کد خبر: ۲۹۲۹۶
زمان انتشار: ۱۵:۴۰     ۱۴ آذر ۱۳۹۰
عضو شورای علمی معاونت تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه قم گفت: حضرت عباس(ع) نافذالبصیرت بود و به درستی درک می‌کرد که امام حسین(ع) کیست و جبهه حق و باطل را تشخیص می‌داد.
حجت‌الاسلام اکبر محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، ضمن تسلیت ایام عاشورا و تاسوعای حسینی اظهار کرد: از لحظه ولادت تا شهادت حضرت ابوالفضل(ع) سرتاسر درس است و لازم است این دروس استخراج و سرلوحه قرار گیرد.
وی خاطرنشان کرد: حضرت عباس(ع) یکی از یاران و عناصر کلیدی جبهه حق بوده و دارای القاب و ویژگی‌های بی‌نظیری است.
عضو شورای علمی معاونت تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه قم تصریح کرد: امان‌نامه‌ای از سوی جبهه باطل برای حضرت عباس(ع) ارسال شد ولی به دلیل آنکه ویژگی ولایت‌مداری در شخصیت قمر بنی‌هاشم تبلور داشت، امان‌نامه را نپذیرفت.
وی بصیرت را یکی دیگر از ویژگی‌های حضرت ابوالفضل(ع) ذکر کرد و افزود: در روایت آمده حضرت نافذالبصیرت بود و بسیاری از خواص که می‌لغزند از بصیرت لازم محروم هستند.
محمدی خاطرنشان کرد: خواصی که در طول تاریخ لغزیدند، بی‌بصیرت بودند و تفاوتی بین امیرمومنان(ع) و معاویه قائل نمی‌شدند ولی حضرت عباس(ع) نافذالبصیرت بود و به درستی درک می‌کرد که امام حسین(ع) کیست و جبهه حق و باطل را تشخیص می‌داد.
وی ادامه داد: در اشعار حضرت عباس ایمان، گذشت و ایثار موج می‌زند و هدف و خطش مشخص است و در اشعار بیان می‌کند اگر حتی دست‌های من را قطع کردی من از دین برادرم حمایت می‌کنم.
عضو شورای علمی معاونت تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه قم با اشاره به ولایت‌مداری حضرت ابوالفضل(ع) گفت: متاسفانه برخی اوقات یاران مخلص ائمه را احساسی می‌شناسیم و در جامعه برخی اوقات به تنها به این نکته بسنده می‌شود که حضرت عباس(ع) قامت بلند و چشمان زیبایی داشت.
وی عنوان کرد: حضرت ابوالفضل(ع) عبد خدا و اهل دعا، ذکر و مناجات بود و عبد خدا بودن انسان را به کمالات می‌رساند و در اثر اینکه حضرت از امتحان الهی سربلند بیرون آمد باب‌الحوائج و قبله حاجات مردم شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها