کد خبر: ۲۹۳۶۵۹
زمان انتشار: ۰۹:۲۲     ۱۹ بهمن ۱۳۹۳
يک استاد دانشگاه با بيان اينکه فضاي مجازي يکي از راه‌هاي انتشار پيام رهبري به جوانان دنيااست، گفت: دانشجويان از هر راهي که مي‌توانند پيام رهبري را به جوانان دنيا برسانند و به شبهاتي که پيرامون اسلام وجود دارد پاسخ دهند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، حسن رحيم‌پور ازغدي استاد دانشگاه در جشن سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي که در دانشگاه علوم پزشکي تهران برگزار شد با بيان اينکه اسلام امروز به مسئله اول جهان تبديل شده‌است، گفت: امروز در جهان و در همه گفت‌وگوهاي مذهبي و غيرمذهبي و در سطر تيترهاي رسانه‌ها بحث اسلام مطرح مي‌شود و اين موضوع هم فرصتي بزرگ و هم تهديدي بزرگ است.

وي در ادامه به پيام مقام معظم رهبري به جوانان غرب و محورهاي اين پيام اشاره کرد و ادامه داد: جوان‌ها از مابقي اقشار سالم‌تر هستند و هر چقدر هم تحت تاثير بمب‌هاي رسانه‌اي قرار بگيرند باز هم براي شنيدن جسارت بيشتري دارند.

رحيم‌پور ازغدي خاطرنشان کرد: رهبري در اين پيام از جوانان غرب خواستند تا خودشان نسبت به اسلام تحقيق کنند، آنها را به شناخت بي‌واسطه از اسلام دعوت کردند و از آنها خواستند تا اسلام را از تروريست‌هايي که مزدور غرب هستند، نياموزند.

اين استاد دانشگاه تصريح کرد: در 36 سال گذشته غرب بارها ثابت کرده حاضر نيست با ما پشت يک ميز بنشيند و با موضع برابر با ما گفت‌وگو کند. غربي‌ها مردم شرق و مسلمانان را به چشم نوکر خود مي‌بينند.

اين استاد دانشگاه اضافه کرد: با سياستمداران غرب نمي‌شود گفت‌وگو کرد زيرا آنها به گفت‌وگوي ديني، علمي و سياسي از موضع برابر تن نمي‌دهند.

رحيم‌پور ازغدي خاطرنشان کرد: هر چقدر هم ما در مذاکرات سياسي مانند مذاکرات هسته‌اي کوتاه بيائيم، دشمني غرب با ما ادامه خواهد داشت، آنها مي‌خواهند ما کاملا عقب نشيني کنيم و اين سنت آنها براي بحث و گفت‌وگو است.

وي به تلاش غرب براي نشان دادن چهره‌اي غيرواقعي از اسلام اشاره و تاکيد کرد: غربي‌ها سابقه طولاني براي ايجاد ترس و نفرت از اسلام دارند، همواره به تحريف اسلام پرداخته‌اند و اين مسئله بعد از انقلاب هم تشديد شد.

اين استاد دانشگاه گفت: غرب قبل از انقلاب تلاش کرد به شرق و جهان اسلام مسلط شود و با شکل‌گيري انقلاب اسلامي ورق برگشت و رابطه آقا و برده و نوع نسبت شرق و غرب تغيير کرد.

وي خاطرنشان کرد: بعد از انقلاب اسلامي غرب با تاريخ نگاري غيرصادقانه و غيرواقعي تلاش کرد، چهره‌اي سياه از اسلام و انقلاب نشان دهد، در حاليکه تاريخ غرب کتمان مي‌شود.

رحيم‌پور ازغدي ادامه داد: تاريخ غرب جزء خونين‌ترين تاريخ جهان است. غربي‌ها در قرن بيستم در جنگ‌هايي که با هم راه انداختند به گفته خودشان بين 70 تا 100 ميليون نفر از خودشان را کشتند. وقتي تمام جنگ‌هاي تاريخ بشري را بررسي کنيم و تمام کشته‌هاي آن را روي هم بگذاريم بازهم با کشتارها و خشونت‌هايي که غربي‌ها با شعار مدرنيته انجام دادند، قابل مقايسه نيست.

وي گفت: غربي‌ها براي اينکه آقاي دنيا بمانند مانع اطلاع رساني عمومي از فرهنگ اسلامي در جهان شده‌اند، آنها براي اينکه مردم دنيا نسبت به غير غربي‌ها نفرت و ترس داشته باشند، تلاش مي‌کنند.

اين استاد دانشگاه به بخش‌هايي از پيام رهبري به جوانان غرب اشاره کرد و يادآور شد: غرب تلاش مي‌کند مسلمانان را انسان‌هايي وحشي نشان دهد. در حاليکه بزرگترين تمدن علمي در تاريخ بشر را اسلام ساخت و جرقه آغاز همه علوم جديد در اسلام بود. چطور در مقابل چنين تمدني چنين جوسازي‌هايي صورت مي‌گيرد.

رحيم‌پور ازغدي در ادامه به نقش اينترنت و ماهواره در بحث ارتباطات اشاره و خاطرنشان کرد: اگرچه اينترنت و ماهواره تاثيرات منفي در زندگي افراد داشته و ضرباتي به ما زده است اما نکات مثبت و برکاتي نيز در اين رابطه وجود دارد. غرب ديگر نمي‌تواند پشت اين ارتباطات افکار عمومي را پشت مرزهاي ساختگي حبس نگاه دارد. اين تکنولوژي‌ها مي‌تواند پلي باشد براي رساندن پيام اسلام به مردم دنيا.

وي با بيان اينکه غرب همواره تلاش کرده تا افکار عمومي جهان با اسلام آشنا نشود، ادامه داد: تئورسين‌هاي غربي‌ قبل از انقلاب اسلامي ايران احساس مي‌کردند اسلام را به حاشيه برده‌اند و کار اسلام تمام شده‌است ولي با شکل گيري انقلاب اسلامي و حرکت امام(ره) پس از سقوط کمونيسم که انقلاب اسلامي در اين موضع هم نقش اول را داشت، اسلام به يک قدرت اصلي تبديل شد و امروز طومار همه قدرت‌ها را درهم مي‌پيچد.

وي تصريح کرد: امروز در تمام قاره‌ها و در تمام کشورها اسلام به مسئله اصلي تبديل شده و توجه مردم در همه زمينه‌ها معطوف اسلام و انقلاب است و اين مسئله را مديون ديني که شهدا بر گردن ما دارند، هستيم.

رحيم‌پور ازغدي با بيان اينکه متاسفانه گاهي اوقات با شهدا رفتار سمبليک مي‌شود، افزود: شهدا براي اين شهيد شدند که اسلام و اخلاق اسلامي در متن باشد و خون اين بزرگواران براي عدالت ريخته شد.

وي در ادامه با اشاره به دفن شهداي گمنام در دانشگاه‌ها گفت: چرا بايد فقط در دانشگاه‌ها شاهد دفن شهداي گمنام باشيم. من پيشنهاد مي‌کنم در خيابان‌هاي بالاي شهر که خانه‌هاي چند ميلياردي در آن وجود دارد، در شهرداري‌ها، در دادگستري‌ها و در مجلس هم شهداي گمنام را دفن کنند تا فراموش نشود شهدا رفتند تا بي‌عدالتي انجام نشود.

اين استاد دانشگاه تصريح کرد: من پيشنهاد مي‌‎کنم در بازار هم اين کار انجام شود تا ديگر شاهد گرانفروشي نباشيم و مردم بدانند امنيت اقتصادي حاصل خون اين شهيدان است.

رحيم‌پور ازغدي افزود: پيشنهاد مي‌کنم در وسط اتاقي که هيات دولت در آن جلسه مي‌گذارد هم شهيدي به خاک سپرده شود تا هيات دولت و وزيران فراموش نکنند اين خون‌ها ريخته شده تا يک اصول و مرامي در دولت‌ها و وزارتخانه‌ها حاکم باشد.

وي ادامه داد: در سالگرد پيروزي انقلاب پيشنهاد مي‌کنم در تمام جاهايي که ثروت و قدرت جمع شده و براي قدرت و ثروت تصميم‌گيري مي‌شود يک شهيد گمنام دفن کنند، تا بدانند که ما در برابر خون شهدا مسئوليم. در حوزه‌ها هم بايد اين کار انجام شود تا آنها هم ببينند که در برابر اين شهدا مسئوليت فرهنگي دارند.

اين استاد دانشگاه در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود به جنايت‌هاي مستکبران اشاره کرد و گفت: بيت‌المقدس دو بار به دست مسلمان افتاد و هر دوبار هم بدون جنگ خونريزي اين کار انجام شد ولي صهيونيست‌ها و صليبي‌ها در دو باري که قدس را اشغال کردند اين کار را با بدترين جنايت‌ها و خونريزي‌ها انجام دادند. اگر کسي مي‌خواهد غرب و اسلام را بشناسد بايد اين دو موضوع را با هم مقايسه کند.

اين استاد دانشگاه به آياتي از قران پيرامون جهاد با طاغوت اشاره کرد و افزود: قران از جهاد گفته و مشخص کرده جهاد بايد در برابر چه کساني انجام شود.

رحيم‌پور ازغدي تاکيد کرد: خداوند از حضرت موسي مي‌خواهد عليه فرعون جهاد کند، فرعون مي‌گفت من رب شما هستم يعني من بايد براي شما تصميم بگيرم، صهيونيست، ناتو و آمريکا هم مانند فرعون سخن مي‌گويند. پس بايد عليه آنها جهاد شود.

اين استاد دانشگاه گفت: بيش از 500 آيه در قرآن وجود دارد که مردم را غير مستقيم و مستقيم به تفکر دعوت مي‌کند، جوانان غرب اگر قرآن را بخوانند مي‌فهمند جهاد عليه چه کساني بايد باشد و جنايت‌هايي که تروريست‌ها به اسم جهاد انجام مي‌دهند خواسته اسلام نيست.

وي خاطرنشان کرد: سلطنت و مدرنيته تقسيم بندي‌هايي هستند که غربي‌ها دارند و مي‌خواهند همه دعواهاي عالم را به اين مسئله نسبت دهند.

رحيم‌پور ازغدي ادامه داد: در زمان انقلاب هم تحليلي که غربي‌ها داشتند اين بود که مي‌گفتند شاه مي‌خواست مردم ايران را مدرن کند ولي مردم ظرفيت مدرن شدن را نداشتند و انقلاب اسلامي حاصل مدرنيته شدن است. در رابطه با اين مسئله هم صدها مقاله نوشتند، هنوز هم در برخي نشريات داخلي در اين رابطه مطالبي نوشته مي‌شود.

اين استاد دانشگاه تاکيد کرد: هر منصفي مي‌داند که تعهد دولت‌هاي غربي و مزدوران آنها به دموکراسي به لطيفه و جوک شبيه است، آنها از دمکراسي مي‌گويند در حاليکه تمام کساني که مورد حمايت آنها هستند، ديکتاتورانه رفتار مي‌کنند.

رحيم پور ازغدي در ادامه به تحولات اخير يمن اشاره کرد و گفت: غرب و آمريکا مي‌خواهند همان کارهايي را که در سوريه و عراق انجام دادند در يمن هم انجام دهند. آنها در هر کشوري که به اردوگاه انقلاب ملحق مي‌شود جنايت و آشوب مي‌کنند.

وي افزود: غربي‌ها از طرفي داعش را بوجود آوردند از طرف ديگر نيروي ضد داعش درست مي‌کنند. با هواپيما به داعش اسلحه مي‌رسانند و بعد مي‌گويند اشتباه شد. مگر چند بار يک اشتباه تکرار مي‌شود. از طرفي هم بسياري از تحصيل کرده‎هاي عرق‌خور آمريکايي امروز با چهره‌هاي مذهبي ‌در داعش فعاليت مي‌کنند و يک ورژن ساختگي از اسلام درست کرده‌اند.

اين استاد دانشگاه تصريح کرد: غرب براي اينکه جهاد اسلامي را بي‌آبرو کند، داعش و القاعده را درست کرد تا مسلمانان را وحشي و جنايتکار نشان دهد و بعد به افکار عمومي بگويد حال خودتان بين اسلام و غرب انتخاب کنيد. آنها فيلم‌هايي مي‌سازند که در آن مسلمانان احمق، وحشي، توطئه‌گر و عامل بدبختي دنيا نشان داده مي‌شوند.

وي خاطرنشان کرد: نگراني غرب از اين نيست که ما بمب اتم داشته باشيم. آنها خودشان هم مي‌دانند ايران به دنبال بمب هسته‌اي نيست ولي مي‌گويند اگر در دنيا جا بيافتد که بمب اتمي اسلامي هم وجود دارد معني‌اش اين است که ديگر نمي‌توان يکه‌تازي کرد.

اين استاد دانشگاه اظهار داشت: فضاي مجازي يکي از راه هاي انتشار پيام رهبري به جوانان و دانشجويان دنيا و غرب است، اگرچه همانطور که گفتم گاهي به زيان ما بوده است. دانشجويان از هر راهي که مي‌توانند پيام رهبري را به جوانان دنيا برسانند و به شبهاتي که پيرامون اسلام وجود دارد با مطالعه دقيق پاسخ دهند.

وي گفت: ساخت فيلم کوتاه و کليپ‌هاي تصويري در رابطه با پيام رهبري و انتشار آن در سايت‌هاي مختلف نيز مي تواند بسيار موثر باشد. پس از هر کسي که در اين کار مهارت دارد بايد مفاهيم موجود در پيام رهبري را از اين طريق به جوانان و مردم دنيا برساند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها