کد خبر: ۲۹۷۳۹۲
زمان انتشار: ۱۷:۴۶     ۳۰ بهمن ۱۳۹۳
خداوند ظرفیت‌هایی را در انسان قرار داده که اگر تربیت انبیای الهى در او رشد کند، به مقامات بلند معنوى دست پیدا می‌کند که عالی‌ترین آن در وجود انبیاء و اولیای الهى است.
به گزارش پایگاه 598،مؤلف تفسیر شریف «معاد از دیدگاه قرآن» با بیان اینکه پیام مقام معظم رهبری در جهت روشن کردن اذهان جوانان با رجوع به قرآن کریم است، تاکید کرد: چالش‌های دنیای امروز با همگرایی ادیان توحیدی رفع می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، بانو مجتهده زهره صفاتی که به دعوت شوراى پاپى خانواده واتیکان در هیئتی همراه با معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده به واتیکان سفر کرده بود، با پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان، اسقف پالیا، رئیس شوراى پاپى خانواده و ... دیدار و گفت‌وگو کرد.

این مفسر قرآن در دیدار با رهبر کاتولیک‌های جهان یک مجلد قرآن کریم ترجمه شده به زبان اسپانیایی را به وی هدیه کرد و در سخنانی اظهار داشت: اینجانب از قم، کتاب آسمانى قرآن کریم را به شما تقدیم می‌کنم و سلام گرم رهبران دینى را به شما ابلاغ می‌نمایم.

وی با بیان اینکه امید است این دیدارها، سرفصل جدیدى براى ارتباط بین اسلام و مسیحیت باشد، خواستار تلاش همه جانبه رهبران ادیان ابراهیمى در راستای نفى خشونت و افراطی‌گری با حربه تکفیر در جهان شد.

بانو مجتهده صفاتی در دیدار با اسقف پالیا، رئیس شوراى پاپى خانواده نیز به تبیین دیدگاه دین مبین اسلام، در مورد زن و خانواده پرداخت و با اشاره به مسئله خشونت و استفاده ابزارى و غیرانسانی علیه زنان تأکید کرد: ناهنجاری‌های موجود در جهان امروز، یکى از عوامل مهم ناامنی‌های اجتماعى و تهدید محسوب می‌شود و مانع بزرگى بر سر راه توسعه و پیشرفت اجتماعى، بهداشت و حقوق بشر است.

مؤلف تفسیر شریف «معاد از دیدگاه قرآن» با بیان اینکه جهانیان باید در نفی خشونت و افراطی‌گری تلاش همه جانبه داشته باشند، تصریح کرد: یکى از پیامدهاى چنین رفتارهایى، خشونت علیه زنان و کودکان در سراسر جهان است.

این بانوی مجتهده همچنین در دیدار با مسئولان موسسه اسقفی مطالعات عربی اسلامی وابسته به واتیکان به تشریح دیدگاه‌های اسلام در امور معرفتى پرداخت و خاطرنشان کرد: خداوند ظرفیت‌هایی را در انسان قرار داده که اگر تربیت انبیای الهى در او رشد کند، به مقامات بلند معنوى دست پیدا می‌کند که عالی‌ترین آن در وجود انبیاء و اولیای الهى است.

وی با اشاره به چالش‌های دنیاى امروز که فراروى بشر قرار دارد، اظهار داشت: تنها با همدلى و هم‌گرایی ادیان توحیدى و ابراهیمى و با تعلیمات خالص انبیای الهى، می‌توان آن‌ها را حل کرد.

بانو مجتهده صفاتی در پایان به پیام مقام معظم رهبرى خطاب به جوانان و فرهیختگان غرب اشاره کرد و یادآور شد: این پیام، در جهت روشن کردن اذهان جوانان در اروپا و آمریکاى لاتین و فهمیدن اسلام با رجوع به قرآن کریم، می‌تواند در تنویر افکار جهانیان مؤثر باشد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها