کد خبر: ۲۹۵۷۰۰
زمان انتشار: ۱۳:۴۱     ۲۶ بهمن ۱۳۹۳
توهین بی سابقه ی مشاور پیشین اوباما به مردم ایران:
زوکرمن با اشاره به سیاست های کلی نظام درباره رئیس جمهور ایران نوشت: ”اگرچه حسن روحانی رئیس جمهور ایران اهل مذاکره است و [به روی امریکایی ها] لبخند می زند اما این کشور همزمان موشک هایی را به هوا می فرستد که شعار مرگ بر اسرائیل بر روی آنها حک شده است." وی در ادامه نوشت: ”نتانیاهو حق داشت که مذاکره با ایران را یک اشتباه تاریخی بنامد."

 به گزارش سرویس بین الملل پایگاه 598، یو اس نیوز در مطلبی توهین آمیز به قلم مورتیمر زوکرمن [که سابقه ی مشاوره و نوشتن یکی از سخنرانی های سیاسی باراک اوباما را در کارنامه دارد] با عصبانیت از استیصال و درماندگی کاخ سفید و شخص اوباما در مواجهه با ایران سخن گفت. زوکرمن در آغاز مطلب خود ابتدا از روابط خوب ایران و روسیه ابراز نگرانی کرد و سپس با اتهامی غیرقابل باور ایران را همدست با ”هیولاهای عراق و سوریه" عنوان کرد و سپس نوشت اوباما در مواجهه با ایران کاملا خود را باخته است!

وی نوشت: ”ایران اگرچه پیمان منع گسترش تسلیحات هسته ای را امضا کرده است اما تقلب می کند. این کشور 6 بار قطعنامه های بین المللی را زیرپا گذاشته است ودرحالیکه اجازه ی غنی سازی اورانیوم ندارد اما این کار را انجام میدهد! ایران بارها به آژانس بین المللی انرژی اتمی دروغ گفته است. همه یک چیز را درباره ی ایران خوب میدانند: ایرانی ها چه اخم کنند و چه لبخند بزنند، نمی توان به آنها اعتماد کرد!"

زوکرمن با اشاره به تعلیق موقت برخی تحریم ها و البته بدون اشاره به اعمال تحریم های جدید که خلاف توافق موقت بود نوشت: ”امریکا تحریم ها را نیز تعلیق کرد... ما دیگر چطور می بایست حسن نیت خود را به آنها نشان دهیم؟!" وی در توهین بعدی خود به نظام اسلامی با منت گذاشتن بر ملت ایران بابت پس دادن سر سوزنی از اموال بلوکه شده ی کشورمان در امریکا نوشت: ”ما حتی 7 میلیارد دلار به ایرانی ها پول دادیم... پولی که می توانند برای اهداف مجرمانه و جنایت آمیز خود استفاده کنند!"

زوکرمن با عنوان اینکه ”تعلیق تحریم ها هدیه ی خدا به ایرانی ها بود" با انتقاد از دولتمردان خود نوشت: ”تحریم ها اثرگزارترین اهرم ما بودند که به راحتی آن را از دست دادیم."

وی با انتقاد جدی از انفعال اوباما در مقابل ایران نوشت: ”اوباما همان کسی بود که می گفت ما کاری را انجام می دهیم که باید انجام دهیم. اما حال کار به جایی رسیده که او باید کاری را انجام دهد که ایرانی ها را کنار میز مذاکره نگه می دارد."

وی با اشاره به نگرانی کارشناسان سیاسی از روابط جدید اسرائیل، عربستان سعودی و حکومت های حاشیه ی خلیج فارس بدون دخالت دادن امریکا در حلقه ی جدید خود نوشت: ”او به هیچ وجه هشدارهای ما را در این زمینه جدی نمی گیرد... تنها نتیجه ی مذاکرات پیشین، یک مهلت جدید شش ماهه برای ایران بود تا با خیال راحت به پیشبرد اهداف خود بپردازد." وی سپس با زیرسوال بردن جمله ی همیشگی باراک اوباما مبنی بر اینکه تمام گزینه ها روی میز است عنوان کرد: ”امریکا گزینه ی نظامی را از روی میز برداشته است و همین امر هم موجودیت اسرائیل را بیش از پیش به خطر انداخته است... ظاهرا اوباما کور است و نتایج کار خود را نمی بیند!"

زوکرمن معتقد است مذاکراتی که می توانستند ایران را در همه جا منفعل و منزوی کنند با کم هوشی و رویه ی غلط اوباما کار را به جایی رسانده اند که ”ایران بسیار نزدیک به ساخت بمب اتمی شده و در جنگ داخلی سوریه، کمک به حزب الله و شبه نظامیان شیعه در عراق، بحرین، شمال یمن، کویت و شرق عربستان سعودی، گروه های تروریستی فلسطینی هنوز هم مانند گذشته فعالیت می کند."

زوکرمن با اشاره به سیاست های کلی نظام درباره رئیس جمهور ایران نوشت: ”اگرچه حسن روحانی رئیس جمهور ایران اهل مذاکره است و [به روی امریکایی ها] لبخند می زند اما این کشور همزمان موشک هایی را به هوا می فرستد که شعار مرگ بر اسرائیل بر روی آنها حک شده است." وی در ادامه نوشت: ”نتانیاهو حق داشت که مذاکره با ایران را یک اشتباه تاریخی بنامد."

اما علت اینهمه ناراحتی این قسم از کارشناسان امریکایی چیست؟ نگاهی به ادامه ی متن یو اس نیوز علت ماجرا را به وضوح شرح می دهد. زوکرمن معتقد است عقب نشینی ایران از اورانیوم با غنای 20% به اورانیوم با غنای 3.5 % کافی نیست. ایران باید تمامی تاسیسات هسته ای خود را منهدم کند و هیچ دخیره ی اورانیومی در داخل کشور نداشته باشد و تمامی فعالیت های حتی علمی اش زیر نظر مستقیم کارشناسان امریکایی باشد. و حال که اینگونه نشده است پس مذاکره برای امریکا بی فایده بوده است!

این در حالی است که همیت امتیازاتی که تیم مذاکره کننده ی ایرانی تا کنون به امریکا و غرب داده است و به چشم غربی ها نمی آید!- انتقادهای فراوانی را در داخل کشور به دنبال داشته است. حتی رهبر معظم انقلاب که همواره از دولت حمایت کرده و در رابطه با مذاکرات هسته ای مخالفتی اعلام ننموده است، به تیم مذاکره کننده تذکر داد که مذاکره باید از موضع عزت باشد و عظمت و عزت ایران را حفظ کند.

اخیرا نیز نتانیاهو با انتقاد از اوباما ترس خود از ایران را اینگونه بیان کرد: ”در حالیکه امریکا از مذاکره با ایران سخن می گوید، ایران در شش جبهه در حال نبرد با اسرائیل است که این شش جبهه عبارت اند از: لبنان، سوریه، غزه، صحرای سینا، کمک به گروه های تروریستی و حرکت به سمت ساخت بمب اتم."

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
کریمی
-
۱۰:۴۷ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۳
۱
۱
به نظر این حقیر اگر اینها به ما توهین نکنند باید بهشون شک کنیم. یا اگر از ما تعریف کردند طبق فرمایش امام (ره) باید به خود مان شک کنیم. پس همیشه با آنها مخالفیم تا بدانند که قدرتی مثل ایران مقابل آمریکا ایستاده است. الله اکبر
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها