کد خبر: ۲۹۰۸۰
زمان انتشار: ۱۴:۱۰     ۱۲ آذر ۱۳۹۰
مصیبت امروز شرکت اینکه رئیس دفتر ریاست جمهوری بلافاصله هر شکوائیه و گزارش محرمانه ای را برای رسیدگی به کسی ارجاع می دهد که از او شکایت شده!!! و به قطع رابطه با رئیس جمهور ، سه سال است که حواله ریاست به خاطر تاسیس در بانک راکد واردات به خاطر نپرداختن دفع الشر شمیرها را از رو بسته اند!!
حیدر رحیم پور در کتابی با عنوان "نقدی بر درماندگی شورای عالی فرهنگ پشت کوه قاف"! صراحتا از رهبر انقلاب خواسته است پرداخت رشوه و دفع الشر را در سیستم اداری کشور جایز بدانند.

به گزارش البرز ، در این کتاب که به پیش بینی اهالی حوزه کتاب و فرهنگ احتمالا پرفروش ترین کتاب سال 90 خواهد بود آقای رحیم پور در مقدمه می نویسد: "نقادان یاورانند نه بدخواهان و به نفی یا نقض عقد نمی پردازند بلکه به سلامت و بهبود آن می پردازند."

او با یک نقد تاریخی، از دوره تاسیس دارالفنون توسط شهید امیرکبیر تا ایجاد شوق غرب گرایی از سوی انگلیس و ورود دروس علوم انسانی غرب به دانشگاه ها را بررسی کرده و با یادآوری پیشرفت هایی که در زمینه علوم فنی و مهندسی و ... به دست آمده می نویسد: "آه آه که نتوانستیم لقمه هایی را که خمینی برای ما گرفته بود هضم کنیم. دهانمان کوچک و لقمه ها درشت و بدتر اینکه سینه هامان تنگ. ما آنگاه که او خود را هزار بار کوچک می کرد و در میان ما می نشست عرب می شدیم  و از او می خواستیم ناخن های پایمان را بگیرد"



رحیم پور در بخش دیگری از کتاب نقادانه خود به گروهی از دانشگاهیان اشاره می کند که امام (ره) انان را گرد هم اورد تا به تعبیر او در سفره غذاهای بهشتی بچینند لیکن آنان چیزهایی چیدند که در بخش علوم انسانی همان ها بود که غرب کافر آفریده بود.

گزارش البرز می افزاید اما شاید جنجالی ترین بخش این کتاب 76 صفحه ای به درخواست رحیم پور از رهبر انقلاب برای مجاز شمردن پرداخت رشوه و دفع الشر در ادارات دولتی ! مربوط شود.

او در حقیقت در بخش مطالبه آرمان های انقلاب اسلامی از رهبر انقلاب می خواهد پیش از انقلاب اداری و قرار دادن افراد کاردان رأس کارها اجازه دهند این کار اتفاق بیفتد که البته بیشتر شبیه یک کنایه تند است.

البرزنیوز عین این بخش را از کتاب آقای رحیم پور نقل می کند:

« تقاضایی از رهبر انقلاب دارم ، اینکه تا پیش از انقلاب ادارای ، پرداختن دفع الشر را جایز بدانند. چه با نپرداختن دفع الشر بیشترین درآمد کشور به جیب کسانی میریزد که پایبند انقلاب و فرامین رهبری نمی باشند و تمام زیان ها و مصائب اداری شامل حال کسانی می شود که پایبند انقلاب و گوش به فرمان رهبرند. و مصیبت امروز شرکت اینکه رئیس دفتر ریاست جمهوری بلافاصله هر شکوائیه و گزارش محرمانه ای را برای رسیدگی به کسی ارجاع می دهد که از او شکایت شده!!! و به قطع رابطه با رئیس جمهور ، سه سال است که حواله ریاست به خاطر تاسیس در بانک راکد واردات به خاطر نپرداختن دفع الشر شمیرها را از رو بسته اند!!. رهبرا ! این درست است که در تمدن اسلامی ، پرداخت رشوه و دفع الشر باعث فساد جامعه و تباهی تمدن می گردد لیکن در شرایط کنونی شبهه ، شبهه مصداقیه می باشد و ادارات ما ربطی به اهداف ما ندارد و ...»

به گزارش البرز این کتاب در خراسان رضوی مجوز چاپ نگرفته و وزارت ارشاد اجازه نشر به ان داده است اما هنوز هیچ یک از مسئولان دولتی به آن واکنشی نشان نداده اند یا شاید هنوز ان را نخوانده اند!
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها