کد خبر: ۲۹۱۹۰۱
زمان انتشار: ۱۰:۵۷     ۱۳ بهمن ۱۳۹۳
این کارگردان طی یادداشتی در «نسیم» تأکید کرد؛ ای کاش در عرصه سینما هم ما بلد باشیم به چه شکل از این نامه بهره‌مند شویم نه اینکه شتابزده و ضعیف عمل کنیم/ باید اتاق فکر تشکیل دهیم و کارشناسانه همه زوایای نامه را بسنجیم

به گزارش پایگاه 598، سیدضیاالدین دری؛ کارگردان سینما درخصوص نگارش نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپایی و آمریکایی یادداشتی را در اختیار خبرگزاری «نسیم» گذاشت و به تشکیل اتاق فکری جهت تئوریزه کردن فرمایشات مقام معظم رهبری اشاره کرد.

متن این نوشته به شرح ذیل است:

حرکت حضرت آقا بسیار هوشمندانه بوده است. اینکه ایشان با بیانی صریح با جوانان غربی و طیف وسیعی از ملیت های مسیحی ارتباط مستقیم برقرا کرده اند، قصد داشتند که در جهت خنثی کردن احتما جنگ های صلیبی گام بردارند.

رهبر انقلاب اسلامی به تمام مسایل جهان از زوایای مختلفی اشراف دارند و این را می دانند که جهان در پی نفاق انداختن میان ملت های مسلمان و درگیری و جنگ شیعه و سنی است، به همین دلیل اروپایی ها بدون داشتن اطلاعات درست نسبت به اسلام و شیعه با هر حرکتی به غلط موجی را راه انداخته تا اسلام را تحریک کنند. اما حضرت آقا به خوبی به این نکته واقف اند و با روش پدرانه و شیوه ای که از یک رهبر روحانی انتظار می رفت این نامه را طرح کردند و به گوش جهان رساندند.

این نامه باعث می شود که جوانان غربی در مقابل قدرت ها بایستند و بگیند اگر شما چنین نگرش منفی در مورد اسلام و رهبر آن دارید پس چرا رهبر آنان با این لحن برای ما نامه می نویسند و پیام می دهند و ادیان را تایید می کنند و در نهایت خواستار توقف نفاق و جنگ می شوند؟!

حضرت آقا در این نامه وحدت اسلام را خواهان اند و هر نوع ساختن شاخه های جدید شبه مذهبی منکر می شوند و این موضوع را با بیان ساده و شیوا به همه جوانان منتقل می کنند

ای کاش که در عرصه سینما هم ما بلد باشیم به چه شکل از این نامه بهره مند شویم نه اینکه سریع اقدام به فیلمسازی در خصوص گفته های مقام معظم رهبری کنیم و شتابزده و ضعیف عمل کنیم. اتفاقا ما باید مدتی در این خصوص در سینما سکوت کنیم چون هر عکس العمل شتابزده ما واکنش شدید و منفی غربی ها را در پی خواهد داشت

بهتر است در این خصوص اتاق فکر محرمانه ای را آماده کنیم و درست و کارشناسانه همه زوایای این نامه را بسنجیم که چگونه می شود جوهره پیام آقا را موضوع فیلم هایی قرار دهیم که در سطح جهان مسیحیت قابل عرضه باشد. باید بدون جار و جنجال تبلیغاتی از بند بند این نامه فیلم بسازیم و به هدفمان برسیم.

حضرت آقا با نوشتن این نامه خوراک بسیار خوبی را به سینما ما داده اند به طوری که طی سال از 100 فیلمی که ساخته می شود می توان بیش از 20 فیلم را در این خصوص تولید کرد به شرطی که نمایشی کار نکینم.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها