کد خبر: ۲۹۷۷۲۰
زمان انتشار: ۱۳:۰۵     ۰۲ اسفند ۱۳۹۳
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، هزاران نفر از طلاب و اساتيد حوزه علميه قم در آستانه سفر حسن روحاني به قم نامه‌اي خطاب به وي منتشر کردند.

متن نامه بدين شرح است:
بسم الله الرحمن الرحيم
و اءخذنا منهم ميثاقا غليظا
ليسئل الصادقين عن صدقهم (احزاب /7-8)
خدمت رياست جمهوري محترم حجت الاسلام روحاني

سلام عليکم
روز چهار شنبه اين هفته کاروان تدبير و اميد قرار است به شهر کريمه اهل بيت فاطمه معصومه سلام الله عليها؛ شهر خون و قيام و مرکز حوزه هاي علميه سفر دو روزه اي داشته باشد. لذا ما طلبه هاي حوزه علميه قم بر آن شديم نامه اي دلسوزانه به شما ارسال نماييم.

حجت الاسلام روحاني
شما که خود از ياران حضرت امام و از فرزندان حوزه علميه قم مي باشيد به خوبي واقف هستيد که دشمنان قسم خورده انقلاب کينه ي غير قالب وصفي نسبت به شهر قم و علي الخصوص حوزه هاي علميه قم دارند چرا که طلاب و فضلاي حوزه علميه هميشه پشتيبان ولايت فقيه و اين انقلاب عظيم بوده اند و شاهد اين حمايت و پشتيباني تقديم هزاران شهيد طلبه مي باشد که رساله عمليه خود را با خون خود به امضا حضرت ولي عصر عج الله تعالي فرجه الشريف رسانده اند. پس حوزه هاي علميه حفظ و حمايت از انقلاب اسلامي را يک از وظايف ضروري خود مي داند و در دفاع از ارزش ها و آرمان هاي آن تا پاي جان ايستاده و از اين دستاوردها و ارزش ها پاسداري ميکند.

دکتر روحاني
از آن زماني که دولت تدبير و اميد سکان قدرت را به دست گرفت ما طلبه هاي حوزه علميه قم چون شما را مزين به لباس مقدس روحانيت و همان طور که بيان شد از فرزندان اين حوزه علميه مي دانستيم اميد آن داشتيم که نسبت به آرمان ها و مباني انقلاب اسلامي قوي تر و جدي تر عمل کنيد چراکه سابقه انقلابي گري و آرمان طلبي شما چه قبل از انقلاب و در طول انقلاب بر همه، مشخص و مبرهن مي باشد ولي با اين حال آنچه دغدغه هاي حوزه هاي علميه هست که همان دست يابي به آرمان هاي انقلاب و ارزش هاي اسلام ناب محمدي صلي الله عليه و آله و سلم مي باشد و پياده سازي فرهنگ اسلامي در جامعه است مع الاسف از سوي شما مورد اهتمام جدي واقع نشده است.

رياست محترم جمهور
در عرصه فرهنگ شاهد يک رويه تسامح و تساهل در وزارت ارشاد بوديم که حتي مراجع معظم تقليد حفظهم الله اجمعين از اين عملکرد ضعيف در عرصه فرهنگ شکوه نمودند و مقام معظم رهبري صراحتا در مورد کارهاي وزارت ارشاد فرمودند من هم نگرانم و درجاي ديگر خطاب به وزير ارشاد آقاي علي جنتي فرمودند:با آقاي وزير حرف زياد داريم، در عرصه فرهنگ اشکال جدي داريم.

آقاي روحاني
سال گذشته در همين ايام سياست هاي اقتصاد مقاومتي از سوي مقام معظم رهبري ابلاغ گرديد. همچنين ايشان امسال را سال فرهنگ و اقتصاد با عزم ملي و مديريت جهادي نام نهادند. ولي متاسفانه کار چشم گيري در راستاي حمايت از اقتصاد مقاومتي از سوي دولت تدبير و اميد مشاهده نشد و با تعجب مشاهده کرديم واردات بي رويه و بي اعتنايي به ظرفيت هاي درون کشور جاي سياست هاي اقتصاد مقاومتي را گرفته است

رئيس جمهور روحاني
در عرصه ديپلماسي ما با توافقي که بتواند حربه تحريم را از دست دشمن بگيرد موافق هستيم. شما نيز چندين بار تاکيد نموديد که ديپلماسي ما بايد داراي عزت؛ حکمت و مصلحت باشد که به حق بيان صواب
و کاملا درستي است ولي آيا در عمل، ديپلماسي ما داراي اين 3 شرط بود؟ آيا در شرايطي که ميليارد ها مسلمان در سراسر دنيا متاثر و متالم از توهين به ساحت مقدس گوهر آفرينش حضرت بدر الدجا صلي الله عليه و آله و سلم مي باشند مسافرت وزير خارجه ما مستقيم به کشور حمايت کننده از آن توهين کذايي چه پيامي ميتواند داشته باشد؟! کجاي اين ديپلماسي داراي عزت؛حکمت و مصلحت است؟

چه درست فرمود بنيانگذار کبير انقلاب حضرت امام خميني رضوان الله تعالي عليه که: به يقين دشمنان ما مرزي جز عدول از همه هويت ها و ارزش ها معنوي و الهي ما نمي شناسند.به گفته قرآن کريم؛ هرگز دست از مقاتله و ستيز با شما برنمي دارند مگر اينکه شما را از دينتان خارج کنند...اگر ملت ايران از همه اصول و موازين اسلامي و انقلابي خود عدول کند و خانه عزت و اعتبار پيامبر و ائمه معصومين عليهم السلام را با دست هاي خود ويران نمايد. آن و قت ممکن است جهان خواران او را به عنوان يک ملت ضعيف و بي فرهنگ به رسميت بشناسند ولي در همان حدي که آن ها آقا باشند ما ضعيف... من به تمام دنيا با قاطعيت اعلام ميکنم که اگر جهان خواران بخواهند در مقابل دين ما بايستند ما در مقابل همه دنياي آنان خواهيم ايستاد و تا نابودي آنان از پاي نخواهيم نشست.

رياست محترم جمهور
توقع ما طلاب و اساتيد حوزه علميه قم اين است که در ديداري که با طلاب داريد دقيق و متقن به سوالاتي که از روي دغدغه از طرف طلاب و اساتيد حوزه علميه قم مطرح شده است پاسخ دهيد.

پيشاپيش حضورتان را در قم گرامي مي داريم
و آخر دعوانا ان الحمدلله رب العالمين
طلاب و اساتيد حوزه علميه قم
2/12/1393

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۵ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۳
۰
۰
دلواپسید
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها