کد خبر: ۲۹۴۹۹۳
زمان انتشار: ۱۲:۴۸     ۲۳ بهمن ۱۳۹۳
رئيس دانشگاه صنعتي بيرجند از ساخت پروژه هواپيماي فوق سبک "علمدار آسمان" به همت دانشجويان اين دانشگاه خبر داد.
ناصر مهرشاد اظهار داشت: اين هواپيماي فوق سبک به وزن 820 گرم ساخته دست دانشجويان گروه رباتيک و هسته علمي بسيج دانشگاه صنعتي بيرجند است.

وي افزود: عباس دوست محمدي، سيد رضا حضرتي، کيوان عرفاني، موسي اميري، مسعود يوسفي و مهدي سبزه کار اين هواپيما را ساخته‌اند که از ماموريت‌هاي آن با توجه به هم مرز بودن اقليمي استان خراسان جنوبي با کشورهاي همسايه براي شناسايي طراحي شده است.

رئيس دانشگاه صنعتي بيرجند تصريح کرد: اين هواپيما پرتابل از 6 قسمت تشکيل شده که داخل کوله پشتي سرباز جا مي‌گيرد و در زمان کمتر از 5 دقيقه قابل مونتاژ و پرواز است و براي شناسايي مکان‌هاي صعب العبور و شناسايي مکان‌هاي صعب العبور و شناسايي موقعيت خود مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

مهرشاد با بيان اينکه اين پرنده رادار گريز بوده و با نيروي الکتريکي کار مي‌کند، گفت: از مزاياي ديگر اين طرح هدايت راحت و آسان و پايدار بودن آن است که به راحتي قابل کنترل است.

وي بيان کرد: اين هواپيما بدون چرخ بوده و به صورت دست پرتاب عمل مي‌کند که باعث بهينه شدن پارامترهاي آيروديناميک آن شده و داراي سقوط ضربه‌پذيري بالايي است و به همين دليل فرود آن در هر شرايطي امکان‌پذير است.

رئيس دانشگاه صنعتي بيرجند افزود: اين هواپيما مجهز به دوربين آنلاين با برد 500 متر است و در واقع هدف اين پرنده شناسايي منطقه است.

مهرشاد با اشاره به مشخصات اين هواپيما اظهار داشت: طول بال يک متر، طول بدنه 90سانتي متر، وزن هواپيما 820 گرم، تايپ پروازي پايدار، تراست( رانش ) موتور 600 گرم، مدت پرواز 20 دقيقه و هدف از ساخت آن بومي سازي ساخت انواع پهبادها در دانشگاه صنعتي بيرجند است.

وي گفت: هزينه انجام شده براي اين هواپيما يک ميليون و 500 هزار تومان است که در مدت يک ماه در قالب کار تيمي ساخته شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها