کد خبر: ۲۹۷۷۰۱
زمان انتشار: ۱۲:۴۶     ۰۲ اسفند ۱۳۹۳
به گزارش پایگاه 598 به نقل از سينماپرس/ مستند چند قسمتي «روايت ديدار» با هدف روايت حاشيه‌هاي ديدار قشرهاي مختلف مردم با مقام معظم رهبري در شبکه مستند سيما توليد مي‌شود.
در اين قسمت از اين مستند که در تهران و تبريز توليد شده، تصاويري متفاوت از ملاقات مردم آذربايجان شرقي با رهبر معظم انقلاب در ۲۹ بهمن ماه را به تصوير مي‌کشد. قشرهاي مختلف مردم نيز به بازگويي حماسه مسجد قزللي و روايت ديدار با رهبر انقلاب مي‌پردازند.
در ۲۹ بهمن ۱۳۵۶، که مصادف با چهلم فاجعه ۱۹ دي قم بود در بسياري از شهرها و نقاط کشور از جمله تبريز مجلس ختم و سوگواري برگزار شد. در اين روز مردم تبريز در پاسخ به اهانت يک مامور شاه به ساحت مقدس مسجد قزللي بازار تبريز و شهادت يک دانشجوي دانشگاه تبريز، در خيابان اصلي شهر به رهبري روحانيت به ويژه شهيد آيت الله قاضي طباطبايي، قيامي عمومي را آغاز کردند.

۲۹ بهمن بنيانگذار روش نويني بود که بعدها در تاريخ انقلاب اسلامي از آن به عنوان روش «اربعين‌ها» ياد شد و به همين مناسبت هر سال جمعي از مردم آذربايجان شرقي به منظور تجديد بيعت به ديدار مقام معظم رهبري مي‌روند.

«روايت ديدار» دوشنبه ۴ اسفند ماه، ساعت ۲۰ و به مدت ۲۰ دقيقه از شبکه مستند پخش مي‌شود و تکرار آن نيز سه شنبه ۵ اسفند ماه ساعت ۱۰ صبح و پنجشنبه ۷ اسفند ماه ساعت ۱۹ خواهد بود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها