کد خبر: ۲۹۱۹۵۴
زمان انتشار: ۱۲:۰۷     ۱۳ بهمن ۱۳۹۳
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ايسنا/ يک عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: نبايد به بهانه‌ي همسو شدن با جهان از آرمان‌هاي انقلاب فاصله گرفت

«محمدحسين صفارهرندي»، در نشست «مقايسه تطبيقي و تاريخي انقلاب جمهوري اسلامي با انقلاب فرانسه و روسيه» که به همت بسيج اساتيد دانشگاه‌هاي استان ايلام در دانشگاه جامع علمي کاربردي استان ايلام برگزار شد، اظهار کرد: انقلاب فرانسه و روسيه به‌هيچ‌وجه با انقلاب اسلامي ملت ايران قابل‌مقايسه نيست، چون ايران با انقلاب اسلامي منقلب شد، اما نتيجه انقلاب‌ کشورهاي ديگر فقط تغيير حکومت بود.

وي با بيان اين‌که انقلاب اسلامي نه‌تنها به ايران محدود نشد، بلکه امروز جلوه‌هايي از صدور انقلاب را در جهان شاهد هستيم، تصريح کرد: پيش از انقلاب شرايط هتک حرمت فرد ايراني بيداد مي‌کرد و شاهد دريده شدن مرزهاي اخلاقي بوديم و حاکماني مقدرات کشور را بر عهده داشتند که جرأت ايستادگي بر روي منافع ملي را نداشتند.

اين عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام افزود: انقلاب اسلامي تنها انقلابي است که در دنيا زلزله به راه انداخت و مهم‌ترين ابعاد سياسي اين انقلاب بعد فلسفي آن بود که نگاه مردم را نسبت به هستي تغيير داد درحالي‌که انقلاب‌هاي پيشين محدود به کم کردن اختيارات سردمداران بود.

صفارهرندي بابيان اين‌که حکومت ديني دست‌يافتني نيست و بايد حکومت دين‌داران را تشکيل داد، عنوان کرد: نگراني دشمنان از اين است که قدرت انقلاب اسلامي به مناطق ديگري در جهان نيز نفوذ کند، چون دريافته‌اند زماني که پيام انقلاب به مردم جنوب لبنان که ضعيف‌ترين مردم بودند، رسيد آن‌ها نيز سر برآوردند و دشمنان خود را از بيروت خارج کردند.

وي با محکوم کردن اهانت «شارلي ابدو» به ساحت پيامبر اکرم(ص)، از سفر وزير امور خارجه در آن ايام به فرانسه انتقاد کرد و گفت: بايد در اين موارد با حساسيت برخورد کرد.

اين عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام تأکيد کرد: نبايد به بهانه‌ي همسو شدن با جهان از آرمان‌هاي انقلاب فاصله گرفت، چون سعادت جامعه درگرو پايبندي به انقلابي است بر پايه‌ي اسلام و به خواست مردم بنا نهاده شده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها