کد خبر: ۲۹۵۲۰۶
زمان انتشار: ۰۰:۲۲     ۲۵ بهمن ۱۳۹۳
آیت‌الله علم‌الهدی:
امام جمعه مشهد در خطبه‌های نماز جمعه گفت: آنها می‌خواستند با دو مرحله‌ای کردن توافق هسته‌ای، ما را در این توافق نگه دارند و هرروز به تحریم‌ها بیافزایند/ دوام نظام به خاطر تدابیر داهیانه رهبری است
به گزارش پایگاه 598 به نقل از نسیم، آیت‌الله علم‌الهدی ظهر امروز در جمع نمازگزاران حرم رضوی ضمن تشکر از حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن، تصریح کرد: این راهپیمایی هر ساله یک مشت محکم به شقیقه استکبار جهانی است و استکبار را گیج می‌کند و در شوکی قرار می‌دهد که تا مدت‌ها تمام ابتکارات خود در مقابله با ما را از دست می‌دهد، در نظام جمهوری اسلامی ایران بزرگداشت جشن ملی پیروزی انقلاب در قالب یک راهپیمایی قرار گرفته، اما چرا؟!. دو خصوصیت در این فرهنگ راهپیمایی تثبیت شده، نخست اینکه ناظر به گذشته و یک نمایش مردمی در سالروز پیروزی انقلاب است؛ مردم در آن زمان با مشت خالی و سینه خشک از گلوله داغ استقبال کردند و به فرمایش امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه خون بر شمشیر پیروز است، موفق شدند، لذا این راهپیمایی در راستای نمایش آن حرکت است.
 
وی ادامه داد: دوم اینکه باید بدانیم انقلاب اسلامی تا کجا قرار است پیش برود؛ ما انقلاب کردیم زیرا یک گمشده داریم و باید آن را پیدا کنیم و پرچم را به او بدهیم تا اسلام را در سراسر کره زمین حاکم کند. نسلی که در پیروزی انقلاب اسلامی حضور نداشته باید بتواند راه انقلاب را برای رسیدن به مقصد نهایی ادامه دهد. در بحث ۲۲ بهمن رسانه‌های کشورمان با تکیه بر شعارها، سخنرانی رهبری و پیام مراجع مردم را به حضور در راهپیمایی دعوت کردند و بعد تکریم‌ها و تقدیرها در برابر این حماسه‌سازی مردم به وجود آمد. آنچه به پاسداشت حضور گسترده مردم می‌خواهم بگویم در حقیقت یک آیه قرآن است؛ آیه ۱۲۰ از سوره توبه که پروردگار در آن چنین می‌فرمایند: مردمی که برای به غیظ در آوردن کفار راهپیمایی راه می‌اندازند، این کار یک عمل صالح برای آنها محسوب می‌شود. با این حال، آنهایی که راهپیمایی نیامدند و قرآن را قبول دارند، به نص صریح قرآن یک عمل صالح را از دست دادند.
 
علم‌الهدی گفت: کدام کشورها رژیم اسرائیل و سردمداران آمریکا و انگلیس را به عنوان کفار قبول ندارند؟! اول همان آیه‌ای که عرض کردم البته یک شرط هم وجود دارد و اگر این شرط محقق نشود راهپیمایی به عنوان عمل صالح مطرح نیست؛ آن شرط هم این است که مردم نباید از پیغمبر فاصله بگیرند و باید تا پای جان پای او بایستند. مظهر این پیغمبر در این زمان "ولایت فقیه" است، آن روز پیغمبر به عنوان رهبر بود و آیه به ایشان دلالت می‌کرد، امروز هم دلالت به رهبر زمان دارد. کسانی که پای رهبری بایستند و راهپیمایی کنند عمل صالح انجام داده‌اند. یعنی عزت و شرط آن ولایی‌بودن است؛ زیرا تمام نقلاب ما به رهبری وابسته و دوام انقلاب ما به واسطه رهبری است. در تمام نقطه‌ها هم این رهبری است که با تدابیر حکیمانه خود نظام را در مسیر حفظ کرده است.
 
امام جمعه مشهد با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب در خصوص توافق هسته‌ای، اظهار داشت: خروش رهبری مبنی بر اینکه در قرارداد هسته‌ای باید لغو همه تحریم‌ها و عدم توافق دو مرحله‌ای مدنظر باشد، سرمداران آمریکا را بیچاره کرد و بلافاصله وزارت خارجه آنها گفتند اگر توافق یک مرحله‌ای باشد به پای میز مذاکره باز نمی‌گردند؛ زیرا می‌خواستند با دو مرحله‌ای کردن توافق به شیطنت خود ادامه دهند، ابتدا یک توافق اصولی کنند و ما را ۲۰ سال در این توافق نگه دارند و هر روز هم به تحریم بیافزایند؛ رهبر معظم انقلاب دست آمریکا را خواندند و فرمودند توافق یک مرحله‌ای باشد. دوام نظام جمهوری اسلامی ایران به خاطر تدابیر داهیانه همین رهبری است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها