کد خبر: ۲۹۵۷۶۱
زمان انتشار: ۱۳:۳۶     ۲۶ بهمن ۱۳۹۳
يک مقام وزارت خارجه آمريکا به اظهارات نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي در خصوص خبرنگار واشنگتن‌پست واکنش نشان داد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، يکي از مقامات وزارت خارجه آمريکا اواخر روز شنبه (ديروز) به وقت محلي در واکنش به اظهارات «حميد رسايي» نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي در ارتباط با «جيسون رضاييان» واکنش نشان داد.

اين مقام آمريکايي بي‌نام در ارتباط با بازداشت رضائيان که با عنوان خبرنگار روزنامه واشنگتن‌پست در ايران فعاليت مي‌کرد، گفت: «ما از اظهارات آقاي رسايي درباره اتهامات عليه جيسون رضاييان مطلع هستيم.»

وي که با روزنامه واشنگتن‌پست گفت‌وگو مي‌کرد، ادامه داد: «جيسون براي مدت 200 روز به صورت ناعادلانه و بدون هرگونه اتهامي در ايران در بازداشت قراردارد و هرچه سريعتر بايد آزاد شود.»

آقاي رسايي روز گذشته در پاسخ به اظهارات مسئول هماهنگي هيات‌هاي رسيدگي به تخلفات اداري نهاد رياست جمهوري گفته بود: «بنده از طرح علني موارد موجود در پرونده‌ام استقبال مي‌کنم تا همه بدانند چه تخلفي کرده‌ام اما مناسب است هيأت مذکور به تخلفات برخي از مسئولان فعلي نهاد رياست جمهوري هم رسيدگي کند که رد پايشان در پرونده جاسوسي جيسون رضائيان (خبرنگار واشنگتن پست) و همسر وي (يگانه ص) که به عنوان خبرنگار تا حساس ترين بخش هاي نهاد رياست جمهوري نفوذ کرده بودند، ديده مي شود.»

وي همچنين گفته بود: «توضيح دهيد کدام مدير در نهاد رياست جمهوري در نفوذ دادن اين افراد نقش بسزايي داشته است؟ جيسون رضائيان با مکاتبات چه فردي در تهيه محتواي جاسوسي خود از موانع مهم امنيتي عبور مي کرده است؟ چه کسي از احضار و رسيدگي به پرونده اين مدير نهاد (ا – س) که از اقوام نزديک يک مقام عالي در نهاد رياست جمهوري است، جلوگيري مي کند و او را که رئيس يک مرکز نهاد است، خط قرمز خود خوانده است تا نهادهاي امنيتي و قضايي به آن نزديک نشوند؟ البته ان شاء الله در آينده و از تريبون مجلس در اين باره بيشتر سخن خواهم گفت.»
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها