کد خبر: ۲۹۴۸۷۴
زمان انتشار: ۰۹:۲۵     ۲۳ بهمن ۱۳۹۳
به گزارش پایگاه 598 به نقل از باشگاه خبرنگاران، باراک اوباما رييس جمهور آمريکا گفت ائتلاف عليه داعش در حالت تهاجمي قرار گرفته و شکست داعش حتمي است.

به نقل از خبرگزاري فرانسه، رييس جمهور آمريکا هر گونه حمله زميني گسترده نظاميان کشورش در غرب آسيا را منتفي دانست.

باراک اوباما رييس جمهور آمريکا گفت که آمريکا نبايد در يک جنگ طولاني ديگر در منطقه درگير شود. ما احتمالا نيروهاي ويژه اي را براي جلوگيري از عمليات شخص تروريست ها مستقر خواهيم کرد. ما براي جنگ با داعش به حمايت جمهوري خواهان و دموکرات ها نياز داريم. ما بايد به جهانيان ثابت کنيم که آمريکايي ها در جنگ با تروريسم متحد هستند. ما به جنگ عليه داعش در عراق و سوريه ادامه خواهيم داد. تهديد داعش بايد پايان يابد.

وي افزود خلاص شدن از دست اين تروريست ها، بويژه در مناطق شهري، زمان بر خواهد بود ولي ائتلاف در حالت حمله و تهاجمي قرار دارد و داعش نيز موضع تدافعي به خود گرفته و شکست اين گروه حتمي است.

باراک اوباما گفت: امروز نيروهاي ما به عنوان بخشي از ائتلاف بين المللي از جمله کشورهاي عربي به مقابله با داعش در عراق و سوريه ادامه مي دهند. بيش از دو هزار حملات هوايي ائتلاف براي از بين بردن خطوط فرماندهي ،کنترل و پشتيباني بر سر اين تروريست ها فرود آمده است. ما در حال نابودي مواضع جنگي ،تانک ها ،خودروها ،پادگان ها و اردوگاههاي آموزشي آنها هستيم. نيروهاي محلي عراق کنترل را در دست دارند و در برخي از مکان ها داعش را به عقب راندند. اشتباه نکنيد اين ماموريت دشواري است و تا مدتها دشوار خواهد بود.

رئيس جمهور آمريکا اعلام کرد: داعش تضعيف شده است و ديگر تهديدي براي کوباني نيست.

وي افزود: ماموريت مقابله با اين سازمان بسيار دشوار است.

باراک اوباما رييس جمهور آمريکا گفت ؛ ما يک گزينه پيش رو داريم و آن نابودي گروه تروريستي داعش است. من از کنگره خواستم اختيارات بيشتري به من بدهد تا از زور و با توسل به قدرت عليه داعش اقدام کنم. حمله گسترده و مکملي به زودي عليه داعش در سوريه و عراق انجام مي شود.

اوباما افزود : ما به زودي نيروهاي عراقي و مخالفان ميانه رو سوري را آموزش مي دهيم.

رييس جمهور آمريکا گفت که بيش از 2000 حمله هوايي عليه تروريست ها صورت گرفته است.

وي اعلام کرد در صورت نياز دستور استقرار نيروهاي ويژه را براي مقابله با داعش صادر خواهد کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها