کد خبر: ۲۹۳۱۳۷
زمان انتشار: ۱۲:۴۶     ۱۶ بهمن ۱۳۹۳
معاون فرهنگی تربیتی جامعه المصطفی العالمیه گفت: بیستمین جشنواره قرآن و حدیث المصطفی همزمان در ۴۰ کشور جهان برگزار شد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر، حجت‌الاسلام رضا شاکری شامگاه چهارشنبه در مراسم اختتامیه بیستمین جشنواره قرآن و حدیث جامعه المصطفی که در مدرسه عالی امام خمینی(ره) برگزار شد، قرآن کریم و اهل بیت را محور فعالیت‌های جامعه المصطفی العالمیه ذکر کرد و گفت: هزار و ۳۱۴ پایان نامه قرآنی و حدیثی، بیش از ۴۰۰ رساله دکتری، ۱۸ مجله قرآنی و حدیثی و... بخشی از فعالیت‌های این مرکز است.

وی از راه‌اندازی ۴۰۰ موسسه و دارالقرآن الکریم در داخل و خارج کشور، راه اندازی ۶۰ پایگاه قرآنی و انعقاد تفاهم‌نامه‌های مختلف خبر داد و تاکید کرد: جامعه المصطفی العالمیه در شوراهای قرآنی کشور حضور دارد.

وی تربیت حافظان قرآن و نهج البلاغه و صحیفه سجادیه را از افتخارات جامعه المصطفی العالمیه بیان کرد و افزود: بیش از سه هزار حافظ قرآن، بیش از ۱۲۰ حافظ نهج البلاغه و ۶۳ حافظ صحیفه سجادیه در المصطفی فعالیت دارند.

قرآن در کنار معارف اهل بیت

معاون فرهنگی تربیتی جامعه المصطفی العالمیه، بیستمین جشنواره قرآنی را افتخار دیگر جامعه المصطفی العالمیه ذکر کرد و گفت: اعتقاد المصطفی این است که قرآن در کنار کلیدش که معارف اهل بیت است باید مطرح شود.

حجت‌الاسلام شاکری با تشریح اهداف این جشنواره اظهار کرد: ارتقا و تعمیق فضای انس با قرآن و حدیث و ادعیه، معرفی دستاوردهای معرفتی حوزه‌های علمیه در زمینه قرآن، شناسایی ظرفیت‌ها و نخبگان قرآنی و روایی، بازخوردگیری از آموزش‌های المصطفی و معرفی الگوهای تمام نمای قرآنی از جمله این اهداف است.

معاون فرهنگی و تربیتی جامعه المصطفی العالمیه توجه به محوریت فرهنگ و سبک زندگی قرآنی را یکی از محورهای مورد تاکید المصطفی بیان کرد و افزود: در نامه‌ای که مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و آمریکا نوشتند تاکید شده که سبک زندگی قرآنی را از خود قرآن بشناسند.

وی با اشاره به جهانی بودن بیستمین جشنواره قرآن و حدیث المصطفی اضافه کرد: تمام مراحل مقدماتی این جشنواره به صورت همزمان در ۴۰ کشور جهان برگزار شده است.

حجت‌‌الاسلام شاکری جامع نگری را سیاست دیگر جامعه المصطفی العالمیه دانست و تاکید کرد: ۱۳ هزار نفر از ۸۲ ملیت در این دوره از جشنواره شرکت کردند.


اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها