کد خبر: ۲۹۳۲۵۲
زمان انتشار: ۲۳:۴۷     ۱۷ بهمن ۱۳۹۳
افزایش پایه پولی و نقدینگی بدون شک احتمال افزایش سطح عمومی قیمتها را بالا خواهد برد که این مسئله تنها به زیان مردم عادی است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تراز؛  مسعود میرکاظمی با بیان اینکه متاسفانه دولت یازدهم تخلفات مالی گوناگونی را در کارنامه خود در ۱۷ ماه اخیر ثبت کرده است گفت: برداشتهای مالی اخیر دولت همگی جز تخلفات است و در حال رسیدگی تمام آنها هستیم.
وی در ادامه با بیان اینکه در داستان خلق اعتبار ۱.۲ میلیارد دلاری دولت و بانک مرکزی مقصر است گفت: با این اقدام دولت و خلق پولی که صورت گرفته مطمئنا اقتصاد ایران در ماههای اینده با چالش های بیشتری مواجه خواهد شد.
وی در ادامه چالش های خلق اعتبار ۱.۲ میلیارد دلاری را، افزایش نقدینگی افسارگسیخته و افزایش پایه پولی و بالارفتن تورم توصیف کرد و گفت : دولت نباید این اقدامات را انجام دهد چرا که این کارها،آینده اقتصاد ایران را دچار چالش و تهدید خواهد کرد.
وی همچنین ادامه داد: افزایش پایه پولی و نقدینگی بدون شک احتمال افزایش سطح عمومی قیمتها را بالا خواهد برد که این مسئله تنها به زیان مردم عادی است.
میرکاظمی درباره توجیه دولت مبنی بر برداشتهای غیرقانونی در ماههای اخیر نیز توضیح داد: دولت میگوید ما تحریم هستیم و به همین علت این پولها را برداشت میکنیم. باید از دولتیها پرسید مگر تحریمها حرف امروز است؛ ما سالهاست تحریم هستیم ، مگر امروز تحریم شدیم که این حرفها را میزنید. ویگفت توجیه دولت در این باره اشتباه است و تخلفات دولت را توجهی نمی کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها