کد خبر: ۲۸۸۵۰
زمان انتشار: ۱۲:۱۷     ۱۰ آذر ۱۳۹۰
در آستانه فرا رسیدن عاشورا؛
آیین رونمایی از تندیس سردار سرافراز لشکر 31 عاشورا مهدی باکری که به همت شهرداری و شورای شهر اردبیل عملیاتی و اجرایی شده، برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم که صبح امروز در هوای سرد و پاییزی در محل میدان باکری این شهر برگزار شد، شهردار اردبیل  در سخنانی با تجلیل از شهدا و همسنگران شهید والامقام مهدی باکری اظهار داشت: تقارن رونمایی از تندیس شهید مهدی باکری را با ایام عزای امام حسین (ع) را به فال نیک می‌گیریم و معتقدیم فرمانده لشکر سرفراز عاشورا از دلاورمردان همیشه تابع فرهنگ عاشورا و خط سرخ حسینی بوده است.
صدیف بدری خاطرنشان کرد: فرهنگ غنی عاشورای حسینی الگوی بی‌نظیر تمام مجاهدت‌ها و جانفشانی‌های انقلاب اسلامی و ایام حاضر است و ما با هدف پاسداشت این ارزش و جایگاه رفیع سعی می‌کنیم با نصب و رونمایی از تندیس شهدا به ویژه سرداران به نام آنها را به افراد جامعه بهتر و بیشتر معرفی کنیم.
وی اظهار داشت: عملیات انتخاب طرح و سازنده تندیس شهید باکری با تصویب شورای شهر اردبیل از سه چهار ماه پیش مورد بررسی و تحقیق قرار گرفت و بعد از گذشت حدود چهار ماه قادر شدیم این تندیس را نصب و از آن رونمایی کنیم.
این مسئول با قدردانی از سازمان فضای سبز شهرداری اردبیل در ساخت پایه تندیس و نصب آن در روزهای سرد پاییزی، گفت: این تندیس با اعتباری بالغ بر 100 میلیون تومان ساخته شده و از آن در میدان باکری به نام این شهید والامقام پرده‌برداری می‌شود.
شهردار اردبیل  در ادامه سخنان خود این حرکت تاریخی شورای شهر و شهرداری را ادای وظیفه و تکلیف در اشاعه فرهنگ عاشورا و شهید و شهادت یاد کرد و بیان داشت: امروز تمام عزت، پیشرفت و شهرت ایران اسلامی را در دنیا مرهون شهدا و رشادت سردارانی همچون باکری هستیم که با گذشت از جان خود سعی کردند به ملت ایران آرامش و عزتی دو چندان ببخشند.
بدری وظیفه همگانی را تداوم راه شهدا و افتخار آفرینان انقلاب اسلامی دانست و گفت: شهید باکری یکی از برجسته‌ترین سرداران دفاع مقدس است که در نهایت سادگی و بی‌ادعایی بسیجی‌وار در صحنه مقابله با دشمن حاضر شد و توانست رشادت‌ها و ایثارگری‌های ملت ایران را به نمایش بگذارد.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم که آیت‌الله سید ابراهیم سید حاتمی نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری، فرماندار اردبیل، اعضای شورای شهر اردبیل، جمعی از فرماندهان و بسیجیان، خانواده‌های شهدا و ایثارگران و عموم مردم حضور داشتند.
در کنار رونمایی از این تندیس مداحی و شعر‌خوانی انجام شد و اعضای گردان حضرت قاسم تیپ 37 حضرت عباس (ع)  استان اردبیل در وصف علمدار کربلا ابو‌الفضل‌العباس (ع) سرود جمعی قرائت کردند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها