کد خبر: ۲۹۷۷۱۲
زمان انتشار: ۱۳:۰۰     ۰۲ اسفند ۱۳۹۳
به گزارش پایگاه 598 به نقل از باشگاه خبرنگاران، رئيس جمهور آمريکا در يادداشتي به تهديدات داعش و ديگر گروه هاي تروريستي پرداخت.

"باراک اوباما" در يادداشتي براي پايگاه اينترنتي "گالف نيوز" مدعي شد: آمريکا دستاوردهاي قابل توجهي در مبارزه با تروريسم به دست آورده است. واشنگتن توانسته است هسته اصلي رهبري گروه القاعده را از بين ببرد، سطح امنيت داخلي را تقويت کند و به منظور جلوگيري از حمله اي در ابعاد گسترده همانند 11 سپتامبر اقدامات قابل توجهي انجام دهد. اين در حالي است که تهديدهاي تروريستي همچنان بر سر جاي خود باقي هستند. زيرشاخه گروه القاعده در يمن فعالانه در توطئه عليه واشنگتن مشارکت دارد. از زمان وقوع حملات 11 سپتامبر، تروريست ها سبب کشته شدن شهروندان آمريکايي در خارج از آمريکا شده اند از جمله در حملاتي در بنغازي در ليبي. در آمريکا، شهروندان آمريکايي در فورت هود و طي بمب گذاري ماراتن بوستون کشته شده اند.

در سوريه و عراق، گروه تروريستي داعش غير نظاميان بيگناه و گروگان هاي خود از جمله اتباع آمريکايي را مي کشد . وحشيگري هاي شورشيان داعش به ليبي نيز کشيده شده است و اخير اعضاي اين گروه شماري از قبطي هاي مصري را در ليبي به قتل رساندند. در ماه هاي اخير، شاهد وقوع حملات مهلک در اوتاوا - پايتخت کانادا - ، سيدني ، پاريس و کپنهاگ بوده ايم. در ديگر نقاط جهان نيز ، گروه طالبان پاکستان بيش از 100 دانش آموز و رابه همراه معلمانشان قتل عام کرد. در سومالي، گروه الشباب حملاتي را در سراسر شرق آفريقا انجام مي دهد. گروه بوکو حرام در نيجريه و کشورهاي همسايه اقدام به کشتن و ربودن مردان ، زنان و کودکان مي کند.

ما در مواجهه با اين چالش ها بايد در سطح بين المللي و در خود آمريکا با يکديگر متحد باقي بمانيم. از اين موضوع آگاهيم که نيروي نظامي به تنهايي سبب حل و فصل اين مشکل نمي شود. همچنين نمي توانيم به آساني تروريست هايي را شکست دهيم که غير نظاميان بيگناه را مي کشند. ما همچنين بايد با افراط گرايي خشونت آميز مقابله کنيم . ما بايد با تبليغات براي عضوگيري مقابله کنيم. ما بايد با افرادي مقابله کنيم که به صورت مستقيم در اقدامات تروريستي مشارکت ندارند اما افرادي افراطي هستند و اقدام به عضو گيري و تحريک ديگران براي انجام اقدامات تروريستي مي کنند.

هفته گذشته، دولت ها، گروه هاي جامعه مدني و رهبران جوامع از بيش از 60 کشور جهان با گرد هم آمدن در واشنگتن براي حضور در اجلاس مقابله با افراط گرايي خشونت آميز، گام هايي رو به جلو در اين زمينه برداشتند. تمرکز ما معطوف تقويت جوامع محلي در اين زمينه است.

گروه‌هايي همانند القاعده و داعش تفسيري پيچيده و افراطي از مذهب ارائه مي دهند که اکثر قريب به اتفاق مسلمانان جهان آن را رد مي کنند. جهان بايد به ترويج اقدامات آن دسته از روحانيون مسلمان و روشنفکراني بپردازد که ماهيتي صلح آميز از اسلام ارائه مي دهند. ما مي توانيم به انعکاس سخنان افراط گرايان سابقي بپردازيم که مي دانند چگونه تروريسم در حال خيانت به اسلام است. ما مي توانيم به نهادهاي اسلامي و جوانان مسلمان کمک کنيم تا بتوانند با بخش خصوصي به منظور توسعه رسانه هاي اجتماعي با هدف مقابله با تبليغ افراط گرايي در اينترنت، همکاري کنند.

بر حسب تجربه از اين موضوع اطلاع داريم که بهترين راه حفاظت از افراد به ويژه افراد جوان از افتاده در دام افراط گرايان خشونت آميز حمايت از خانواده ها، دوستان و معلمان و رهبران مذهبي آنهاست. در اجلاس هفته گذشته در واشنگتن، مقامات و نمايندگان لس آنجلس، مينيا پليس و بوستون بر شراکت و همکاري گروه هاي مختلف در اين شهرها تأکيد کردند ، اقدامي که سبب تقويت جوامع به منظور حفاظت از افراد در مقابل ايدئولوژي هاي افراط گرايانه مي شود.

همچنين بايد به اين موضوع بپردازيم که گروه هايي همانند القاعده و داعش سبب بروز خشم افراد شده اند . زماني که افراد دريابند بي عدالتي و فساد سبب شده است آنها فرصتي براي بهبود شرايط زندگي خود نداشته باشند، اين خشم تشديد مي شود. در حال حاضر ، جهان بايد گزينه هاي بهتري در مقابل جوانان قرار دهد.
دولت هايي که حقوق بشر را نقض مي کنند سبب مي شوند افراط گرايان از اين موضع سوء استفاده کنند ، افراط گراياني که ادعا مي کنند خشونت تنها راه ايجاد تغيير در شرايط موجود است. تلاش ها براي مقابله با افراط گرايي خشونت آميز تنها در صورتي با موفقيت همراه خواهد شد که شهروندان کشورها بتوانند از طريق روش هاي دموکراتيک مشکلات خود را حل و فصل کنند و از طريق جوامع مدني قدرتمند بتوانند خودشان را ابراز کنند. اين تلاش ها بايد با توسعه شرايط اقتصادي و آموزشي همراه باشد از اين رو افراد مي توانند به يک زندگي مناسب اميدوار باشند.

در نهايت اين که، گروه هاي القاعده و داعش به دروغ ادعا مي کنند آمريکا در حال جنگ با اسلام است؛ اين در حالي است که غرب در تلاش براي ايفاي نقشي در زمينه تقويت ارزش هاي کثرت گرايانه اي است که تعريفي از ما به عنوان آمريکايي ها ارائه مي کند. هفته گذشته، افراد زيادي از مذاهب مختلف از جمله مسلمانان آمريکايي در نشست مقابله با افراط گرايي خشونت آميز به ما پيوستند . اين موضوع نشان مي دهد آمريکا در اقدمات خود با موفقيت همراه بوده است زيرا ما از افراد با مذاهب و پيشينه هاي مختلف استقبال مي کنيم.

گاهي اوقات اين کثرت گرايي از سوي ايدئولوژي هايي منزجر کننده و همچنين از سوي برخي از افراد از مذاهب مختلف در معرض تهديد قرار مي گيرد. ما شاهد کشتارهاي فجيع در ويسکانسين در سال 2012 و همچنين مرکز يهوديان در کانزاس در سال گذشته بوده ايم . هنوز نمي دانيم چرا سه فرد جوان - که مسلمان بوده اند - در چپل هيل کاروليناي شمالي به طرزي فجيع کشته شدند. اما مي دانيم که بسياري از مسلمانان آمريکايي در سراسر اين کشور از برخي موضوعات نگران هستند. آمريکايي ها از مذاهب و پيشينه هاي مختلف بايد همچنان با يکديگر متحد باقي بمانند و بر اين موضوع تأکيد کنند که هيچ کسي نبايد به سبب آنچه که هست و آن چه که مي پرستد ، هدف قرار گيرد.

در پايان اين يادداشت آمده است: کمپين ما براي جلوگيري از افراطي شدن افراد از سراسر جهان يک کمپيني سراسري است. واشنگتن با برگزاري نشست هفته گذشته درباره مقابله با تهديد افراط گرايي - بر خلاف تروريست هايي که تنها ارائه کننده خشونت، قتل و بدبختي هستند - نشان داد جامعه اي آزاد و متنوع است که منعکس کننده مسيري درست از فرصت ها ، عدالت و شأن انساني است.

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها