کد خبر: ۲۸۸۸۹۸
زمان انتشار: ۱۶:۵۸     ۰۳ بهمن ۱۳۹۳
وزیر امور اقتصادی و دارایی در مورد حذف یارانه ثروتمندان گفت: می‌توانیم افراد پردرآمد را شناسایی کنیم، ولی هر چه حوزه شناسایی بالاتر رود و سراغ افراد بیشتری برویم، میزان خطا بیشتر می‌شود و مشکل دولت هم همین است.
به گزارش پایگاه598، وزیر امور اقتصادی و دارایی در مورد حذف یارانه ثروتمندان گفت: می‌توانیم افراد پردرآمد را شناسایی کنیم، ولی هر چه حوزه شناسایی بالاتر رود و سراغ افراد بیشتری برویم، میزان خطا بیشتر می‌شود و مشکل دولت هم همین است.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از سازمان هدفمندی یارانه‌ها، علی طیب‌نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی در مورد حذف یارانه ثروتمندان گفت: می‌توانیم افراد پردرآمد را شناسایی کنیم، ولی هرچقدر حوزه شناسایی ما بالاتر می رود و سراغ افراد بیشتری می‌رویم، میزان خطای ما بیشتر می شود و مشکل دولت هم همین است. به گفته وی، خطای نوع اول و دوم در شناسایی بالاست و در زمانی که پرداخت یارانه صورت گرفت، باید در ابتدا به صورت هدفمند شناسایی انجام می‌شد، ولی متاسفانه انجام نشد و امسال با افزایش قیمت حامل‌های انرژی، درآمدهای حاصله به صورت هدفمند توزیع شد.

وی با اشاره به روش های موجود برای شناسایی کم درآمدها، گفت: از روز اول پرداخت نقدی باید این گونه عمل می کردند و درباره مرحله دوم که ما ابتکار عمل را به دست داشتیم، نیازمندان را مورد توجه قرار دادیم، هرچند اگر به ثروتمندان متمرکز می شدیم، درصد خطا بالا می‌رفت.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها