کد خبر: ۲۸۸۷۲۶
زمان انتشار: ۱۸:۱۶     ۰۲ بهمن ۱۳۹۳
پس از آن که نوکیا کسب و کار تلفن همراه خود را به مایکروسافت فروخت، راهبرد جدید و موثرتری را برای احیای نامش در بازار وسایل الکترونیکی مصرفی مد نظر قرار داده است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از اقتصاد آنلاین ؛ اخیرا تبلت N1 با برند نوکیا معرفی شد که با استقبال خوب مصرف کنندگان مواجه شده و چشم انداز معرفی موبایل هوشمند از سوی این شرکت فنلاندی در سال 2016 را تقویت کرده است.

 تبلت نوکیا N1 به سیستم عامل اندروید نسخه 5 با لانچر Z نوکیا مجهز شده است. پردازنده چهار هسته ای اینتل با فرکانس پردازشی 2.4 گیگاهرتز، 2 گیگابایت حافظه رم و 32 گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی از دیگر ویژگی های این تبلت هستند. بدنه آلومینومی نوکیا N1 از کیفیت ساخت بالایی برخوردار است و مجموع این ویژگی ها موجب شد تا فروش مرحله نخست آن در چین به تعداد 20 هزار دستگاه تنها طی چهار دقیقه به پایان برسد.

در شرایطی که حجم فروش مرحله دوم این تبلت همچنان اعلام نشده اما خبر از اتمام موجودی در مدت زمانی کوتاه محتمل به نظر می رسد. راهبرد فروش نوکیا N1 در بازار رقابتی چین با وجود شرکت هایی مانند هوآوی و شیائومی انتخابی هوشمندانه به نظر می رسد. عرضه در تعداد محدود با فاصله زمانی مناسب بین هر عرضه از تولید بیش از اندازه جلوگیری می کند.

پس از فروش بخش تلفن همراه به مایکروسافت، نوکیا به جای تولید، توزیع و پشتیبانی از سخت افزار جدید، راهبرد دیگری را در دستور کار خود قرار داده که شامل اعطای مجوز برای طراحی، فناوری مرتبط و برند نوکیا به شرکت های شخص سوم می شود. در حقیقت، شرکت فنلاندی هزینه مجوز خود را دریافت می کند و تولید و پشتیبانی را به شرکتی دیگر واگذار می کند.

در زمینه تبلت نوکیا N1، مجوز به شرکت فاکس‌کان اعطا شده است. این مساله می تواند تمرکز این تبلت بر بازار چین را توضیح دهد و بازتاب دهنده راهبردی موفق باشد که توسط شرکت های نوپای سخت افزاری موفق دیگر به کار گرفته شده است.

در گذشته ای نه چندان دور نوکیا شرکتی پیشگام در بازار موبایل های هوشمند بود و ویژگی هایی مانند حافظه قابل ارتقا، نرم افزار قابل سفارشی سازی، فروشگاه اپلیکیشن آنلاین، موبایل گیمینگ، GPS، نقشه یابی و بسیاری موارد دیگر را به گزینه هایی استاندارد در موج نخست موبایل های هوشمند مبدل کرد. مهارت های طراحی همچنان در بخش نوکیا تکنولوژیز موجود هستند که در کنار نوکیا نتورکس و HERE سه گروه کسب و کار این شرکت را تشکیل می دهند.

همانند تبلت N1، نوکیا می تواند با برون سپاری عملیات تولید و پشتیبانی اقدام به فروش مجوز برای استفاده از نام، طراحی ها، و فناوری های خود کرده و بار دیگر به بازار موبایل هوشمند باز گردد. این روش به نوکیا اجازه می دهد در برابر دیدگان عموم قرار بگیرد و ارزش خود را همچنان حفظ کند.

پس از همکاری ناموفق با مایکروسافت، تبلت N1 آزمون موفقی در زمینه سبک جدید توزیع محصولات الکترونیکی مصرفی برای نوکیا به نظر می رسد. پس از سی و یکم دسامبر 2015 نوکیا قادر خواهد بود تا نام خود را روی تلفن های همراه ثبت کند و تحقق این شرایط محتمل به نظر می رسد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها