کد خبر: ۲۹۶۷۸۱
زمان انتشار: ۰۸:۱۵     ۲۹ بهمن ۱۳۹۳
تقی علیقلی‌زاده در آستانه اكران فیلمش در جشنواره رویش گفت: فعالیت‌های دینی در عرصه سینما باید پر رهرو باشد همچون بین الحرمین كه افراد زیادی را در مسیر خود جای می‌دهد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، تقی علیقلی‌زاده گفت: پروژه فیلم سینمایی «رستاخیز» با توجه به انبوه ابزارآلاتی كه در آن استفاده شد و حجم كار در زمان خودش یك آتفاق خاص و ویژه در سینمای ایران محسوب می‌شد و در حقیقت به نوعی پدیده سینمای ایران بود. با توجه به اینكه «روز رستاخیز» به فرهنگ اهل بیت(ع) می‌پردازد بهترین مكانی كه می‌تواند به نمایش در بیاید جشنواره «رویش» خواهد بود. هنرمندان شیعه موظف هستند كه میراث فرهنگی خودشان كه‌‌‌ همان مفاخر دینی ما هستند را به درستی در آثار سینمایی به تصویر بكشند. 

وی در ادامه افزود: امیدوارم «روز رستاخیز» در این زمینه كه همچنان آغاز كننده ساخت فیلم‌های دینی با كیفیت در سینمای ایران بوده است پایان آن نباشد و نقطه عطفی در سینمای دینی به دلیل كیفیت باقی نماند، بلكه شاهد آثار بهتری در این زمینه باشیم. در شرایط مختلف عنوان كرده‌ام كه فعالیت‌های دینی در عرصه سینما باید پر رهرو باشد همچون بین الحرمین كه افراد زیادی را در مسیر خود جای می‌دهد، سینما نیز باید بین الحرمینی پر از جمعیت در مسیر ساخت آثار دینی باشد. 

* جذب مخاطب با جلب مخاطب تفاوت دارد

علیقلی‌زاده با اشاره به این سینمای دینی به غیر از جلب مخاطب باید او را جذب كند گفت: خلاقیت و سرمایه گذاری در این نوع سینما باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد تا بتوانیم مخاطبان زیادی را جلب و همچنین جذب كنیم و اینكه با یك اثر سینمایی مخاطبی را جلب كرد خوب است اما مهم‌تر و بهتر این است كه آن مخاطب را جذب تفكر دینی خود كنیم و امیدوارم فیلم سینمایی «روز رستاخیز» این شرایط را برای مخاطبانش به وجود بیاورد و آن‌ها را با بُعد‌های جدیدی از اهل بیت (ع) آشنا كند. 

یادآور می‌شود نهمین جشنواره فیلم كوتاه دینی رویش از ۵ تا ۷ اسفند ماه در پردیس سینمایی آزادی تهران برگزار می‌شود و مراسم اختتامیه آن ۸ اسفند در تالار اندیشه است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها