کد خبر: ۲۹۴۴۸۶
زمان انتشار: ۱۲:۵۵     ۲۱ بهمن ۱۳۹۳
تهیه کننده «مردی که اسب شد» با اشاره به اینکه فضاسازی این فیلم سینمایی به سینمای وسترن تنه می زند از تلاش برای روایت این اثر سینمایی به زبان سینما و بهره گیری از طبیعتی بکر در این فیلم خبر داد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر، فیلم سینمایی «مردی که اسب شد» سومین ساخته امیر حسین ثقفی بعد از کارگردانی فیلم های «مرگ کسب و کار من است» و «همه چیز برای فروش» است که در بخش «هنر و تجربه» سی و سومین جشنواره فیلم فجر به نمایش در می آید. این فیلم سینمایی دوشنبه 20 بهمن ماه در کاخ جشنواره برای اهالی رسانه و مطبوعات اکران می شود به همین بهانه گفتگوی کوتاهی با علی اکبر ثقفی تهیه کننده این فیلم سینمایی درباره شرایط تولید این اثر و استقبالی که تاکنون از فیلم شده، انجام دادیم.

علی اکبر ثقفی تهیه کننده فیلم سینمایی «مردی که اسب شد» درباره سختی های ساخت این فیلم سینمایی به خبرنگار مهر گفت: معتقدم فیلم «مردی که اسب شد» در این برهه از زمان یک فیلم خاص و متفاوتی است البته این نظر من نیست بلکه نظر صاحب نظران و منتقدانی است که فیلم را دیده اند و معتقدند امیر ثقفی نسبت به دو کار قبلی اش یک گام به جلو رفته که این امر باعث خوشحالی من است. خوشبختانه فیلمسازان جوان کشورمان با تلاش هایی که می کنند روز به رو زموفق تر می شوند.

مردی که اسب شد

وی ادامه داد: در حال حاضر احساس موفقیتی که کارگردان، گروهش و من به عنوان تهیه کننده از ساخت فیلم داریم به این دلیل است که در ساخت این اثر به هرچه مدنظرمان بوده رسیدیم اما باید بعدا بازخوردش را بین مخاطبان ببینیم. این فیلم به دلیل تعدد لوکیشن فیلم بسیار سختی بود و در سه استان گلستان، مازندران و گیلان جلوی دوربین رفت. برای انتخاب لوکیشن ها زمان بسیاری صرف کردیم و پیش تولید طولانی مدتی داشتیم.

ثقفی درباره مدت زمان فیلمبرداری و پیش تولید فیلم عنوان کرد: با اینکه فیلم در طبیعت می گذرد برای ساخت دکورها زمان و هزینه بسیاری صرف کردیم. با وجودیکه طبیعت ما ناهنجاری هایی دارد که ناهمگون است اما این فیلم از طراحی و بافت یک دستی برخوردار است. فیلم کلا 50 سکانس است و فیلمبرداری به صورت سکانس پلان انجام شده و پلان های ترکیبی زیادی در فیلم داریم. طبق برنامه ریزی و سازمان دهی که انجام دادیم شش ماه پیش تولید فیلم طول کشید و 40 جلسه هم فیلمبرداری داشتیم.

وی درباره علاقه به تهیه فیلم های بکر که در دل طبیعت می گذرد و تلاش کارگردان این فیلم برای دور شدن از فضای آپارتمانی و رفتن به دل طبیعت و به تصویر کشیدن دنیایی که به آن علاقمند است، گفت: سینما مدیوم خودش را دارد و ما باید به ساحت و شعور تماشاگر احترام بگذاریم. بسیاری از فیلم هایی که می بینیم یک تله فیلم است البته نه اینکه «لوباجت» (کم هزینه) باشند بلکه دغدغه مند نیستند و فیلمنامه و ساخت محکمی ندارند. بسیاری از این آثار تنها عنوانشان فیلم است در صورتی که بسیاری از آنها ساختار یک فیلم سینمایی را ندارند. البته تشخیص این موضوع با من نیست بلکه وزارت ارشاد و هیات انتخاب جشنواره است که فیلم ها را برای حضور در یک جشنواره بین المللی انتخاب می کند.

تهیه کننده «همه چیز برای فروش» یادآور شد: دغدغه امیرحسین این است که قصه اش حتما سینمایی باشد و موضوع و فضایی را برای روایت داستانش انتخاب کند که از نظر مخاطب هم زیبا باشد. تلاش برای باورپذیری موضوع مطرح شده در فیلم برای ما بسیار مهم است. نمی خواهم این فیلم را با آثار دیگر مقایسه کنم اما همه تلاشمان را کردیم که فیلم «مردی که اسب شد» با زبان سینما روایت شود. با توجه به تلاشی که برای ساخت این فیلم داشتیم معتقدم این فیلم از آثاری است که در سینمای ایران ماندگار است و در آینده از آن زیاد صحبت خواهد شد.

ثقفی درباره شباهت فیلم به ژانر وسترن و استفاده از المان های این سینما در فیلم «مردی که اسب شد» توضیح داد: این فیلم به سینمای وسترن تنه می زند و این امر به خاطر فضاسازی های فیلم اتفاق افتاده است. کل فیلم در فضاهای بکر طبیعت رخ می دهد و حتی بیش از 70 درصد آن در صحنه های عریض و نمای لانگ شات روایت می شود که باز هم اثر را به سینمای وسترن نزدیک کرده است. امیر ثقفی در زمان پیش تولید همه نماها و فضاسازی فیلم را در ذهنش داشته و برای همه صحنه های فیلم استوری برد کشیده و با شناخت کامل سر صحنه حاضر می شد.

وی متذکر شد: بیشتر فیلم در فضای بارانی روایت می شود و تمام صحنه های باران و کلبه ای که در یک دشت وسیع در فیلم شاهدش هستیم واقعی نبوده و با توجه به نیاز داستان ساخته شده اند. نوع جهان امیر ثقفی اینگونه است و من به جهان او احترام می گذارم. در واقع او من را انتخاب کرده نه من او را. همه فکر می کنند چون من پدر امیر حسین هستم با او کار می کنم درحالی که اینگونه نیست و تهیه کننده های زیادی خواستار همکاری با او هستند. اما جدا از رابطه پدر و پسری ما با هم همکار هستیم و اعتبار و آبرویی که امیرحسین با فیلم هایش برای من کسب کرده باعث افتخارم است.

مردی که اسب شد

کارگردان فیلم «جان سخت» درباره داستان فیلم گفت: فیلم «مردی که اسب شد» داستان پدر و دختری است که یک اسب دارند. این اسب یادگار مادر این دختر است و او را بسیار دوست دارد. اما اسب بیمار است و زمانی که از بین می رود این مرد به دلیل وابستگی و تعلق خاطری که خودش و دخترش به اسب دارند جای اسب را می گیرد. اسب عنصر پاکی، شرافت و وفاداری است و به عنوان یک حیوان نجیب از او نام برده می شود. انتخاب نام فیلم هم در همین راستا صورت گرفته است.

وی در پایان صحبت هایش درباره استقبالی که در چند روز اخیر از فیلم شده است، ابراز کرد: احتمالا این فیلم در گروه «هنر و تجربه» اکران خواهد شد و تا امروز نیز استقبال خوبی از طرف مخاطبان جشنواره از فیلم شده است. خوشبختانه علاقمندان خودشان این فیلم را برای دیدن برگزیدند بدون اینکه ما بخواهیم تبلیغاتی برای کار کنیم.

در خلاصه داستان فیلم سینمایی «مردی که اسب شد» آمده است: من دیگر نمی‌توانستم بدون گاری راه بروم یا بایستم. اسب دیگر نمی‌توانست بدون گاری بایستد یا راه برود. من دیگر نمی‌توانستم...اسب...من...اسب...

در این فیلم محمود نظرعلیان، لوون هفتوان، مزدک میرعابدینی، ملیسا ذاکری، مهتاب سعیدی، سیداحمد محمدی، میثم غنی‌زاده و بهمن صادق‌حسنی ایفای نقش کرده‌اند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها