کد خبر: ۲۹۱۸۳۷
زمان انتشار: ۰۸:۴۹     ۱۳ بهمن ۱۳۹۳
رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ترکمنستان در واکنش به اقدام مغایر با قوانین بین‌المللی ترکمنستان در تیراندازی به تعدادی از ماهیگیران ایرانی در دریای خزر گفت: از طریق مبادی دیپلماتیک پیگیر این موضوع هستیم تا دلیل تیراندازی و گروگانگیری توسط نیروهای ترکمنستان روشن شود.
"رمضانعلی سبحانی‌فر" رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ترکمنستان در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، در واکنش به اقدام خارج از عرف دیپلماتیک و مغایر با قوانین بین‌المللی ترکمنستان در تیراندازی به تعدادی از ماهیگیران ایرانی در دریای خزر گفت: از طریق مبادی دیپلماتیک پیگیر این موضوع هستیم تا دلیل تیراندازی و گروگانگیری توسط نیروهای ترکمنستان روشن شود.

شایان ذکر است؛ پلیس دریایی ترکمنستان اواخر آذرماه امسال تعدادی از ماهیگیران ترکمن ساکن روستاهای خواجه نفس و چپقلی این استان را که با قایق‌های خود برای صید ماهی به دریا رفته بودند در یک عملیات غافلگیرانه در کمین خود قرار داد و به سمت آنان گلوله‌های جنگی شلیک کرد.

در این تیراندازی یکی از قایق‌ها با شلیک گلوله پلیس ترکمنستان غرق شد و متاسفانه از سرنوشت سرنشینان آن اطلاع دقیقی در دست نیست، اما بر اساس اظهارات شاهدان یک ماهیگیر کشته شده و بقیه به اسارت پلیس دریایی عشق آباد درآمده‌اند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها