کد خبر: ۲۹۸۱۴۴
زمان انتشار: ۱۷:۴۰     ۰۳ اسفند ۱۳۹۳
وزیر راه و شهرسازی از پیشرفت بسیار خوب راه‌آهن قزوین رشت به بندرانزلی و آستار خبر داد و گفت: با تأمین اعتبارات خارجی این راه‌آهن در سال ۹۴ سعی خواهیم کرد در سال ۹۵ این راه آهن را به بهره‌برداری برسانیم.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از باشگاه خبرنگاران، عباس آخوندی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه واحدهای مسکن مهر در شهرک مهرگان استان قزوین به صورت ۱۰۰ درصد صنعتی سازی ساخته شده است گفت: با توجه به اهمیتی که برای خدمات روبنایی و زیربنایی قائل هستیم این شهرک را با عنوان نمونه موفق ساخته شده است.

وی در ادامه افزود: حدود ۱۸ باب مدرسه، درمانگاه، مسجد، مجموعه ورزشی برای واحدهای مسکونی مهر ساخته شده و پارک بزرگ ۲۲ هکتاری نیز برای ساکنان این شهرک ساخته شده است.

وی با اشاره به اینکه ساکنان این شهرک نیز باید همانند سایر شهرها دارای تمامی امکانات روبنایی و زیربنایی باشند گفت: مردم این شهر را نباید رها کنیم و باید با نگاه درست زندگی و خدمات شهری را برای مردم فراهم نماییم. حدود ۲ میلیون واحد مسکونی مهر در شهرها ساخته شده و ۷ میلیون نفر در آنها ساکن هستند که حدود ۱۰ درصد از جمعیت کشور را شامل می‌شوند بنابراین باید تمامی امکانات رفاهی را برای آنها فراهم نماییم.

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: عمده واحدهای مسکن مهر در سال ۹۴ به بهره‌برداری می‌رسد و تنها بخش کوچکی از واحدها برای سال ۹۵ باقی می‌ماند.

آخوندی در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد مسکن مهر فروش اقساطی شده و پرونده این واحدها بسته شده است و تنها بخش کوچکی از واحدها مانده که با تأمین خدمات زیربنایی آنها نیز به بهره‌برداری می‌رسد.

وی در ادامه اظهار داشت: سعی داریم با بهسازی بافت‌های فرسوده و بافت‌های ناکارآمد شهری بخشی از مشکلات مسکن را حل نماییم.

آخوندی با اشاره به دو خطه کردن راه‌آهن قزوین- تهران گفت: سعی داریم این راه‌آهن را تا اواخر سال آینده به بهره‌برداری برسانیم.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر افزایش سرعت حمل‌ونقل در این آزادراه بخشی از بار ترافیک آزادراه قزوین – تهران به بخش ریلی منتقل می‌شود و ظرفیت این خط دو برابر می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: در پی آن هستیم که برای تمامی سکونت‌گاه‌ها از جمله شهر محمدیه ایستگاه ایجاد کنیم و بخشی از مشکلات رفت و آمد ساکنان این منطقه را برطرف نماییم و
همچنین خط راه‌آهن هشتگرد- کرج و تهران نیز در این حوزه در آینده‌ای نزدیک فعال می‌شود.

آخوندی خاطرنشان کرد: راه‌آهن قزوین به سمت رشت و بندرانزلی و آستارا با سرعت بسیار خوب در حال پیشرفت است و تمامی اقدامات لازم را برای تأمین فاینانس‌های بین‌‌المللی را انجام داده‌ایم و مصوبات شورای اقتصاد و تشریفات لازم از جمله امضای تفاهم‌نامه‌ها و قراردادها در این حوزه منعقد گردیده است و تا اواخر سال آینده اعتبارات خارجی این راه‌آهن تأمین می‌شود و با سرعت بسیار زیادی در سال ۹۵ به اتمام برسد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها