزه کارائیب" درخواست کرد به استقلال و آزادی این کشور از استعمار آمریکا کمک کنند.
به گزارش سرويس بين الملل 598 به نقل از خبرگزاري فارس از منطقه آمریکای لاتین، جنبش سوسیالیستی پورتوریکو از کشورهای شرکت‌کننده در نشست "جامعه کشورهای آمریکای لاتین و حوزه کارائیب" خواست در رابطه با استقلال این کشور که از سال 1898 تحت استعمار آمریکا قرار دارد، متعهد شوند.

"گیلرمو دلاپاس"، سخنگوی رسمی جنبش سوسیالیستی پورتوریکو، در این رابطه تاکید کرد: احتمال حضور هیات پورتوریکو در نشست "جامعه کشورهای آمریکای لاتین و حوزه کارائیب" که 2 و 3 دسامبر در کاراکاس، پایتخت ونزوئلا، برگزار می‌شود، وجود دارد.

سخنگوی جنبش سوسیالیستی پورتوریکو اظهار داشت: ما امیدواریم که پورتوریکو بتواند تحت عنوان ناظر، هیاتی در نشست سران کشورها و دولت‌های "جامعه کشورهای آمریکای لاتین و حوزه کارائیب" داشته باشد.

وی همچنین افزود: ما در پورتوریکو به مبارزه خستگی‌ناپذیر برای آزادی کشور از ظلم و ستم امپریالیستی و ایجاد جامعه‌ای عادلانه‌تر ادامه می‌دهیم.

دلاپاس خاطرنشان کرد: اگر این استعمار ننگین در پورتوریکو، آروبا، مارتینیکا و جزایر مالوین در آرژانتین پایان نیابد، تلاش برای همگرایی ملت‌های ما موفقیت‌آمیز نخواهد بود.

رهبر جنبش سوسیالیستی و عضو حزب کمونیستی پورتوریکو در ادامه تصریح کرد: تا زمانی که استعمار در آمریکا وجود دارد، اهداف "جامعه کشورهای آمریکای لاتین و حوزه کارائیب"، خصوصا در رابطه با استقلال عمل، دفاع از منافع ملت‌ها و دموکراسی در کشورهای این منطقه، در خطر دائمی قرار خواهد داشت.

هرچند سال‌ها است که مردم پورتوریکو به دنبال استقلال کشور خود از آمریکا هستند، ولی همچنان این کشور، یکی از ایالت‌های آمریکا محسوب شده و تحت قیمومیت این کشور قرار دارد. 

شهروندان این جزیره کوچک، که در دریای کارائیب واقع است، شهروند ایالات متحده محسوب می‌شوند، اما حق رأی دادن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را ندارند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها