کد خبر: ۲۹۸۳۵۱
زمان انتشار: ۰۸:۵۷     ۰۴ اسفند ۱۳۹۳
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنيم/ به گزارش يک روزنامه آلماني داعش به دليل کاهش منابع درآمدي خود با مشکلات مالي مواجه شده و در ازاي دريافت مبالغ هنگفت جسد نيروهاي امنيتي کرد کشته شده در درگيري‌ها را به بازماندگان آن‌ها تحويل مي‌دهد.

به‌گزارش گروه بين الملل خبرگزاري تسنيم به نقل از روزنامه "اشتوتگارتر ناخريشتن"، بر اساس يک گزارش مطبوعاتي گروه تروريستي داعش براي تامين هزينه‌هاي هنگفت جنگ‌هاي خود به تجارت اجساد روي آورده است.

با توجه به صندوق هاي خالي، اين گروه تروريستي تلاش مي کند هزينه هاي سرسام آور جنگ هاي خود را با فروش اجساد تامين کند.

روزنامه "فرانکفورتر آلگماينه سايتونگ" با استناد به برخي محافل امنيتي نوشت: ظاهرا داعش اجساد کشته شدگان کرد در نبردهاي خود با آن ها را حدود 10 هزار تا 20 هزار دلار به وابستگان و بازماندگان آن ها مي فروشد.

بر اساس اين گزارش درآمد گروه تروريستي داعش از منابع نفتي به دليل حملات ائتلاف ضد داعش و کاهش قيمت نفت در بازارهاي جهاني شديدا کاهش پيدا کرده است.

همچنين در آمد حاصل از تجارت با آثار باستاني غارت شده نيز براي گروه تروريستي داعش به سمت صفر ميل مي کند چرا که موسسات فرهنگي و عبادتگاه ها در قلمرو تحت تصرف داعش کاملا غارت شده و ديگر مناطق جديدي هم فتح نشده است.

بر اساس گزارش محافل امنيتي مشابه چنين وضعيتي در زمينه غارت و دزدي از بانک ها و اماکن خصوصي براي داعش به وجود آمده است.

گروه تروريستي داعش به دليل شرايط مالي وخيم دستمزدهاي جنگجويان خود را به حدود دو سوم کاهش داده است. در ضمن بر اساس گزارش هاي محافل اطلاعاتي و امنيتي، داعش ماليات هاي بالايي از افرادي که ساکن قلمرو تحت تصرف وي هستند دريافت مي کند.

داعش براي پرداخت دستمزدهاي جنگجويان خود و بازسازي زير ساخت ها در مناطق تحت تصرف خود به مبالغ و درآمدهاي بالايي نياز دارد.

بر اساس اطلاعات معاون وزارت خزانه داري آمريکا داعش تنها از طريق فروش غير قانوني نفت در تابستان گذشته حدود يک ميليون دلار در روز درآمد داشته است.

البته بر اساس اطلاعات سازمان اطلاعات امنيت آلمان به دليل حملات ائتلاف ضد داعش، در اواخر نوامبر سال گذشته درآمدهاي نفتي اين گروه تروريستي به حدود 300 هزار دلار در روز کاهش پيدا کرد.

ظاهرا گروگانگيري و اخاذي از وابستگان اين گروگان ها در حال حاضر مطمئن ترين منبع درآمد داعش محسوب مي شود. داعش بين 500 تا 1000 دلار را از خانواده هاي گروگان‌هاي خود براي آزادي آن ها درخواست مي کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها