کد خبر: ۲۹۵۶۲۸
زمان انتشار: ۰۹:۳۱     ۲۶ بهمن ۱۳۹۳
به گزارش پایگاه 598 به نقل از جمهوري اسلامي، در تازه‌ترين شکل اعتيادهاي خطرناک، نوع جديدي از اعتياد موسوم به مخدر ديجيتالي به جان جوانان در غرب و بعضي کشورهاي ديگر افتاده که برخلاف مخدرهاي شايع مانند هروئين و قرص‌هاي توهم‌زا، با نام ديجيتال دراگ از نوع کشيدني‌هاي شنيداري است و به سرعت در ميان جوانان معتاد به اينترنت درحال گسترش است.

جوانان معتاد به اين نوع مخدر، با دست و پا کردن يک اتاق تاريک، يک هدفون و يک فايل صوتي خاص به صورت يک فايل MP3 با قيمتي بين 3 تا 30 دلار (که از طريق اينترنت قابل بارگيري است) شرايط را براي اين کار فراهم مي‌کنند. اين فايل صوتي که حاوي نوعي امواج صوتي مخرب است، مغز را تحت تاثير قرار مي‌دهد و شنونده را دچار سرخوشي، توهم،‌ تشنج و حالتي غيرطبيعي مي‌کند. گفته مي‌شود بيش از 200 هزار جوان در ترکيه به اين نوع اعتياد مبتلا هستند و با توجه به تعداد بالاي کاربران اينترنتي در جهان، دنيا شاهد فاجعه جديدي ميان جوانان اينترنتي خواهد بود.

مخدر ديجيتالي نوعي فايل‌هاي صوتي هستند که با ايجاد فرکانس‌هاي مختلف روي هر گوش تاثير خاصي روي مغز مي‌گذارند و تجربه مصرف مواد مخدر سنتي همچون ترياک، کوکائين، مرفين، آدرنالين و غيره را در مغز شنونده شبيه‌سازي مي‌کند و بايد جوانان با اطلاع از مضرات آن در اين زمينه واکسينه شوند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها