کد خبر: ۲۸۹۷۱۰
زمان انتشار: ۱۱:۵۷     ۰۶ بهمن ۱۳۹۳
به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرآنلاين/ پيرواني خطاب به مربي پرسپوليس مي گويد:«طرف يک زمان از اين تيم انتقاد مي کرد تا پست بگيرد.حالا که گرفته به دنبال چيست؟جايگاه کروش؟»
تفاوت وجود دارد ميان يک مربي که انتقادات خود را به شکل منطقي از کارلوس کروش بيان مي‌کند و کساني که فقط به قصد حمله به سرمربي تيم ملي مصاحبه مي‌کنند. باور نمي‌کنيد؟ صحبت‌هاي ما با افشين پيرواني مربي تحصيلکرده فوتبال ايران را بخوانيد تا خودتان تفاوت‌ها را پيدا کنيد.
آيا هجمه برخي مربيان ايراني عليه کارلوس کروش را منصفانه مي‌دانيد؟
وقتي تيمي مي‌بازد يا نتيجه نمي‌گيرد انتقادات شروع مي‌شود که متأسفانه اغلب هم غير منصفانه است. همين کارلوس کروش خيلي کارها ‌کرد که خيلي از مربيان ايراني جرأت آن را نداشتند!
مثلاً چه کارهايي؟!
خسرو حيدري بازيکن بزرگ و قابل‌ احترامي است. همين که کروش او را روي نيمکت مي‌نشاند و به وريا غفوري بازي مي‌دهد يا اينکه به جاي اميرحسين صادقي با تجربه جام جهاني از مرتضي پورعلي‌گنجي 22 ساله بازي مي‌گيرد کار هر کسي نبود. کروش حتي رضا قوچان‌نژاد که گل صعود ما به جام جهاني برزيل و تنها گل ما در آن رقابت‌ها را به ثمر رساند را ذخيره سردار آزمون 20 ساله مي‌کند. آيا اينها کم است؟!
ولي سرمربي پرسپوليس گفته که کروش اين جوانان را که از خانه خاله نياورده است!
من نمي‌خواهم اسم کسي را بياورم ولي طرف يک زماني مرتب از تيم پرسپوليس انتقاد مي‌کرد که پستي در اين باشگاه بگيرد که الحمدلله هم گرفت. حالا به دنبال چيست؟ جايگاه کروش؟! چند روز ديگر ليگ قهرمانان آسيا آغاز مي‌شود ولي آقايان در پرسپوليس جوري يارگيري کرده‌اند که فقط خودشان سردر مي‌آورند، حتي دستياران آنها هم نمي‌توانستند در اين رابطه نظر بدهند. مي‌خواهم به مربي پرسپوليس بگويم که اگر بيل‌زن بودي باغچه خودت را بيل مي‌زدي و بهتر است اول به فکر پرسپوليس باشي و دلسوز تيم ملي نشوي!
همچنين سرمربي پرسپوليس خطاب به کارلوس کروش گفته است «زماني که من سرمربي پرسپوليس بودم تو کجا بودي؟!»
راست مي‌گويد، آن زمان که در اوايل دهه 90 اين آقا کاپيتان تيم ملي بود، کارلوس کروش تيم ملي جوانان پرتغال را به عنوان سرمربي قهرمان جهان کرد. او بازيکنان بزرگي مثل روي کاستا، فرناندو کوتو، لوئيز فيگو و... را به دنياي فوتبال معرفي کرد و حالا... واقعاً برخي‌ها بدون مطالعه حرف‌هايي مي‌زنند که هر آدمي را به خنده وا مي‌دارد!
بي‌تعارف ما بايد عراق را مي‌برديم، آن هم بعد از 10 نفره شدن؟!
وقتي 10 نفره شديم 2 بار گل خورديم و باز به بازي برگشتيم. اين کار فوق‌العاده‌اي بود که کروش و بچه‌هايش انجام دادند. همين تيم ملي عراق با وجود آنکه ليگ ندارد اما 5 برابر ما لژيونر دارد. همين عراق در سال 2007 قهرمان جام ملت‌هاي آسيا شد. آخرين قهرماني ما در جام ملت‌هاي آسيا کي بود؟ دوستان ضد حمله و ضربات ايستگاهي را جزو تاکتيک‌هاي فوتبال نمي‌دانند و به آن معترضند در حالي که نمي‌آيند بگويند تيم 10 نفره آخر چگونه بايد گل بزند؟! تنها راه گل زدن ضد حمله و ضربات ايستگاهي است که کروش هم همين کار را کرد.
بعضي‌ها هم بحث پلن B را مطرح مي‌کنند و مي‌گويند تيم ما برخلاف فاز دفاع در بخش هجومي تاکتيک مناسبي ندارد!
من هم اعتقاد دارم در 50 متر رو به جلو مشکل داريم و خود کروش هم اين موضوع را مي‌داند اما مگر اين نقصان با 50 روز اردو برطرف مي‌شود؟ اين مشکل بزرگ فوتبال ايران است. باشگاه‌هاي ما بايد بازيکنان تکنيکي و رو به جلو بسازند. کروش در تيم ملي ابزار اين کار را نداشت. شما همين امارات را ببينيد که مهدي علي سرمربي ايراني‌الاصل اين تيم حدود 9 سال مي‌شود با اين بچه‌ها کار کرده است. تيم امارات به المپيک صعود کرده و بازيکنان مستعد همان تيم به رده بزرگسالان رسيدند البته من هم از کروش انتقاد دارم.
بفرماييد.
اولي که همان 50 متر رو به جلو بود که گفتم و مشکل فوتبال باشگاهي ماست و دومي هم بازي دوستانه با عراق بود. هر چند با تيم دوم خود مقابل عراق بازي کرديم اما ترس حريف از ما ريخت و جايز نبود قبل از جام ملت‌ها به مصاف اين تيم برويم.
حالا با اين تفاسير فکر مي‌کنيد کارلوس کروش بايد بماند يا برود؟
کارلوس کروش شناخت کافي از فوتبال ايران پيدا کرده است. ما بايد از سرنوشت ژاپن درس بگيريم. ژاپني‌ها آلبرتو زاکه‌روني سرمربي ايتاليايي خود را کنار گذاشتند و خاوير آگيره را آوردند تا مثلاً نتايج بهتري بگيرند اما ديديد چه شد؟ ژاپني‌ها به امارات باختند و در مرحله يک‌چهارم نهايي جام ملت‌هاي آسيا حذف شدند. ما نبايد همان اشتباه ژاپني‌ها را دوباره تکرار کنيم.
اگر اين اتفاق افتاد و عذر کروش خواسته شد، چطور؟
بايد يک مربي بزرگتر از کروش را بياوريم. اين اعتقاد من است که هيچ مربي ايراني نمي‌تواند جانشين کروش شود و کار او را دنبال کند. شايد اين حرف من به عنوان يک مربي ايراني با مخالفت‌هايي هم روبه‌رو شود اما حقيقت محض است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها