کد خبر: ۲۹۷۲۴۱
زمان انتشار: ۱۰:۵۷     ۳۰ بهمن ۱۳۹۳
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ايرنا، رييس صندوق نوآوري و شکوفايي گفت: بودجه سال 94 اين صندوق به دليل برخي از ابهامات به کميسيون تلفيق مجلس شوراي اسلامي بازگشت تا پس از بررسي و رفع ابهام مجددا در صحن علني به راي گيري گذاشته شود.

بهزاد سلطاني پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمي ايرنا افزود: دولت در لايحه بودجه سال آينده براي صندوق رقم 300ميليون دلار را با هدف تامين سرمايه صندوق در نظر گرفت که در کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس اين رقم به 500 ميليون دلار افزايش يافت.

وي با اشاره به اينکه در کميسيون تلفيق مجلس دو اتقاق رخ داده است، اظهار کرد: اين رقم به 300 ميليون دلار بازگشت و براساس مصوبه اين کميسيون پول بجاي صندوق توسعه ملي در اختيار بانک ها براي حمايت شرکت هاي دانش بنيان قرار مي گرفت که اين موضوع مغاير پيشهاد دولت است.

سلطاني با اشاره به اينکه تشکيل اين صندوق براي حمايت از شرکتهاي دانش بنيان با تصويب قانون مجلس صورت گرفته است، اظهار کرد: اين کار مخالف هدف تشکيل اين صندوق بوده و مشکلاتي را براي شرکت هاي دانش بنيان بوجود مي آورد.

رييس صندوق نوآوري و شکوفايي گفت: تعداي از نمايندگان به اين ابهام اشاره کردند و با تلاش مسوولان دولت، رييس مجلس پذيرفت که اين موضوع به کميسيون تلفيق عودت داده شود تا پس از بررسي و رفع ابهامات براي تصويب به صحن مجلس برگردد.

وي از افزايش سرمايه صندوق نوآوري و شکوفايي در سال آينده خبر داد و گفت: رييس جمهور در راهپيمايي 22 بهمن اعلام کرد که سال آينده سرمايه صندوق نوآوري و شکوفايي به 2 هزار ميليارد تومان افزيش مي يابد.

سلطاني ادامه داد: امسال بيش از 500 ميليارد تومان به عنوان سرمايه در اختيار اين صندوق قرار گرفته است در حاليکه براساس قانون سرمايه اين صندوق بايد به 3 هزار ميليارد تومان برسد.

رييس صندوق نوآوري و شکوفايي افزود: در دولت قبل به اين صندوق عنايتي نشده بود و به همين دليل بودجه کمي در اختيار اين مجموعه قرار گرفت.

وي تعداد شرکت هاي دانش بنيان فعال را يکهزار و 256 شرکت اعلام کرد و گفت در سال جاري 600 طرح به اين صندوق ارسال شده که 330 طرح ارزيابي آن به پايان رسيده است.

سلطاني با اشاره به اينکه از اين تعداد حدود 70 طرح نياز به اصلاح دارد تا به تاييد نهايي برسد، گفت: از اين تعداد 250 طرح مصوب شده و بيش از 92 ميليارد ريال در اختيار آنها قرار گرفته است.

صندوق نوآوري شکوفايي قرار است بعد از صندوق توسعه ملي به عنوان دومين صندوق بزرگ کشور قرار گيرد سرمايه اين صندوق بايد به 3 هزار ميليارد تومان برسد.

منابع ملي اين صندوق در قالب تسهيلات بانکي و يا مشارکت، صرف توسعه فعاليت شرکت هاي دانش بنيان خواهد شد.

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها