کد خبر: ۲۹۶۹۲
زمان انتشار: ۰۱:۳۱     ۱۸ آذر ۱۳۹۰
برنامه "دیروز امروز فردا"ی شبکه سوم برنامه پنجشنبه 17 آذر خود را به روز دانشجو اختصاص داد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»، در این برنامه محی الدین فاضلیان عضو سابق انجمن تهران و علوم پزشکی تهران، علیرضا نادعلی عضو سابق شواری تبیین مواضع بسیج دانشجویی، به عنوان فعال دانشجویی حضور داشتند و سجاد صفار هرندی دقایقی به صورت تلفنی در برنامه سخن گفت.

این برنامه صدا و سیما آنجایی جلب توجه می کرد که پخش خبری 20:30 شبکه دوم و خبر 21 شبکه اول با پخش یک مستند 20 دقیقه ای تحت عنوان "عاشورای88" با یادآوری حوادث فتنه 88 به یادآوری وقایع تلخ روی داده در 13 آبان 88 و 16 آذر 88 پرداخت و از طرفی در برنامه "دیروز امروز فردا" یکی از صحنه گردانان وقایع فتنه 88 در دانشگاه ها حضور یافت.

محی الدین فاضلیان سخنگوی انجمن تهران در سال 88 در حالی میهمان برنامه دیروز امروز فردا بود که به گفته بسیاری از دانشجویان دانشگاه تهران، وی و دوستانش در این مجموعه، طراح وقایع تند روی داده از جمله اهانت به عکس امام در 16 آذر دانشگاه ها در ایام فتنه 88 بودند.

فاضلیان همان ابتدای برنامه شمشیر را از رو بست و در خالی که تحیر و نعجب خود را از دعوت از خودش در صدا و سیما عنوان کرد و صدا و سیما را به خاطر آنچه مخابره اخبار جریان دانشجویی خاص می نامید مورد نقد قرار داد.

وی از سال های 76 تا 84 به عنوان مطلوب ترین ایام دوران تشکل های دانشجویی در بها دادن به تکثر آرا تعدد سلیقه ها یاد کرد.

دبیر و سخنگوی سابق انجمن تهران که همواره با مشکل قانونی بودن مواجه است در بخشی از سخنان خود مدعی شد که در دانشگاه ها هر کس اعم از کسی که پرچم فعالیت دارد یا ندارد و یا مجوز دارد یا ندارد باید در دانشگاه ها فعالیت کند.

نادعلی در واکنش به سخن فاضلیان که دوره 8 ساله اصلاحات را مطلوبترین ایام آزادی در بیان و تکثر آرا می دانست گفت: در آن دوران فعالیت ما که در بسیج دانشجویی کار می کریدم خیلی سخت بود و اجرای یک برنامه یا حتی تصویب یک برنامه در شورای فرهنگی دانشگاه کار بسیار سختی بود با اینکه شعار آن زمان شعار چند صدایی بود و آن موقع جریان دانشجویی را جریان خاصی که هم رای و هم صدای خودشان بود را تصور می کردند کما اینکه اگر الان هم چنین چیزی باشد قابل نقد است.

وی گفت در سال های 76 تا 84 جریان خاصی گرایش های دوم خردادی را هم دیدیم که اتفاقا از لحاظ جریان شناسی با جریان دانشجویی جدا هم بود و فضای دانشگاه به سمتی رفت که کم کم نگاه مارکسیستی و شبه مدرن در دانشگاه حاکم شد و اصل انقلاب را مورد تجدید نظر قرار دادند و برای آرمان های امام همه پرسی برقرار کردند و کم کم دانشگاه به جایی تبدیل شد که فقط صدای ضدانقلاب از آن به گوش می رسید و در نهایت در سالهای آخر تشکل های تندرو مورد غضب دانشجویان قرار گرفتند و این نتیجه این بود که احزاب تشکل های دانشجویی را به عنوان باشگاه حزبی خود قرار داده بودند.

نادعلی در قسمت دیگری از سخنانش پدید آورندگان فتنه 88 را مانع اصلی ایجاد فضای آزاد فکری در دانشگاه دانست.

در این قسمت برنامه سجاد صفار هرندی به صورت تلفنی وارد برنامه شد و گفت: بنده هم تجب می کنم ولی اظهار تعجب من از این جهت است که دوستان آقای فاضلیان از ورود بچه های صدا و سیما در برنامه های خودشان ممانعت می کردند و شاید به این نتیجه رسیده اند که از صدا و سیما نباید بیاید و ما باید برویم سراغ صدا و سیما.

فاضلیان در انتهای برنامه از بکار بردن واژه فتنه برای وقایع پس از انتخابات 88 امتناع کرد و گفت: اساسا صداو سیما خط قرمز ما بود و اما اگر صدا و سیما تصور دارد که با برگزاری یک برنامه ره به جایی نمی برد.

گفتنی است در انتهای این برنامه به دلیل پخش برنامه 90 نوبت به ابراز نظر سجاد صفارهرندی نرسید.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها