کد خبر: ۲۹۷۲۴
زمان انتشار: ۱۰:۲۸     ۱۹ آذر ۱۳۹۰
تظاهرات ضد آمریکایی در اسلام آباد، بازگشت "آصف علی زرداری" به پاکستان در چند روز آتی، به آتش کشیدن ۲۳ تانکر سوخت ناتو در نزدیکی کویته و انتشار گزارش تحقیقات درباره مرگ بن لادن از جمله تحولات مهم پاکستان به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شینهوا، روز گذشته صدها پاکستانی با سر دادن شعارهای ضد آمریکایی و ناتو در اعتراض به حمله دو هفته پیش به مرز پاکستان و کشته شدن دست کم ۲۶ سرباز پاکستانی راهی خیابانهای اسلام آباد شدند.

گفته می شود که بیش از ۵۰۰ نیروی پلیس مسئولیت برقراری امنیت این تظاهرات را در اطراف منطقه دیپلماتیک اسلام آباد بر عهده داشته و تظاهرات کنندگان با در دست داشتن پرچم پاکستان و آتش زدن آدمک ناتو خارج از ساختمان پارلمان به سمت سفارت آمریکا پیش رفتند.

خبر دیگر اینکه روزنامه گلف نیوز امارات از بازگشت "آصف علی زرداری" رئیس جمهوری پاکستان به کشورش در روزهای آتی که در پی سکته قلبی به دوبی سفر کرده است، خبر داد.

یکی از نزدیکان زرداری گفت : بازگشت رئیس جمهوری پاکستان به کشور منوط به نظر پزشکان بوده و ممکن است وی در دو روز آتی یا حتی دو هفته آتی مرخص شود.

"رحمان مالک" وزیر کشور پاکستان همچنین شایعات درباره احتمال وقوع کودتا در پاکستان را رد کرد و گفت : تلاشها برای برکناری زرداری از قدرت خنثی می شود.

اخیرا "منصور اعجاز" یک تاجر آمریکایی پاکستانی الاصل "حسین حقانی" سفیر پاکستان در آمریکا را به تحویل نامه مخفی به "مایک مولن" فرمانده سابق ستاد مشترک ارتش آمریکا به سفارش زرداری متهم کرده و همین موضوع به عنوان دردسر جدید برای رئیس جمهوری پاکستان تلقی می شود.

گرچه رسانه های خبری به جزئیات این نامه اشاره نکردند، اما گفته می شود که در آن نامه، زرداری خواستار کمک ارتش آمریکا در صورت اقدام احتمالی ارتش پاکستان علیه دولت شده است.

خبر دیگر اینکه پلیس پاکستان از به آتش کشیدن ۲۳ دستگاه تانکر سوخت ناتو در نزدیکی شهر کویته در مرز افغانستان توسط شبه نظامیان خبر داد.
همچنین در پی تشکیل کمیسیون پنج نفری به دستور نخست وزیر پاکستان پس از حمله نیروهای آمریکایی به منطقه ابوت آباد و کشته شدن "اسامه بن لادن" رهبر القاعده، "جاوید اقبال" قاضی داداگاه عالی در یک کنفرانس خبری از تکمیل تحقیقات در ماه جاری در این باره و ارائه نتایج گزارش به دولت پاکستان خبر داد.

قاضی دادگاه عالی پاکستان با اشاره به انجام تحقیقات از مخفیگاه بن لادن از گفتگو با هزار شاهد، همسران رهبر القاعده، وزیران سابق، سیاستمداران، دیپلماتها و خبرنگاران درباره چگونگی مرگ بن لادن خبر داد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها