کد خبر: ۲۹۷۵۹
زمان انتشار: ۱۱:۳۹     ۱۹ آذر ۱۳۹۰
بررسی‌ها بر روی نحوه محاسبه سربازان آمریکایی کشته‌شده در جنگ عراق نشان می‌دهد که آمار سربازان قربانی در این جنگ بسیار بیشتر از کشته‌های جنگ ویتنام بوده و دولت بوش با تقلب و آمارسازی، این موضوع را مخفی نگه داشته است.
به گزارش 598 به نقل از سایت اوباما، پایگاه خبری فدرال جک در گزارشی تصریح کرد: اداره امور کهنه سربازان آمریکا گزارش داده که 73 هزار نفر در جریان جنگ خلیج فارس کشته شده‌اند که این تعداد، از کشته شدگان جنگ ویتنام بیشتر است.

فدرال جک با اشاره به بازی دولت آمریکا با کشته شدگان جنگ عراق خاطرنشان کرد: در جنگ ویتنام اسامی افرادی که به هر دلیل (در طی یک حادثه یا عملیات نظامی) کشته می‌شدند در یک لیست ثبت می‌شد. در حال حاضر نام 58195 نفر در لیست کشته شدگان جنگ ویتنام در مرکزی در واشنگتن دی سی ثبت شده است.
 
اما در مورد عراق قضیه کمی متفاوت است. دولت بوش مرتکب تقلبی شد که آمار کشته شدگان را کمتر از حد واقعی نشان می‌دهد. مقامات دولت بوش تصمیم گرفتند آمار مرگ آن دسته از سربازانی را اعلام کنند که تنها در جریان عملیات نظامی و رویارویی با دشمن کشته می‌شدند. لذا این آمار، تعداد سربازانی که به هر نحو و در طی حادثه‌ای غیر از عملیات نظامی کشته شده بودند را در بر نمی‌گرفت.
 
این آمار همواره از رسانه‌ها و افکار عمومی مخفی می‌شد. اما در حال حاضر این اطلاعات موجود است و اداره امور کهنه سربازان آمارها را اینگونه ارائه می‌کند:
 
مجموع کشته شدگان نیروهای نظامی در جنگ خلیج فارس: 73,846 نفر
 
تعداد کل افرادی که به بیماری های ناشناخته دچار شده‌اند: 14,874 نفر
 
تعداد کل افرادی که دچار نوعی معلولیت شده‌اند: 1,620,906 نفر
 
درصد نیروهای عملیاتی درگیر در میادین: 36 درصد
 
این گزارش می‌افزاید: در عراق بیش از 1820 تن زباله رادیو اکتیو منفجر شد. این در حالی است که در هیروشیما 64 کیلوگرم اورانیوم استفاده شد بود.
 
هولوکاستی که آمریکا در عراق به راه انداخت 14 هزار برابر بدتر از هیروشیما بود. زباله‌های هسته‌ای که آمریکا در خاورمیانه منفجر کرده است سالانه صدها نفر را به کام مرگ می‌کشاند. این درحالی است که هنوز نتوانسته‌ایم سلاح‌های کشتار جمعی عراق را پیدا کنیم!
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها