کد خبر: ۲۹۵۶۰۴
زمان انتشار: ۰۹:۰۲     ۲۶ بهمن ۱۳۹۳
جشنواره‌ای با طعم تلخ سیاه‌نمایی
ساعتی پیش جوایز هیات داوران مستقل جشنواره بین‌المللی فیلم برلین اعلام شد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از باشگاه خبرنگاران، هیات داورانی که توسط جشنواره فیلم برلیناله انتخاب نشده باشند هیات داوران مستقل نامیده می‌شوند. درجه کیفی بالا و تنوع فیلم‌ها منتقدان را به بررسی انتقادی و قضاوت درستی که به راههای جدیدی ختم می‌شود، دعوت می‌کند.
 
بر این  اساس هیات داوران مستقل جوایز خود را در بخش‌های مختلف بر طبق عقایدی خاص که به هر جایزه مربوط می‌شود، اهداء‌ می‌کند.  

جشنواره برلین، از آن دسته جشنواره‌های خارجی است که جدای از کیفیت هنری آثار معرفی شده، نگاه غیر هنری ویژه‌ای به سینما دارد.

برای مثال این جشنواره مانند بسیاری دیگر از جشنواره‌های فیلم خارجی دیگر، مکان مناسبی برای جولان فیلم‌هایی است که در داخل ایران جایی برای نمایش ندارند.

این فیلم‌ها که اغلب به دست افراد خاص با موضوعات سیاه‌نمایی علیه اوضاع اجتماعی، فرهنگی و سیاسی کشور ساخته می‌شوند، پای ثابت جوایز جشنواره‌هایی مانند برلین هستند.

جعفر پناهی، محکوم فتنه 88 که از قضا ممنوع‌الفعالیت نیز می‌باشد، به تازگی فیلمی برای جشنواره برلین ارسال کرده است. همانگونه که پیش‌بینی میشد، این بار نیز فیلم محکوم ممنوع‌الفعالیت فتنه برگزیده بهترین بخش رقابتی جشنواره برلین شد.

البته این اولین باری نیست که فیلم‌های خاص افرادی مانند پناهی در جشنواره‌ای مانند برلین جایزه می‌گیرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها